ریتنشن مارکتینگ اجرا سنجش و بهبود
فهرست مطلب
محمدحسین خمجانی مدیر دیجیتال مارکتینگ آپارات درمورد ریتنشن مارکتینگ یا همان بازاریابی بازگشتی، نحوهی اجرای کمپین ریتنشن سنجش و بهبود آن میگوید.
معرفی وبینار
ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) یا بازاریابی بازگشتی در واقع استراتژی و فرایندهای بازاریابی برای مشتریان فعلی است. این روش روی حفظ مشتریان فعلی و بازگرداندن مشتریانی تمرکز دارد که تراکنشی با کسبوکار ما داشتهاند.
در ابتدای قیف فروش و چرخه عمر مخاطب، بیشترین هدف ما روی ایجاد آگاهی از برند، جلب توجه، کشف مخاطبان بیشتر، آموزش آنها و در ادامه تبدیل سرنخها به خریدار است. در پایان چرخه نیز باید به دنبال حفظ مشتریان، تعامل با آنها و فعال نگهداشتن مشتریان یا به فکر بازگرداندن مشتریان به قیف فروش باشیم که از آن خارج شدهاند.
بدون یک طرح ریتنشن، تمام استراتژیهای بازاریابی در فاز جذب مخاطبان و مراحل اولیه، ناقص و بیهوده خواهد بود. اینکه یک برند باید برای جذب مشتری بیشتر تلاش کند، موضوعی بدیهی است، ولی اینکه چطور تعاملش را با آنها حفظ کرده و دوباره آنها را بازاریابی کند، موضوع مهمتری است. از دست دادن مشتریان یک اتفاق هزینهبر و خطای راهبردی است. اینجاست که ریتنشن مارکتینگ به شما کمک میکند تا ضمن حفظ مشتریان، وفادارسازی آنها و افزایش درآمد، با صرف منابع کمتر نسبت به بازاریابی برای جذب خریدار، بتوانید نتایج بهتری بگیرید.
سرفصلها
- ریتنشن مارکتینگ چیست؟
- چرا ریتنشن مارکتینگ اهمیت دارد؟
- انواع KPI در ریتنشن مارکتینگ
- معرفی ابزارهای ریتنشن مارکتینگ
- انواع کمپینهای ریتنشن مارکتینگ
- تکنیکها و ترفند های ریتنشن مارکتینگ
مخاطبین
- کارشناسان میانی و ارشد دیجیتال مارکتینگ
- کارشناسان محصول
- کارشناسان مارکتینگ
حامیان وبینار