مدیر پرفورمنس دیجیکالا: ۳٪ فروشمان از افیلیت مارکتینگ تامین میشود
فهرست مطلب
مصاحبه دیام برد با صادق محسننیا، مدیر پرفورمنس مارکتینگ و امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجیکالا درباره ساز و کار افیلیت مارکتینگ دیجیکالا و حواشی آن
افیلیت مارکتینگ یا همان سرویس همکاری در فروش یکی از محبوبترین راههای کسب درآمد اینترنتی در جهان به شمار میآید. این صنعت از سال 2015 تاکنون هر ساله 10.1 درصد رشد داشته و کارشناسان این حوزه پیشبینی کردهاند که تا سال 2021، این رقم به 6.8 میلیارد خواهد رسید. دیجیکالا، مارکتپلیس ایرانی سال 97، طرح افیلیت مارکتینگ را به عنوان یکی از کانالهای بازاریابی خود معرفی کرد. به گفته مدیران این پلتفرم، تاکنون حدود 3 درصد فروش ماهانه دیجیکالا از این طرح بوده و ماهانه 2 هزار ناشر از این طرح کسب درآمد دارند. اما سمت دیگر این ماجرا یعنی افیلیتورها طرح افیلیت مارکتینگ دیجیکالا را یک شکست مطلق دانسته و نقدهای زیادی به آن وارد کردهاند و در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاند. از همین رو به سراغ صادق محسننیا، مدیر پرفورمنس مارکتینگ و امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجیکالا رفته و درباره این موضوع با آنها گفتوگو کردهایم.
شهریور ۹۷ بود که از افیلیت دیجیکالا رونمایی کردید. درباره آن مقداری توضیح دهید، روند رشد این پلتفرم طی این ۲ سال چطور بوده؟
افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم کسب درآمد دیجیکالا یکی از کانالهای بازاریابی این شرکت است که مشابه نمونههای جهانی کار میکند. به این صورت که فعالیت بازاریابی از طریق بازاریابی محتوایی منتشرکنندگان انجام میشود. این تبلیغات مبتنی بر محتوای تخصصی بوده که باید برای مشتری، افیلیتور یا ناشر و هم برای پلتفرم ارائهدهنده این سرویس کارآمد و بازدهی بالا داشته باشد. برای مشتری چون در جای درست و مرتبط با تبلیغ مواجه میشود. همچنین افیلیتور از ظرفیت محتوای تخصصی تولید شده، استفاده کرده و برای رسانه خود کسب درآمد میکند. پلتفرم ارائه دهنده سرویس نیز با توجه به اینکه در جای درست تبلیغات خود را جایگذاری کرده با نرخ تبدیل بالاتری مواجه میشود.
در ۲ سال گذشته ما با همین هدف این سامانه را راه اندازی کردیم ولی متاسفانه نتایج به دست آمده در این کانال موفقیت آمیز نبود. در حال حاضر امیدوارم با تغییرات و بهبودهایی که حاصل میشود و با کمک منتشرکنندگان عزیز که شرکای تجاری دیجیکالا محسوب میشوند، این کانال را به کانالی کارآمد که نفع مشترک منتشرکنندگان، دیجیکالا و مشتریان را تامین میکند، تبدیل شود. با توجه به اینکه امروز حدود ۱۰۰ هزار منتشر کننده در این سامانه رجیستر کردهاند و ماهانه حدود ۲ هزار ناشر فعال از این سیستم کسب درآمد میکنند، حدود ۳٪ فروش ماهانه دیجیکالا یعنی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار کالا در ماه از طریق این کانال انجام میشود اما از جهت تعداد فروش، اعداد بسیار جای بهبود دارد ولی مهمتر از افزاش این عدد کارآمد شدن این سیستم است. در حال حاضر این سیستم برای دیجیکالا کارآمد نیست و هزینه آن روی سیستم بیشتر از درآمدی که از این طریق کسب میکند. در مجموع کانالی ضررده برای دیجیکالا محسوب میشود. برای حفظ این کانال این مسیر را باید به سرعت اصلاح کنیم.
آیا به دستههای مختلف کمیسیونهای متفاوت تعلق میگیرد؟
کمسیون برای گروههای کالایی مختلف متفاوت است. در حال حاضر بین ۲ تا ۲۰ درصد از قیمت کالا، یعنی متوسط کمسیون پرداختی به افیلیتورها ۱۲٪ است. این مبلغ از متوسط کمسیونی که ما از فروشندگان در مارکت پلیس دریافت میکنیم بیشتر است و این یکی از مهمترین اشکالات این سیستم به شمار میآید که در مجموع آن را به کانالی ضررده برای ما تبدیل کرده است.
معیار کمیسیون به افیلیتور چگونه اندازهگیری میشود؟
معیار تفاوت به میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد. برای گروههای کالایی که تقاضای مشتریان بیشتر از عرضه آنها بوده یا در شرایط فعلی تامین آنها به شدت دشوار است و بدون هیچگونه فعالیت بازاریابی به فروش میروند کمیسیونی در نظر نمیگیریم. برای مثال گوشی موبایلی که به تعداد محدودی وارد کشور شده، به دلیل قیمت پایینتراز بازار بدون هیچ فعالیت بازاریابی به سرعت موجودی آن تمام میشود؛ برای این گروه کالایی منطقی نیست که ما کمسیون بالایی برای افیلیت مارکتینگ در نظر بگیریم. از آن طرف کالاهایی که به قدر کافی در بازار وجود دارند و به اصطلاح عرضه بیشتر از تقاضا است، باید کمسیونها افزایش یابد تا افیلیوتورها انگیزه لازم برای تبلیغ آن گروه را پیدا کنند و در نهایت منجر به فروش بیشتر در آن گروهها شوند.
تاکنون چه مقدار کمیسیون سهم ناشران افیلیت یا همان بازاریابان محصول شده است و چه تعداد خریدی از سمت این بازاریابان ثبت شده است؟
به طور متوسط ماهانه ۴۰۰ هزار کالا از طریق افیلیت با متوسط کمسیون ۱۲٪ به ناشران به فروش میرسد. ۳٪ فروش ماهیانه دیجیکالا از طریق ناشران تامین میشود.
در روزهای اخیر در توییتر شاهد انتقاداتی به نحوه افیلیت مارکتینگ دیجیکالا بودیم که قبلا هم مشاهده شده بود. یکی از آنها در نظر گرفتن 20 درصد حق بیمه تامین اجتماعی است، که کاربران اعتقاد دارند این عدد که پیش از این 7.78 درصد بوده است با ورود ادرو افزایش پیدا کرده. اگر ممکن است درباره این کسر درآمد توضیح داده و همچنین نقش ادرو را هم شفافسازی کنید؟
این موضوع به ادرو ارتباط ندارد و به قانون بیمه و مالیاتی کشور مرتبط است و ما هم در همه قراردادها موظف به اجرای قانون کشور هستیم. برای اشخاص حقیقی براساس ماده 38 قانون تامین اجتماعی کارفرما (دیجیکالا) موظف است که از هر صورتحساب 30% سپرده بیمه (با رعایت سقف) و براساس تبصره ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم 10% مالیات از پرداختهای اشخاص حقیقی (کاربران افیلیت مارکتینگ دیجی کالا ) را کسر کند و اشخاص حقیقی برای آزادسازی سپرده بیمههای کسر شده میتوانند مفاصاحساب تامین اجتماعی را دریافت و برای کارفرما ارسال کنند. در نهایت کارفرما باید نسبت به آزادسازی سپرده بیمههای کسر شده اقدام کند. مبلغ مالیات نیز به ما تعلق نمیگیرد و در پایان هرماه آن را به اداره مالیات پرداخت میکنیم. درباره بیمه هم در حال حاضر دیجیکالا از کاربران افیلیت فقط 10% سپرده بیمه را کسر میکند و در واقع 20% مابقی را خود شرکت بهعنوان ریسک بیمه پذیرا است.
یکی دیگر از نکاتی که بازاریابان به آن معترض هستند، حق کمیسیون صفر به محصولات بهداشتی و دیجیتال است. آنها معتقدند که هر زمان استقبال از یک محصول زیاد است، کمیسیون کاهش پیدا کرده و هر زمان استقبال کمتر، کمیسیون افزایش پیدا کرده است و این عمل را بیعدالتی میدانند. کمی راجعبه ساز و کار آن توضیح دهید؟
نحوه این ساز و کار را پیشتر توضیح دادیم. قابل ذکر است که ما این عمل را بیعدالتی نمیدانیم و ذات کار افیلیت در همه جای دنیا به همین صورت انجام میپذیرد.
موضوع تخفیفات و کسر کردن آن از کل درآمد حاصل از کمیسیون یکی دیگر از دغدغههای مهم بازاریابان است، کمی شفاف سازی کنید؟
این یکی از اشکالات این سیستم بود و نقد واردی است. اشکال فنی است و به سرعت آن را حل خواهیم کرد.
دیجیکالا در قرارداد خود اعلام کرده که 14 روز پس از فروش کالا توسط بازاریاب، پرداختیهای آنها انجام میشود. این در حالی است که بازاریابان میگویند این پرداختیها ماهها عقب افتاده و زمان پرداخت هم به دلایل مختلف مقداری از آن کسر میشود. این موضوع به چه چیزهایی ممکن است ربط داشته باشد.
دلیل موارد تعویقی متفاوت است. تعدادی از پرداختیها به دلیل نداشتن قرارداد عقب افتادهاند. طبیعی است که هرپرداختی باید در قالب قراردادی انجام شود و تا قرارداد از سمت ناشر امضا نشود امکان پرداخت وجود ندارد. برخی دیگر برای کشف تخلفات بود. متاسفانه بعضی از ناشران تخلفهای گوناگونی انجام دادندهاند که بخش بزرگی از انرژی تیم صرف کشف تقلبها و تخلفها شد. برای مثال بعضی از افیلیتورها بدون در نظر گرفتن ناموجود بودن کالا، محتوایی تولید میکنند که مشتریها رو به سایت ما ارجاع میدهد. در ادامه از لحظه ورود مشتری تا 10 روز بکوکی تنظیم میشود. پس با توجه به ناموجود بودن کالا، ما باید تا 10 روز کمیسیون فروش کالا به خریدار ثابت خودمون را به افیلیتور پرداخت کنیم که با منطق افیلیت تناقض دارد. متاسفانه ازین دست تخلفات باعث شد که رسیدگی به امور ناشرانی که قانونی و سالم هم کار میکردند به عقب بیفتد. با اتوماسیون کردن کشف تخلف، این تقلبها به حداقل رسیده و به دنبال پرداختها هم به موقع انجام میشود.
بندی در قرارداد با افیلیتور دیده شده که میگوید دیجیکالا در هر زمانی حق دارد شرایط پرداخت و نرخ کمیسیون و میزان جرائم را اصلاح نماید. این مقداری سختگیرانه نیست؟ شاید عقد قرارداد کوتاهتر با نرخ ثابت راهحل بهتری باشد؟
شرایط متلاطم اقتصادی یکی از مشکلات سیستم افیلیت در ایران بوده و آن را با قسمتهای دیگر دنیا متفاوت میکند. در آن کشورها قیمتها و شرایط بازار دچار تغییرات ناگهانی و جدی نمیشود که در نتیجه مقدار عرضه و تقاضا قابل پیشبینی است. ما در شرایط فعلی به صورت دائم با چالش کمبود کالا مواجه میشویم که این خود عاملی برای تغییر کمیسیونها به شمار میآید. آخرین تغییر طرح افیلیت مارکتینگ دیجی کالا مربوط به اسفند سال گذشته بود، اما برای موفقیت این سیستم در ایران باید تغییرات کمیسیون را بهگونهای طراحی کنیم که همچنان در همین اقتصاد متلاطم برای ما ضررده نباشد و درآمد ناشران هم تامین شود.
دیجیکالا با کاهش نرخ کمیسیون، سعی دارد، افزایش قیمت کالا رو کنترل کند تا تقاضا برای خرید کالا کم نشود. اما این کاهش حاشیه سود، کمک میکند تا منحنی عرضه و تقاضا به نقطه تعادل برسد که در نهایت باعث سود ما و افیلیتورها شود.
۹این مدل همکاری، با مدل همکاریای که با استارتاپ پول ِتو (زیرمجموعه تخفیفان) که مدل Cash back را اجرا میکند تداخل یا تضادی ندارد؟ چرا که محدودیتهایی در قرارداد شما با افیلیتورها نسبت به این مدل دیده شده.
همکاری ما با تخفیفان مدل پارتنرشیپ است و ارتباطی با سیستم افیلیت ندارد.
در پایان از دورنمای این پلتفرم و ابزار فروش آنلاین آن برایمان بگویید؟
برای پایداری این سیستم و تامین منافع طرفین، این طرح نیاز به بهبودهای مستمر و زیرساختهای تکنولوژی گسترده دارد. یکی از ضعفهای دیجیکالا ارتباط ضعیف آن با افیلیتورها است. از اقدامات اولیه ما بهبود این رابطه با ناشران و انتقال درست دغدغههای دو طرف به هم است. از دیگر کارهای ما در راستای ارتقا این طرح برگزاری وبینار و رویداد، تقویت پاسخگویی و بهبود مکانیزم کشف تقلب و شفافیت آن است. باید به ناشران در حوزه های فنی تخصصی مثل سئو کمک کنیم و متقابلا از کمک و مشورت آنها هم استفاده کنیم.
واقعا حرکت جالبی نبود که انجام دادن
چقدر ساده بودیم و این همه کار کردیم و با یه تصمیم اشتباه کلیه زحمات تیم برنز نوین زیر سوال رفت
واقعا متاسفم
ما هم کلی تایم گذاشتیم و برای سایت های همکاری در فروش دیجی کالا، افزونه وردپرس نوشتیم و با وجود اینکه بیش از 200 مشتری داشتیم، کلا بیخیال توسعه افزونه شدیم.
دلیل اش هم سیاست های غلط و تصمیم های یک شبه دیجی کالا هست که هر روز یک قانون جدید و من دراوردی وضع میکنن.
با این رویه سیستم افیلیت دیجی کالا داره به سمت نابودی میره و این بهترین فرصت هست برای شرکت های قوی که بیان یه جایگزین مناسب برای افیلیتورهای دیجی کالا راه اندازی کنن تا هر سایتی با هر محصولی بتونه تو این سیستم همکاری در فروش محصولاتشو بفروشه
سلام
چند ماه تلاش میکنی و کلی بازاریابی میکنی و کلی مشتری به دیجیکالا هدایت میکنی و سودهای کلان میکنند من خودم از ابتدای فعالیتم تا حالا نزدیک به هفتصد میلیون جنس برای دیجلکالا فروختم ولی وقتی که موقع پرداخت کمیسیسون میرسه، سیستم هوشمند فعالیت ما رو خلاف قلمداد میکنه و از ما کلی اسکرینشات و گوگل آنالیتیکس میخواد بعد اونا رو هم ارائه دادیم ولی باز هم ایرادهای دیگه که الآن 5 ماهه دائما ایراد میگیرند و هر کدوم روکه برطرف میکنیم باز هم ایرادهای دیگه میگیرند و همینطور قوانین رو به نفع خودشون تغییر میدهند. اخیرا به من ایمیل زدن که دیگه شما فعالیتتون به تعلیق در اومد. هرچی ایمیل میزنم و تیکت میگذارم یه لینک کلی میگذارند جلویم و میگویند مطالعه کنو من هر چی میخونم چیزی مغایر نمیبینم ولی کو گوش شنوا ولی در این بین که من دنبال تأیید کمیسیونم هستم (چندین ماه) سایت و سیستم داره همچنان فروشش رو انجام میده و دیجیکالا از طریق من سودهای آنچنانی میکنه ولی ازپرداخت کمیسیون خبری نیست.
این 20درصد حق بیمه و مالیات هم کسر میشه ولی در فاکتوری که به ما داده میشه اون 20 درصد لحاظ نشده یعنی مبلغ واقعی پرداخت با مبلغ درج شده در فاکتور تناقض داره و ممکنه در آینده ما رو با مالیات و بیمه دچار مشکل بکنه
هیچ تلفن تماسی هم که نیستش
چرا این رو نمیگید که باوجود بازاریاب ها دیجی کالا تبلیغاتش به صفر رسیده و دیگه هیچ هزینه ای بابت تبلیغات نمیده؟ تمام اینترنت پر شده از افیلیت دیجی کالا بعد میگید فقط 3 درصد فروش؟
واقعا خاک بر سر ما که برای شما تبلیغات میکنیم
تازه میخواستم کار افلیت دیجی کالا رو شروع کنم با این توضیحاتی که دوستان دادن ظاهرا به درد نمیخوره و هر آن ممکنه جمع بشه.متاسفم برای ایران که هنوز سایتهای درست و حسابی در زمینه افلیت نداره و متاسفم برای مردم ایران که از همه جا تحریم شدن و نمی توانند با خارجی ها هم کار کنن.خدایا در زندگی بعدیمون ایران نباشیم.
من مسئول وبسایت برنزی هستم که تقریبا از اولین روزهای فعالیت دیجی کالا در افیلیت با اون ها همکاری کردم و الان واقعا کلیه حرف های این آقای نا محترم رو نقض میکنم
تناقضات زیادی وجود داره و کافیه با یک بررسی پیش پا افتاده به دروغ بودن مسائل مربوطه پی ببرید
متاسفانه دیجی کالا روند بدی پیش گرفته و با هزاران لینک رایگانی که بدست آورده حالا سعی در حذف کمیسیون پرداختی داره که احتمال زیاد نتیجه اون متضرر شدن خودشون بابت اعتماد از دست رفته هست
به نظر من دیجی کالا یا به پایان خودش رسیده که در روز روشن جلوی چشم هزاران بلاگر و وبسایت به دزدی و کلاهبرداری روی آورده
دیجی کالا تخته گاز داره می تازونه! اصلا هم توجهی به حرف و انتقاد ها نداره.
آخه یه ذره فکر کنید بعد این تصمیمات رو بگیرید. به خدا ما نمی تونیم هر روز چک کنیم که محصولی ناموجود شده لینکش رو حذف کنیم. دوباره فردا که موجود شد اضافه کنیم!!!
بگید می خوایم همکاری در فروش رو تعطیل کنیم، دیگه این داستانا چیه درمی آرید؟!
در مورد تغیر کمسیون های افیلیت دیجی کالا.اول اون اطلاعیه توهین آمیز که گفته با توجه به در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات شما همکاران(خنده دار و توهین به شعور)…دوم وجود کمیسیون های صفر یعنی ما باید با کلی زحمت برای دیجی کالا جذب ترافیک کنیم و فروش کنیم بعد یه چیزی هم بدهکار بشیم(عجیب و غیرقابل باور)…بقیه کمیسیون ها رو هم نصف و یک سوم کردند(حمالی)…دیجی کالا بدون رقیب و سوء استفاده گر
حداقل امکان انتقال درآمدمون رو به کیف پول دیجی کالا مهیا کنید.
واقعا منی که چندین ساله تو حوزه اینترنت و همکاری در فروش از فروش کالاهای ماهواره ای تا همین دیجی کالا هستم کف کردم با این مصاحبه! احسنت بر شما
خداوکیلی یکبار متن رو بخونید ببینید خنده تون نمیگیره
اصلا تعریف همکاری در فروش رو متوجه میشید؟؟
اینکه کالایی ناموجود شده رو تبلیغ نکنیم و نمیدونم تا 10 روز چرا باید کوکی ذخیره بشه و موبایل تو بازار کم میشه… واقعا فکر نمی کنید دارید مزخرف میگید؟
همکاری در فروش یعنی چی؟ یعنی من بازاریاب میام مشتری رو با فروشنده اشنا میکنم و بابت اشنایی من درصدی میگیرم.
دیگه این همه داستان نداره بخدا
پس ما اون مشتری هایی رو که بعنوان کاربر جدید معرفی می کنیم چی؟ اونکه فقط شاید یک خرید از لینک ما بزنه و بعدش دیگه تا ابد تو سایت ما نیاد و مستقیم خرید کنه. با این منطق شما ما باید تا ابد هر خریدی که میکنه درصد بگیریم چون ما معرفیش کردیم
کدوم سیستم بازاریابی تو دنیا میاد میگه چون کالایی تو بازار کمه من درصد نمیدم. این چه مزخرفیه؟
شما داری از درصد سود خودت درصدی به بازاریاب میدی دیگه این همه منت نداره.
چرا کمیسیون خوراکی ها همه صفر شدند؟ چرا کمیسیون کتاب شده 3 درصد؟ و هزاران مورد دیگه تازه خداکنه طرف کد تخفیف نزنه که بدهکار میشیم و باید پول واریز کنیم برای ننگ کالا
واقعا یک سابقه خیلی منزجر کننده برای خودتون درست کردین که تو تاریخ می نویسند
انشالله بزودی هم یک کسب و کار درست و حسابی میاد و بنیان شما رو برمیچینه
خدای ماهم بزرگه
یکی ضررده بودن دیجی تو این اتفاق رو برای من توضیح بده!
دیجی که نمیاد کمیسیون خودش رو صفر کنه و فقط به افیلتور پول بده. پس هر کالایی فروخته بشه، آخرش دیجی سود هم می بره.
حتی اگه از راه تبلیغات کلیکی مشتری اومده باشه نه سایت.
حتی اگه 10 روز کوکی ثبت شده باشه و روز دهم خرید کنه.
در هرصورت دیجی هم سودی از هر سفارش می بره.
باز اگه فرض کنیم کمیسیون دیجی 0 باشه فوقش اینه که سودی نبرده، کجاش ضرره؟ که می گن برای ما ضررده شده؟!
تورو خدا دیگه داستان ناموجود بودن کالا رو به گرفتاری هامون اضافه نکنید.
انتظار نداشته باشید ما چند صد محتوا در سایتمون بزنیم و بعد هر روز چک کنیم که کدوم ناموجود شده، حذفش کنیم که مبادا تخلف نکرده باشیم!!!
خود دیجی کالا حاضره صفحه ای که تو گوگل رنک گرفته رو حذف کنه؟ این یکی رو دیگه از ما نخواهید لطفا!
نوشته گوشی موبایل خیلی سریع فروش میره، پس نباید براش کمیسیون بالایی در نظر بگیریم!
اولا کدوم کمیسیون بالا؟! تا حالا 2 درصد بود که از 15 مهر اونم برداشتید و صفر کردید.
ثانیا دقیقاً این جمله نشون می ده که دیجی کالا فقط به خودش فکر می کنه و هیچ اهمیتی برای بازاریاب قائل نیست.
ثالثاً واقعا چی پیش خودتون فکر کردید که کمیسیون بعضی دسته ها از جمله موبایل رو 0 درصد کردید؟ خیلی ها نشستند ساعتها محتوا تولید کردند، روی سئوش وقت و هزینه گذاشتند تا تو این دسته بندی ها فروش داشته باشند، بایه تصمیم خلق الساعه پورسانت رو صفر می کنید؟! بعد هم می گید این بی عدالتی نیست؟!؟!؟
با سلام.
حالا که می گید همکاری در فروش برای دیجی کالا ضرر ده هست دو تا پیشنهاد دارم:
1. کاری کنید که از لینکی که ما براتون می فرستیم فقط اگه 3 دقیقه بعد مشتری خرید کرد برای ماثبت بشه. یعنی یک دو سه بگه و خرید کنه. اگه شد 4 دقیقه دیگه برای ما پورسانتی حساب نشه.
2. پورسانت دسته ها رو صفر کردید؟ کمه، به نظرم منفی کنید. یعنی ما حاضریم از جیبمون به شما کمیسیون هم بدیم تا دیجی کالا علاوه بر چند هزار میلیاردی که هر روز سود می کنه، پورسانت ما هم نصیبش بشه.
بعد از این مصاحبه بعضی از کمیسیون ها را از 20 درصد به صفر رسوندن. و ما بقی را آوردن پایین و الان سقف کمیسیون 8 درصد هست. پس لطفا یک متن به این مصاحبه اضافه کنید که الان این کمیسیون ها درکار نیست و این محتوا میتونه جز محتوای سبز (بدون تاریخ انقضا) بمونه
مورد بعدی اینکه امیدوارم این احصار بشکنه و مثل ادرو که فروش اقساطی را از دیجیکالا برداشت و با سایت های دیگه کار میکنه، یه پلتفورم دیگه ای بیاد و قوی کار کنه و به دیگر سایتهای فروشگاهی لینک بده و اونوقت ناشرها میرن سمت اون پلتفورم. البته دیما یک کارهایی کرده ولی هنوز نهایی نیست و معملوم نیست چطور میشه
مرد باشید و نظر رو تایید کنید و رد نکنید تا حقیقت رو همه بدونن.
سلام و تشکر از بابت مصاحبه ی یک طرفه. حرف مارو نمیشنوند مجبوریم در اینجا حرف بزنیم.بابت گفتن حقیقت انتظار رفع مشکلات و واریز کامل بدون مشکل و بدون قید و شروط حقوق بازاریابان میباشد. بنده به عنوان یک بازاریاب فعال حق دارم حقیقت رو بیان کنم.
آقایان شما:
صادق محسننیا، مدیر پرفورمنس مارکتینگ و امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجیکالا شما باید آبرومندانه ترین حالت استعفا بدید. گند زدید به بازاریابی دیجی کالا . کلی از حقوق بازاریابان رو پرداخت نکردید. هرروز واس خودتون قانون وضع میکنید و بدون اطلاع قبلی حساب بازاریاب رو بدون اطلاع و بدون هیچ اطلاعیه ی قبلی حسباشو میبندید و حقوقشو واریز نمیکنید. مگر کارگران هفت تپه هست؟
این فضاحتی که به بار آوردید ناشی از مدیریت و سیاست های غلطی بوده که به جامعه ی بازاریابان لطمه وارد کردید. بازاریاب هزینه میکنه بازاریاب عرق میریزه وقت میزاره دهنشم سرویس میشه و اونوقت به جای حمایت و یا تشویق که همه جای دنیا هست شما میاین حقوقشو نمیدید>؟
به چه حقی به خودتون اجاره دادید حق بازاریاب رو بخورید؟ ما راضی نیستیم حقوق بازاریابان رو بخورید. پول کارگر خوردن نداره. واسه ی دیجی کالا 100 الی 200 میلیون تومان در ماه فروش فروش کردیم اونوقت حقوقشو قطع میکنید و پولشو پرداخت نمیکنید؟ اگر قرار بر قطع همکاری هست چه دلیل مضحکی وجود داره که حقوقشو پرداخت نکنید؟ این اوج نامردیه. یعنی بازایاب نمیتونه ویدئو بسازه که افیلیت مارکتینگ حقشو خوردن و با فیلم اثبات بکنه و در 50 رسانه و خبرگزاری ها فیلم رو بفرسته؟ نمیتونه؟ مثل توپ تو ایران میترکه چون همه خبرهارو پخش میکنند.
اصلا معنی نداره حقوق کاربرا رو ندید. ما راضی نیستیم. حقوق کاربرای که با زحمت به درامد رسیدن رو قطع کردید و کسانیکه تازه ثبت نام کردن و تازه وارد هستن رو که بخوان مثلا 200 هزار تومن یا 500 یا 1 تومن هست رو پرداخت کنید ولی کسی که حقوق بالاتری داره رو پرداخت نکنید؟
برای بعضی از بارازیابان چند ماهه از تیر ماه تا الان پرداخت نشده. اصلا جوابگو نیستن . ایمیل میگن فقط بزنید. ایمیل ها رو یک هفته 10 روز بعد جواب میدن. تلفن اصلا دروغه محضه. تلفنی جواب نمیدن. اون شماره ی بالا هم زده نمیشه تماس گرفت. فوری قطع میشه.
کلا انحصاری و زوری . (با همه ی نقاط ضعفی که گفتم یاد آور بشم این موضوع از زمان راه اندازی افیلیت دیجی کالا تا تیر ماه سال 1399 بدون مشکل و عالی کار میکرد و حقوق هارو هر ماه واریز میکرد. ولی از تیر ماه سال 1399 تا الان فقط دارن بازاریابان رو اذیت میکنند بدون هیچ عذرخواهی بدون شرمندگی بدون .
لطفا این دو مدیر بی کفایت رو اخراج کنید گند زدن به افیلیت مارکتینگ. مصاحبه ی یک طرفه و بر علیه بازاریابان رو در حالت متنی قرار دادن. بد نبود فیلمی هم میزاشتن. جالبه مصاحبه ای درکار نبود. فقط سوال جواب های از قبل آماده شده بود.
افیلیت خیلی سادس.
کاربر میاد خرید میکنه یه سود دیجی کالا یه سود فروشنده یه سود بازاریاب میکنه. حقوقشم بدون مشکل بدون کم و کسری باید پرداخت بشه. افیلیت دیجکالا اصلا حق نداره از حقوق بازاریابان 20 درصد کسر بکنه. به بهانه ی مالیات. و بیمه ا ی که بیمه نیستیم.
کجای دنیا دیدید این کارو کنند؟ این بیمه و مالیات رو از کالا و خریدار و فروشنده میگیرند نه اینکه از حقوق ناچیز بازاریاب کسر کنید.
طرف 1 میلیون ماهی حقوق میگیره 800 هزار تومان به حسابش میزنید. اینها چیز ساده ای نیست. بخاطر مدیریت و تصمیمات غلط شماست.
دیجی کالا با سالها اعتبار و بزرگترین فروشگاه خاورمیانه رو زیر سوال نبرید.
ما یک تومنی راضی نیستیم حقوق کارگر رو میخورید و پرداخت نمیکنید. این قابل قبول نیست.
باتشکر
تمامی موضوعاتی که در اینجا گفته شده، غیرواقعی هست و مورد تایید افرادی که با همکاری در فروش کالا همکاری دارند نیست.
برای این مصاحبه آیا هیچ بررسی کردید و از افیلیتورها پرسیدید که توضیحات داده شده از سمت آقایان محسننیا و موسوی مورد تایید و پذیرش هست یا نه؟
این سیستم چطور برای همه ی فروشگاه ها تو دنیا سود ده هست و چطور برای دیجیکالا ضرر ده هست؟
چقدر سیاست های داخلی دیجیکالا غیرشفاف و خنده داره. حس مصاحبه های مدیرای دولتی میده که فقط میان جلوی دوربین محاسبه میکنن اما در عمل یه سری تصمیم غلط میگیرن
بیزینس همون بیزنسه اما مدیر همون مدیر نیست. و احتمالاً آخرش هم نمیتونن کنترل و مدیرتش کنن و کم میارن و مجبور میشن کلا جمعش کنن.