پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
رپورتاژ

«دانابات» عرضه شد؛ چت‌باتی هوشمند، مولد و مبتنی بر زبان فارسی برای مراکز پشتیبانی

شقایق پرورش شقایق پرورش
4 آذر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«دانابات» عرضه شد؛ چت‌باتی هوشمند، مولد و مبتنی بر زبان فارسی برای مراکز پشتیبانی

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت از عرضه یکی از دستاوردهای خود در زمینه چت‌بات‌های هوشمند کسب‌وکار خبر داد. چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی «دانابات» با هدف هوشمندسازی بخش ارتباط با مشتریان کسب‌وکارها و بهینه‌سازی فرایند پاسخگویی به مشتریان، اول آذر ماه به صورت عمومی عرضه شد و در دسترس کسب‌وکارهای فارسی‌زبان قرار گرفت.

با توسعه بازارهای دیجیتال و غیرحضوری شدن بسیاری فعالیت‌های روزمره، مراکز پشتیبانی و ارتباط با مشتریان نیز اهمیت دوچندانی پیدا کرده‌اند. امروزه مشتریان انتظار دارند به صورت شبانه‌روزی با بخش پشتیبانی مجموعه‌ها در ارتباط باشند و بدون نیاز به صرف زمان طولانی در صف انتظار، پاسخ پرسش‌های خود را به صورت آنی دریافت کنند. از آن‌جا که رسیدن به این هدف از طریق افزایش مقیاس تیم پشتیبانی بسیار هزینه‌بر است، شرکت‌های بی‌شماری در سراسر جهان برای جلب رضایت مشتریان و افزایش بهره‌وری تیم پشتیبانی خود به استفاده از چت‌بات‌های هوشمند روی آوردند. کسب‌وکارهای ایرانی اما به دلایلی مانند مشکل در پرداخت‌های ارزی، عدم پشتیبانی چت‌بات‌های مشهور دنیا از زبان فارسی، سازگار نبودن با دیگر سرویس‌های داخلی و… برای هوشمندسازی مرکز پشتیبانی خود با چالش‌های متعددی روبه‌رو بودند.

چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی دانابات، با هدف رفع این موانع و ارائه بهترین عملکرد در گفتگو با کاربران فارسی‌زبان، اکنون در دسترس کسب‌وکارهای داخلی است تا پاسخگوی مشتریان پرتعداد این مجموعه‌ها باشد. دانابات با بهره‌گیری از مدل‌های بزرگ زبانی (LLMs) پیشرفته و جدیدترین الگوریتم‌های «هوش مصنوعی مولد» (Generative AI)، عملکرد نیروی انسانی را شبیه‌سازی می‌کند و مانند یک اپراتور حرفه‌ای و مجرب، پاسخگوی سؤالات مشتریان است. از این طریق، کارشناسان مرکز پشتیبانی می‌توانند زمان بیشتری را به سؤالات تخصصی و تکمیل وظایفی با ارزش افزوده بیشتر اختصاص دهند.

یکی از نقاط قوت چت‌بات‌های پرطرفدار، سهولت استفاده از آنها برای صاحبان کسب‌وکارها و مراکز ارتباط با مشتریان است. دانابات با تمرکز بر این ویژگی، تجربه‌ای کاربر پسند را در اختیار مشتریان و صاحبان چت‌بات قرار می‌دهد تا علاوه بر دسترسی و استفاده راحت مخاطبان، مدیران پنل هم بتوانند بدون اتکا به نیروی انسانی متخصص، صفر تا صد فرایند مدیریت چت‌بات را خود تحت کنترل داشته باشند. علاوه‌بر این، پنل دانابات مجهز به یک «داشبورد آنالیز آماری» پیشرفته است که با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده، اطلاعات ارزشمندی مانند سابقه گفتگوی چت‌بات با کاربر، موضوع سوالات، میزان رضایت مشتریان از مکالمه انجام شده و عملکرد کلی چت‌بات را در قالب گزارش‌های لحظه‌ای ارائه می‌کند. این داده‌ها‌، گنجینه مدیران برای ارتقا عملکرد تیم پشتیبانی و به‌طورکلی، بهبود رضایتمندی مشتریان هستند که در نهایت به افزایش روزافزون سودآوری مجموعه ختم می‌شود.

استفاده از یک «هسته یادگیری هوشمند»، وجه تمایز دانابات با دیگر چت‌بات‌های مشابه است و با این قابلیت، امکان ساخت چت‌بات‌های اختصاصی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. برای مثال، یک شرکت حوزه فینتک با جمع‌آوری سؤالات پرتکرار مشتریان و دانشنامه‌های حوزه مالی، تکنولوژی و اقتصادی، یک چت‌بات متخصص در زمینه فینتک را برای کسب‌وکار خود آموزش می‌دهد که عملکردی مشابه اپراتورهای حرفه‌ای و مجرب از خود به نمایش می‌گذارد. این چت‌بات، تنها در چارچوب تعریف‌شده سازمان به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد و از گفتگو پیرامون موضوعات فرعی خودداری می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا خطا‌های پاسخگویی به حداقل برسد و چت‌بات با تمرکز بر حوزه تخصصی خود، عملکردی به‌مراتب بهتر از چت‌بات‌های عمومی داشته باشد.

چت‌بات هوشمند دانابات توانسته در مدت‌زمان کوتاهی پس از عرضه عمومی، موردتوجه بسیاری از کسب‌وکارهای پرمخاطب مانند بیمه‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی، فروشگاه‌های اینترنتی، فعالان عرصه فینتک و دیگر مجموعه‌های بزرگ‌مقیاس قرار بگیرد و راهکارهای متنوعی را برای هوشمندسازی مرکز پشتیبانی در اختیار آنها قرار دهد. برای آشنایی با دانابات و راهکارهای به‌روز و عملیاتی این چت‌بات هوشمند برای کسب‌وکارتان، با کارشناسان دانابات از این لینک در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
شقایق پرورش
شقایق پرورش
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی