
تعدیل در SMEها شتابزده بوده و به مرور در حال بازگشت هستند


نیکداد خلیقی، مدیر بازاریابی ایرانتلنت، در حاشیه رویداد دیام برد درباره کاهش انتشار آگهیها و استخدام در ایرانتلنت گفت که در طول جنگ، ۸۳ درصد کاهش انتشار آگهی داشتیم و در حال حاضر نیز که در بازه زمانی پساجنگ قرار داریم، ۲۸درصد کاهش انتشار آگهی نسبت به قبل از جنگ داریم. همچنین اشاره کرد که تعدیل نیروها در شرکتهای SME در ابتدا شتابزده بوده؛ ولی بهمرور در حال بازگشت به حالت قبل است.
نیکداد خلیقی، درباره کاهش آگهی شغلی در طول جنگ ۱۲ روزه و بازگشت مجدد به حالت سابق گفت:«ما در جنگ ۱۲ روزه حدوداً ۸۳ درصد کاهش انتشار آگهی شغلی داشتیم. بر اساس نظرسنجیهایی که بعد از جنگ انجام دادیم و دیتایی که جمعآوری کردیم، ۳۴ درصد از شرکتهای بسیار بزرگ در صنایع مختلف تعدیل نیرو کردند. در مجموع هم ما در ایرانتلنت، در حال حاضر ۲۸ درصد کاهش انتشار آگهی شغلی نسبت به قبل از جنگ داریم.»
مدیر بازاریابی ایرانتلنت در ادامه افزود:«بر اساس آمارهایی که داریم، در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از کسبوکارها به حالت قبل از جنگ برگشته است. هیچ کس نمیتواند پیشبینی درستی در چنین شرایطی ارائه دهد چرا که این شرایط غیر قابل برنامهریزی است. یک سری شرکتها در این بازه زمانی، استراتژی تعدیل نیرو را دارند و یک سری هم با دلایل مختلف، بر منابع انسانی تمرکز میکند تا تعدیل اتفاق نیفتد. اما بسیاری از شرکتهای SME تعدیل شتابزده داشتند؛ ولی وضعیت فعلی نشاندهنده بازگشت همین شرکتها به حالت قبل است.»
نسخه کامل این گفتوگو را میتوانید در یوتیوب و آپارات تماشا کنید.
اسپانسر این گفتوگو: بیمه دات کام
مطالب پیشنهادی

CGI در بازاریابی، تبی که فروکش کرد

پنجمین نشست تخصصی روایا برگزار شد
