پادکست ۱۶ منتشر شد؛ خلاقیت در بازار امروز تبلیغات ایران با بابک معدندار همبنیانگذار و مدیرعامل «آژانس بوم»
فهرست مطلب
برای بسیاری از مارکترها و متخصصین بازاریابی و تبلیغات پیش آمده که کمپینهایی را در سطح شهر یا فضای دیجیتال ببینند که از نظر آنها از حیث پیام کمپین، طراحی و ویژگیهای بصری و سایر بُعدها کمپین بسیار ضعیف و پر از ایرادی ارزیابی شده است و نقدهای بسیاری را با خود بهمراه داشته است. احتمالا همه افرادی که با این نوع کمپینها مواجه میشوند از خود میپرسند چه میشود که اینگونه «کمپینهای پر از نقص» از فیلترهای یک تیم مارکتینگ چندین نفره عبور میکند و به مرحله اجرا میرسد؟
در این اپیزود با با بابک معدندار، متخصص حوزه تبلیغات و ارتباطات درباره خلاقیت و تبلیغات در بازار امروز ایران و مدیرعامل و همبنیانگذار «آژانس بوم» صحبت کردیم و وضعیت تبلیغات در ایران را از دیدگاه خلاقیت تیمهای بازاریابی و محتوا بررسی کردیم و به برخی چالشهای آژانسهای تبلیغاتی در مواجهه با کسبوکارها پرداختیم.
امبد اپارات
برخی از موضوعات موردبحث در این قسمت جذاب
- چرا تبلیغات بد زیاد میبینیم؟
- کدینگ و دیکدینگ تبلیغ توسط مخاطب
- دیکته شدن مسیر طراحی تبلیغ توسط کارفرما
- چند نمونه تبلیغات موفق خارجی
- استفاده صحیح از پتانسیلهای رسانهها
- تبلیغات ۳۶۰، آری یا خیر؟
- متد ارزیابی کمپینهای تبلیغاتی
- دلیل شکست آژانسهای خلاقیت
- تجربه همکاری با محمدرضا گلزار بعنوان سفیر برند
- چرا BTL در ایران کمتر میبینیم؟
- روش درست بریف دادن
در این اپیزود با بابک معدندار، مدیرعامل و بنیانگذار آژانس ارتباطات بازاریابی بووم، بستر تبلیغات محیطی دیجیتال ایرانی، درباره این نوع از تبلیغات محیطی، نحوه قیمتگذاری، دلایل رشد آن در جهان و دلایل عدم فراگیریاش در ایران، ترندهای این کانال بازاریابی صحبت کردهایم. همچنین پیرامون اهدافی که در این کانال تبلیغات باید دنبال شود، انواع رسانههای DOOH در ایران و جهان، اندازه بازار آن، سرعت رشدش، تفاوتها و تمایزها و عوامل عقب ماندنش در ایران گپ زدهایم.
نسخه صوتی این گفتگو را میتوانید از اپلیکیشنهای پادگیر مانند کستباکس و شنوتو دیام برد بشنوید و ویدیو این گفتگوی جذاب را از کانال آپارات و یوتیوب دیام برد تماشا کنید.
حامی این قسمت از برنامه پادکست: نرمافزار حسابداری هلو