تاثیر نرم افزار CRM در افزایش فروش شرکتهای تبلیغاتی
فهرست مطلب
آیا میخواهید درآمد آژانس بازاریابی خود را افزایش دهید؟ احساس میکنید میتوانید به تعداد بیشتری از مشتریان کمک کنید تا به اهداف بازاریابی خود برسند، اما چالشهای مدیریت مشتریان فعلی باعث میشود نتوانید مشتری جدید بپذیرید؟ یک بهینه سازی ساده در جریان کاری مثل استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش فروش شرکت تبلیغاتی میتواند به آژانس شما جانی تازه ببخشد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای آژانس بازاریابی استفاده کنید تا بتوانید کسب و کار خود را به راحتی مدیریت و گسترش دهید.
در ادامه این مقاله قصد داریم به مسائل مهمی مثل قیمت CRM و نرم افزار CRM برای آژانس تبلیغاتی و مشاوران کسبوکار بپردازیم.
نرم افزار CRM چیست؟
نرم افزار CRM در بازاریابی ابزاری است که به کسب و کارها کمک میکند تا روابط خود با مشتریان را بهبود بخشیده و آنها را به صورت مؤثرتری مدیریت کنند. این سیستم با ذخیره سازی و سازماندهی اطلاعات مشتریان، به کسب و کارها این امکان را میدهد که فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را به صورت یکپارچه مدیریت کرده و بهره وری تیمهای مختلف به خصوص تیم فروش را افزایش دهند.
از جمله کاربرد نرم افزار CRM برای افزایش فروش آژانس تبلیغاتی همچنین میتوان به به ایجاد روابط پایدار با مشتریان، افزایش فروش و تسهیل مدیریت پروژهها اشاره کرد.
با استفاده از این ابزار، کسب و کارها میتوانند به طور هوشمندانهتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و رشد بیشتری را تجربه کنند.
چرا برای فروش بیشتر شرکت تبلیغاتی به CRM نیاز داریم؟
اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات زیر مثبت است، احتمالاً سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت پروژه فعلی شما برای آژانس بازاریابی دیجیتال شما کافی نیستند و نیاز فوری به یک سیستم CRM دارید.
- آیا پیدا کردن اطلاعات مربوط به مشتری شما زمان زیادی میبرد؟
- آیا در دسترسی به تاریخچه ارتباط با مشتریان مشکل دارید؟
- آیا میخواهید بهره وری کارکنان خود را بهبود بخشید؟
- آیا مدیریت برنامهها و رسیدن به ددلاینها برای شما دشوار است؟
- آیا در شناخت و ساخت پروفایل مشتری در آژانس خود مشکل دارید؟
- آیا برای کنترل و سازماندهی کمپینهای بزرگ بازاریابی دچار چالش هستید؟
علاوه بر موارد بالا، یک CRM ایرانی میتواند بسیاری از چالشهای یک مجموعه را برطرف کند؛ از جمله:
- به تقویت روابط با مشتریان موجود کمک کرده و آنها را به حامیان برند شما تبدیل میکند.
- فرصتهای موفقیت آمیز برای فروش متقاطع و ارتقاء محصول فراهم میآورد.
- به تیمها کمک میکند تا کارهای خود را به موقع انجام دهند و به ددلاینها برسند.
- بهره وری آژانس شما را افزایش میدهد.
۷ کاربرد نرم افزار CRM برای آژانسهای دیجیتال مارکتینگ
نرم افزار CRM برای آژانس بازاریابی و مشاوران کسب و کار، یکی از ابزارهایی است که استفاده از آن به سرعت درحال رشد و گسترش است. به همین دلیل، شرکتهای مختلف سی آر ام برای رقابت با یکدیگر امکانات متنوعی را ارائه میدهند. با این حال، هر فناوری پیشرفتهای به درد آژانسهای بازاریابی نمیخورد.
برای بهره برداری از مزایای یک سیستم CRM باید سیستمی را انتخاب کنید که قابلیتهایی متناسب با جریان کاری کسب و کار و بازار شما داشته باشد. در اینجا به چند ویژگی مهم اشاره میکنیم که باید در فهرست الزامات CRM آژانس بازاریابی شما باشد:
مدیریت کامل اطلاعات مشتریان
یک سیستم CRM محلی برای ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات مشتریان است. این سیستم به شما این امکان را میدهد تا برای هر مشتری یک پرونده جداگانه ایجاد کرده و اطلاعات مرتبط را به آن اضافه کنید.
برخی از اطلاعات مهمی که میتوانید برای آژانس خود ایجاد کنید شامل موارد زیر است:
- موقعیت جغرافیایی
- نوع خدمات مورد نیاز
- اندازه شرکت
- آدرس وب سایت
- لینک شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین
- مخاطبان هدف
- رقبا
- نقاط قوت و ضعف
- بودجه
قابلیت ایجاد نماهای سفارشی
آژانسهای بازاریابی باید به طور همزمان با فرآیندهای مختلفی مانند مدیریت روابط با مشتریان و مدیریت پروژهها سر و کار داشته باشند. CRMابری به شما این امکان را میدهند که چندین فرایند کاری سفارشی ایجاد کنید تا به هر یک از این فرآیندها نظم بدهید.
هماهنگی با سیستمهای دیگر
یکی از روندهای برتر بازاریابی و فروش در سالهای اخیر استفاده از چندین کانال ارتباطی به صورت همزمان است. مشتریان شما نباید محدود به یک کانال ارتباطی باشند. بنابراین، به دنبال یک سیستم CRM باشید که یکپارچهسازیهای متنوعی را ارائه دهد.
افزایش بهره وری با کار گروهی
کار گروهی در بازاریابی دیجیتال نقش مهمی دارد. هنگامی که متخصصان مختلف بر روی یک پروژه کار میکنند، داشتن یک فضای مشترک برای تبادل اطلاعات باعث افزایش بهره وری میشود. ایجاد این همکاری بین دپارتمانی میتواند برای فروش بیشتر آژانس تبلیغاتی بسیار موثر باشد.
امکانات بازاریابی ایمیلی
استفاده از CRM در تبلیغات در کنار بازاریابی ایمیلی میتواند برای آژانس بازاریابی شما مفید باشد. این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا روابط خود را با مشتریان از طریق ایمیل مدیریت کرده و کمپینهای ایمیلی مؤثری برای آنها اجرا کنید.
نسخه موبایل و دسکتاپ
در اکثر شرکتهای تبلیغاتی، بازاریابها اغلب در خارج از دفتر و فعالیت میکنند. با داشتن یک سیستم CRM ابری و دارای نسخه موبایل، همیشه میتوانید اطلاعات مورد نیاز را همراه داشته باشید و در هر لحظه به مشتریان خود پاسخ دهید.
تصور کنید یکی از مشتریان دست به نقد شما در اواسط روز به شما پیامی ارسال کند و درخواست فاکتور بدهد. در این صورت اگر شما از فواید CRM ابری و نسخه موبایل آن برخوردار نباشید، شانس خرید مشتری کاهش پیدا میکند.
پشتیبانی CRM 24 ساعته
یکی از مهمترین ویژگیهایی که یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که در کنار امکانات، سرویس پشتیبانی خوبی داشته باشد. مثل هر نرم افزار دیگری، کارکنان و افراد هر تیم که از این سیستم استفاده میکنند باید ابتدا کار با آن را یاد بگیرند. البته که بعد از یادگیری کار با سیستم، قسمت پشتیبانی CRM همچنان میتواند برای پاسخ به سوالات کاربران حیاتی و مهم باشد.
مزایای CRM دیدار برای افزایش فروش شرکت تبلیغاتی
نکته مهم درباره امکانات نرم افزار CRM این است که از هر سیستمی نمیتوان در شرکتهای بازاریابی و فروش استفاده کرد. اما خبر خوب این است که سی آر ام دیدار به عنوان یک CRM ایرانی تمام قابلیتهایی یک شرکت ایرانی به آن نیاز دارد را در اختیار دارد.
برخی از امکانات دیدار به عنوان بهترین CRM ایران شامل:
- استفاده از خدمات ابری و اپلیکیشن موبایل برای دسترسی آسان در هر زمان و مکان
- امکان ایجاد چندین فرایند فروش سفارشی
- سازمان دهی مؤثر پایگاه داده مشتریان
- یکپارچه سازی با پلتفرمهای مختلف مانند لینکدین، اینستاگرام، واتس اپ و نرم افزار حسابداری
- امکانات گزارش دهی قوی
- قابلیت همکاری گروهی
- امکانات بازاریابی ایمیلی و خودکار سازی فروش
دیدار، جاده هموار افزایش فروش شرکت تبلیغاتی
استفاده از CRM دیدار برای آژانسهای بازاریابی و فروش مزایای قابل توجهی به همراه دارد. این نرم افزار با ارائه یک پلتفرم یکپارچه برای مدیریت مشتریان، به شما امکان میدهد تا به راحتی دادههای مشتریان را سازماندهی و تحلیل کنید، تاریخچه ارتباطات را به سرعت بیابید و با افزایش بهره وری تیمها به ددلاینها پایبند باشید. همچنین، دیدار با قابلیتهای سفارشی سازی، یکپارچه سازی با پلتفرمهای مختلف و اتوماسیون فرآیندهای فروش، به شما کمک میکند تا کمپینهای بازاریابی خود را بهتر مدیریت کرده و فروش خود را افزایش دهید. این ابزار نه تنها کارایی کسب و کار شما را بهبود میبخشد، بلکه روابط پایدار و مؤثری با مشتریان ایجاد میکند.