مزیتهای نرم افزار CRM برای کسبوکارها که باید بدانید
فهرست مطلب
پا گرفتن کسبوکار و زیاد شدن مشتریها سازماندهی و مدیریت این حجم از داده زیاد میتواند سرسام آور باشد. اگر نتوانید به خوبی با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید و ارتباط میان اعضای تیمتان را سازماندهی نکنید، احتمالا با نارضایتی آنها روبرو خواهید شد.
حالا احتمالا از خود بپرسید: پس چطور میتوانیم این ارتباط را حفظ کرده و مشتری را راضی نگه داریم؟ با نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM میتوانید ارتباط با مشتری و ارزش طول عمر مشتری (CLV) را بهبود ببخشید و ارتباط اعضای کسبوکارتان را نیز آسودهتر کنید.
اگر شما هم فکر میکنید قرار است با چنین مشکلی روبرو شوید یا همین حالا هم دارید با آن دست و پنجه نرم میکنید، این مطلب را تا آخر بخوانید تا با مزیتهای نرم افزار CRM آشنا شوید.
نرم افزار CRM چیست؟
CRM اختصار عبارت Customer Relationship Management و به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. همان طور که از اسم این نرم افزار پیداست، مشتری در مرکز توجه قرار دارد. ولی نه تنها ارتباط میان مشتری و تیم را مدیریت میکند، ارتباط میان اعضای تیم را هم راحت و سریعتر پیش میبرد.
نرم افزار CRM به شما در ارتباط بلند مدت با مشتری کمک میکند. اطلاعات مختلفی از مشتری در این نرم افزار ذخیره میشوند. برای مثال شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات خرید و هرچه که به شما در مدیریت آنها کمک کند، در نرم افزار CRM ثبت میشوند.
بعد از آن اعضای تیم به این اطلاعات دسترسی دارند و از آنها برای سازماندهی بهتر مشتری ها استفاده میکنند. حتی یک سری فرآیندها و ماموریت های تیم نیز به کمک نرم افزار CRM قابل انجام است که هم در وقت صرفه جویی می شود و هم کارها با خطای کمتری انجام می شوند.
اهمیت CRM در بازاریابی و فروش
با دیجیتالی شدن تمام یا بخشی از کسب و کارها، نحوه ارتباط با مشتری نیز تغییر کرد و اهمیت بیشتری هم پیدا کرد. با تغییر این رویکرد روش های قدیمی ارتباط با مشتری دیگر موثر نبودند و به لطف تکنولوژی ارتباطات موثرتری شکل گرفت. نرم افزارهای CRM به کمک واحد فروش و بازاریابی آمدند و روابطشان را با مشتریان راحتتر و سریعتر کردند.
اهمیت CRM در فروش
در هر کسبوکاری نرم افزار CRM در فروش بیشتر تاثیر بهسزایی دارد. این نرم افزار اطلاعات مختلف مشتریها از جمله رفتار مشتری در خرید را جمع آوری میکند. تیم فروش با توجه به این دادهها میتوانند ارتباط با مشتریها را با توجه به نیاز و علاقهمندیهایشان شخصیسازی میکند.
احتمال خطای CRM در جمع آوری و ارائه اطلاعات مشتریان و رفتارهای آنها کمتر است و در زمان شما نیز صرف جویی میکند. در نهایت نیز فروش نیز بالا میرود.
تحقیقات نیز نشان دادهاند که استفاده از نرم افزارهای مدیریت کسبوکار، به شرکتها کمک میکند که در صنعت خود از رقبای خود پیشی بگیرند. همچنین بررسی و تحلیل دادههایی که از این طریق نرم افزار CRM صورت گرفته در نهایت منجر به بازگشت سرمایه به شرکت میشود و سود بیشتر آن کسب و کار را به دنبال دارد.
اهمیت CRM در بازاریابی
یکی از وظایف بخش بازاریابی اجرای کمپین های تبلیغاتی است. چه اطلاعاتی در اجرای این کمپین ها کارآمد است؟ اطلاعاتی که در شرکت در نرم افزار CRM جمع آوری شده است. با توجه به این اطلاعات و نرم افزار میتوان برای اجرای کمپین های تبلیغاتی مخاطبها را دستهبندی کرد و در سطح وب، ایمیل و شبکه های اجتماعی این کمپینها را اجرا کرد.
به کمک نرم افزار CRM نتایج کمپینهای بازاریابی اندازهگیری میشود. همین نتایج به تیم بازاریابی کمک میکند تا هزینهها و منابع را ارزیابی و سازماندهی کنند. این دادهها در بهبود کمپینهای آینده نیز بسیار کارآمدند.
یکی دیگر از کارکردهای نرم افزار CRM در سوشال برندینگ است. این نرم افزار به تیم بازاریابی کمک میکند تا عملکرد شبکههای اجتماعی را بررسی کنند. حتی به تیم شما در پاسخ سریع به مشتریان در این پلتفرمها کمک شایانی میکند.
۸ مزیت اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری. این اسمی است که برای این نرم افزار انتخاب شده و تاکید آن نیز بر روی مشتری است. اما بیایید با مزیت های بزرگتر آن نیز آشنا شویم.
1. ارتباط بهتر بین اعضای تیمهای مختلف
اطلاعاتی که در CRM موجود است به تیمهای مختلف سازمان شما کمک میکند سریعتر و بهینهتر کارها و تسکهای شرکت را انجام دهند. از دادههای این نرم افزار هم برای ارتباط منسجم و موثر با مشتری استفاده میکنند. چرا که مشتری از دریافت و ارائه اطلاعات تکراری بیزار است. پس تیمها باید با هم هماهنگ باشند.
2. افزایش فروش
شناخت مشتریها و داشتن اطلاعات سازماندهی شده از آنها ارتباط میان تیم و مشتری را بهبود میبخشد و بهتر به نیازش هایشان پاسخ میدهد. در نهایت هم خدماتی را به آنها ارائه میدهند که پاسخگوی نیاز آنهاست.
3. دیدن اطلاعات سازماندهی شده مشتری
این اطلاعات سازماندهی شده در اجرای کمپینهای مختلف، ارتباط موثر تیم با مشتری و فروش بسیار مهم است.
4. برقراری ارتباط شخصیسازی شده با مشتریان
با تقسیم بندی مخاطبان شما با توجه به نیازهای مشتری با آنها صحبت میکنید و علاقه مندیهای آنها شما به شما کمک میکند تا با هر یک ارتباط منحصر به فردی داشته باشید.
5. تقسیم بندی مخاطبان برای اجرای کمپین های تبلیغاتی
در این نرم افزار شما میتوانید مخاطبان را بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن، علاقهمندیها، رفتارهای مشتری تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی در آینده برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی شما میتواند موثر باشد و نتیجه بهتری در فروش یا هدف کسبوکارتان به دست آورید.
6. کمک به سودآوری
شناخت بهتر مخاطب و نیازهایشان شما در اجرای برنامه آیندهتان کمک میکند. رفتار مشتری نقطه عطف شما خوهد بود.
7. دسترسی به آن در هرجا
این نرم افزار و فضای ابری آن تیم را در مدیریت و سازماندهی تسکها، ملاقاتها، تماسها و تمام کارهای شرکت یاری میرساند. CRM دانا حتی به شما این امکان را میدهد تا فرم و زیر سیستمهای سفارشی را طراحی کنید.
8. انجام دادن تسکهای مختلف به صورت خودکار
برای اینکه تجربه کاربری بهتری را در اختیار مشتری قرار دهید باید از نرم افزار CRM عالی و مدرنی مانند نرم افزار CRM دانا استفاده کنید تا تسکهای تکراری با برنامهریزی قبلی به صورت خودکار انجام شوند.
نرم افزار CRM دانا راهی برای فروش و وفاداری به مشتری
در انتخاب نرم افزار CRM شرکتتان به راحتی کار با آن و کاربردهای آن توجه کنید. نرم افزار CRM دانا یکی از بهترین نرم افزارهای فروش، بازاریابی و مدیریت خدمات مشتریان در ایران است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیشرفته دانا امکانات زیادی دارد که مشتری های شما را راضی نگه میدارد و فروشتان را افزایش میدهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از نرم افزار CRM دانا روی این لینک کلیک کنید.