پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
رپورتاژ گزارش‌ها

۵ گزارش CRM که هر بازاریابی باید آن‌ها را دنبال کند

مهسا بهادری مهسا بهادری
6 خرداد 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
۵ گزارش CRM که هر بازاریابی باید آن‌ها را دنبال کند
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گزارش‌های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) هر کسب‌و‌کاری را برای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش به جلو هدایت می‌کند. گزارشات CRM شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) سازمان شما را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند به آن‌ها برسید. حالا این امر ممکن است شناسایی سرنخ‌ها باشد یا افزایش سهم خرید مشتری‌های فعلی، اما در نهایت گزارش‌های CRM به کمک کسب‌وکارها می‌آید.

بهترین و بدترین گزارش CRM وجود ندارد. کسب‌و‌کارها باید ببینند نیازهای بازاریابی سازمان آن‌ها چیست و بر اساس آن بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار ببرند.

گزارش‌های نرم‌افزار CRM به سازمان کمک می‌کند تا ارتباط خود را در طول چرخه عمر مشتری با مشتریان مدیریت کند تا بتواند مشکلات را سریعا شناسایی کند، به موقع وارد عمل شود و در نهایت به اهداف بازاریابی و فروش خود، مانند افزایش فروش، تولید سرنخ و حفظ مشتریان فعلی برسد.

اهمیت CRM در بازاریابی

شناخت مشتری‌های هدف به کسب‌وکارها کمک می‌کند از رقبای خود پیشی بگیرند. نرم‌افزار CRM با جمع‌آوری و ذخیره داده‌های مشتری تیم بازاریابی را قادر می‌سازد تا کمپین‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های بازاریابی را در مسیر درستی قرار دهد و به صورت کلی فروش را گسترش دهد.

داده‌های مشتریان که از طریق نرم‌افزار CRM جمع‌آوری می‌شوند شامل نیازهای مشتری‌ها، علایق آن‌ها، مشکلاتی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و راهکارهای مورد نیازشان هستند. گزارش‌های CRM به تیم‌های سازمان شما از راه‌های مختلفی کمک می‌کنند:

  • بهتر مخاطب هدف خود را بشناسید: با استفاده از گزارش‌ها و داده‌های CRM نگاه دقیق‌تری از مشتری‌ها به دست می‌آورید و تلاش‌های بازاریابی خود را در همان جهت پیش می‌برید.
  • گروه مشخصی از مخاطبان را هدف قرار بدهید: وقتی از نیازها و خواسته‌های مشتری آگاه باشید می‌دانید اهداف و استراتژی‌های بازاریابی خود را کجا و برای کدام گروه به کار ببرید.
  • مشتری‌های جدید پیدا کنید: با شناخت مشتری‌های فعلی می‌توانید رفتار و نیازهای سرنخ‌ها را پیش‌بینی کنید و در همین راستا کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود را راه‌اندازی نمایید.

پنج گزارش نرم افزار CRM برای بازاریابی

پنج گزارش CRM که بازاریابان و همچنین سازمان‌ها می‌توانند برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود به کار گیرند به شرح زیر است:

۵ گزارش CRM که هر بازاریابی باید آن‌ها را دنبال کند 1

گزارش عملکرد کمپین‌ها

بررسی کمپین‌ها و استراتژی‌های بازاریابی نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که به صورت ماهانه یا فصلی عملکرد کمپین‌های خود را بررسی می‌کنند بهتر می‌توانند کمپین‌های خود را در راستای نیازهای مشتریان راه‌اندازی کنند و محصولات و خدمات خود را ارائه دهند.

با بررسی کمپین‌های گذشته سازمان‌ها می‌توانند بهترین آن‌ها را که در گذشته عملکرد بهتری داشته و بازدهی بهتری داده بیابند. این اطلاعات و تحلیل‌ها را می‌توانید در کمپین‌های آینده اعمال کنید و نتیجه بهتری اخذ کنید.

گزارش عملکرد کمپین‌ها به سازمان در پیگیری متریک‌های مهم برای استراتژی‌های بازاریابی مانند نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، نرخ تبدیل و نرخ کلیک کمک می‌کند.

گزارش تحلیل کانال های ورودی سرنخ

گزارش تحلیل منابع و کانال‌های ورودی سرنخ‌ها به تیم بازاریابی کمک می‌کند تا کانال‌های بازاریابی و راه‌های ارتباطی‌ای را که سرنخ‌ها بیش‌تر از آن‌جا با سازمان ارتباط می‌گیرند را بیابند.

از جمله تیم بازاریابی متوجه می‌شود که چه طور کاربران و سرنخ‌ها با کسب‌و‌کار شما آشنا شدند و چه چیزی باعث شده به کالا یا خدمات شما علاقه نشان دهند.

با داشتن این اطلاعات از طریق گزارش آنالیز سرنخ‌ها، تیم فروش می‌تواند استراتژی‌های تولید سرنخ را ارتقا دهد و به جای هدر دادن منابع، سرنخ‌ها و مشتری‌های بیشتری را به سمت کسب‌و‌کار شما بکشانند.

گزارش سودآوری

یکی از مهم‌ترین مباحث بازاریابی ری تارگتینگ است که کسب‌و کار مشتری‌های فعلی خود را هدف بازاریابی و تبلیغات قرار می‌دهد. با گزارش سودآوری CRM تیم بازاریابی متوجه مشتری‌های خود می‌شود و می‌داند کدام مشتری برای سازمان سود بیشتری به همراه داشته و می‌تواند مشتری بالقوه باشد. از این طریق نیز کسب‌وکار می‌تواند مشتری‌های وفادار خود را بیابد و اهداف بازاریابی و فروش خود را بهتر پیش بگیرد.

گزارش اهداف

اهداف و ارزیابی پیشرفت در رسیدن به این اهداف منجر به رشد کسب‌و کارها می‌شود. به کمک گزارش اهداف CRM سازمان‌ها می‌توانند اهداف خود را تعیین و آن‌ها را ارزیابی کنند.

با بررسی این گزارش CRM تیم بازاریابی و فروش پیشرفت سازمان را در مسیر اهداف فروش و بازاریابی مشاهده می‌کند. پس اگر سازمان شما هنوز اهداف خود را مورد بررسی قرار نداده، بهتر است به کمک نرم افزار CRM پیگیری پیشرفت اهداف سازمان را شروع کنید تا بتوانید تکنیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

گزارش کاریز

سازمان این گزارش CRM را برای بررسی وضعیت معاملات و عملکرد آن‌ها به کار می‌برد. از زمانی که کاربر سرنخ است تا زمانی که به مشتری بالقوه و وفادار تبدیل می‌شود همگی در گزارشات کاریز فروش گنجانده می‌شوند.

تیم بازاریابی و فروش می‌تواند ببیند هر معامله در چرخه فروش در چه وضعیتی است و آیا در جهت اهداف فروش و بازاریابی پیش می‌روند یا خیر؛ آیا در مرحله‌‌ای از فروش مشکلی وجود دارد یا خیر. در نهایت با گزارش کاریز نقاط ضعف خود را می‌یابند و در جهت بهبود بخش‌های مختلف برمی‌آیند.

گزارش‌های CRM به شما در هدف قرار دادن مشتری‌های بالقوه و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی کمک بزرگی می‌کند.

ابتدا نرم افزار CRM دانا را وارد کسب‌وکار خود کنید و از مزیت‌های بی‌نهایت آن بهره‌مند شوید. پس از آن بررسی کنید و ببینید نیاز سازمان شما کدام یک از گزارشات CRM است. به گزارش کاریز و گزارش اهداف احتیاج دارد یا گزارش سودآوری و گزارش عملکرد کمپین؟

مشتری‌های خود را بشناسید؛ سازمان خود را بشناسید و از CRM دانا برای تهیه گزارش‌های سی‌آرام مربوط به بازاریابی و رسیدن به اهداف سازمان استفاده کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in