پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
رپورتاژ اخبار

خرق عادت! برای اولین بار ورود تبلیغ از رسانه‌های آنلاین به رسانه تلویزیون

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
14 اسفند 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرق عادت! برای اولین بار ورود تبلیغ از رسانه‌های آنلاین به رسانه تلویزیون
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود گرایش برندها به تبلیغ در رسانه‌های آنلاین در سال‌های اخیر، راهکار اصلی آنها برای محتوای تبلیغات دیجیتال، استفاده از همان تیزرهای ساخته شده برای رسانۀ تلویزیون بوده است. از طرفی با در نظر گرفتن چارچوب‌های سفت و سخت صدا و سیما جهت ممیزی محتوای تبلیغاتی، اکثر تیزرهای تلویزیونی ساختار یکسان و مشخصی دارند که فاصلۀ معناداری با ذائقۀ مخاطبان آنلاین دارد و همین امر عموما باعث کاهش بازخورد تبلیغات آنلاین بوده است.

رسمی شدن مفهوم محتوای دیجیتال

با تغییر جهت رفتار رسانه‌ای مخاطبان به سمت پلتفرم‌های آنلاین، تخصیص بودجۀ برندها نیز به این رسانه پررنگ‌تر شد. با افزایش سهم بودجه‌های آنلاین، تولید محتوای اختصاصی برای رسانۀ دیجیتال (با شاخص‌های مختص این فضا) توجیه منطقی پیدا کرد و بسیاری از برندها راه محتوای دیجیتال خود را از محتوای تلویزیونی سوا کردند و دوران تیزرهای جذاب‌تر و خلاقانه‌تر شروع شد. در این بین آژانس تبلیغاتی صباویژن که با مالکیت رسانه‌های آپارات و فیلیمو، رهبر تبلیغات ویدیویی در فضای آنلاین است، طی سال‌های اخیر واحد “راهکارهای خلاق” خود را در پاسخ به این نیاز جدید بازار تبلیغات راه اندازی کرد. واحدی که به مانند آژانس‌های آفلاین، از مرحلۀ استراتژی کمپین تا تولید محتوای اختصاصی دیجیتال در کنار برندها قرار می گیرد و به پشتوانۀ رسانه‌های قدرتمندی که صباویژن در اختیار دارد، خروجی‌ها را در لحظه تحلیل و بررسی می‌کند تا بتواند محتواهای مناسب‌تری را برای مشتریان طراحی و تولید کند.

 

زندگی زیبا می شود؛ روی خط لئوکو…

یکی از مشتریان صباویژن، برند جدید لوازم خانگی “لئوکو” بود که استراتژی تولید محتوای تبلیغاتی خود را به طور کامل به تیم راهکارهای خلاق صباویژن سپرد. خروجی این کار، منجر به ساخت تیزری خوش ساخت با شعار “زندگی روی خط لئوکو زیباست” شد که در رسانه‌های آپارات و فیلیمو اکران شد. جذابیت تیزر ساخته شده این جرقه را در ذهن مدیران برند لئوکو زد تا همین محتوا را عینا در رسانه تلویزیون نیز استفاده کنند. اما اجرای این ایده آنقدر هم ساده نبود. بعد از ارائه تیزر از سوی برند به آژانس آفلاین، محدودیت‌های اخذ کد پخش تلویزیونی از سمت رسانه سنتی تلویزیون اعلام شد. محدودیت‌هایی که هر کدام باعث می‌شوند آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیون آن شور و حال و تاثیرگذاری را برای مخاطب به همراه نداشته باشد.

صباویژن سعی کرد با تغییر در موسیقی ساخته شده و حذف پلان‌های ساز استفاده شده در تیزر(ساکسیفون)، نسخۀ تدوینی جدیدی را با حفظ جذابیت محتوایی آماده کند و نتیجه این شد که در اتفاقی کم نظیر و برای اولین بار، یک آگهی ساخته شده برای رسانه‌های دیجیتال، به رسانه ملی راه پیدا کرد و نام لئوکو و صباویژن به عنوان پیشگامان این مسیر در تاریخ صنعت تبلیغات ایران ثبت شد. باشد که این راه ادامه پیدا کند …

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک