پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گفت‌وگو با متخصصان مصاحبه‌ها

قائم مقام یکتانت: تلاش می‌کنیم نگاه عمومی به تبلیغات دیجیتال را تغییر دهیم

الهه صالحی الهه صالحی
13 شهریور 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قائم مقام یکتانت: تلاش می‌کنیم نگاه عمومی به تبلیغات دیجیتال را تغییر دهیم
زمان مطالعه: 3 دقیقه

علیرضا کامرانیان‌فر، قائم مقام یکتانت در گفت‌وگو با دی‌ام برد به تشریح سرویس‌های جدید یکتانت در حوزه آگاهی از برند پرداخت. به باور او، اضافه شدن سرویس‌هایی مانند بیلبورد دیجیتال و سرویس‌هایی در حوزه DOOH به افزایش سهم تبلیغات دیجیتال در ایران کمک و نگاه رایج عمومی را به تبلیغات دیجیتال تغییر خواهد داد و کمک خواهد کرد که دیدگاه عمومی به تبلیغات دیجیتال تنها به تبلیغات بنری و تبلیغات مبتنی برعملکرد محدود نشود.

به گزارش دی‌ام برد، علیرضا کامرانیان‌فر، قائم مقام مدیرعامل یکتانت در گفت‌وگو با دی‌ام برد به سرویس‌های جدید یکتانت در حوزه آگاهی از برند و همکاری این برند با آی‌رسانه پرداخت.

کامرانیان‌فر  در این گفت‌وگو با اعلام اینکه سرویس آی‌رسانه امسال به گروه یکتانت اضافه شده است، گفت: «آی‌رسانه مجموعه استارتاپی، جوان و توانمندی هستند که در زمینه DOOH فعالیت می‌کنند که فضایی جدی و مهم در حوزه تبلیغات دیجیتال است.   نمایشگرهای آی‌رسانه در مناطق مختلفی از جمله پاساژها، باشگاه‌های ورزشی و نقاط مختلفی قرار می‌‌‌گیرد و مشتریان می‌توانند تبلیغات خود را روی این نمایشگرها نمایش بدهند.»

او ادامه داد: «ما قصد داریم که به زودی پنل تبلیغات آی‌رسانه را در یکتانت یکپارچه کنیم، به شکلی که مشتریان ما بتوانند به همان شکلی که تبلیغات بنری روی فضای وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها منتشر می‌شود، تبلیغات خود را روی نمایشگر‌های آی‌رسانه نمایش بدهند.

پیش از این، چنین اقدامی توسط شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال انجام نشده بود و در حال حاضر نیز بجز یکتانت، مجموعه دیگری این سرویس را ارائه نمی‌دهد.

کامرانیان‌فر در این رابطه می‌گوید: «مهم‌ترین تغییری که رخ می‌دهد، این است که برندهای بزرگ دیگر تبلیغات دیجیتال را با تبلیغات کلیکی و مبتنی برعملکرد نخواهند شناخت و تبلیغات دیجیتال به یک راهکار جامع و ۳۶۰ درجه در فضای دیجیتال تبدیل خواهد شد و این موضوع بازی را عوض خواهد کرد چرا که تا به‌حال نگاه عمومی تبلیغ‌دهندگان به تبلیغات دیجیتال تنها فعالیت در حوزه تبلیغات بنری، کلیکی و پرفرمنسی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بوده است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات یکتانت می‌تواند در بازه‌ای ۵ تا ۱۰ ساله سهم تبلیغات دیجیتال را افزایش دهد، توضیح می‌دهد: «به نظر من حتما باید این اتفاق بیفتد. در دنیای امروز ۷۰ درصد از تبلیغات، دیجیتال هستند ولی در ایران این عدد در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰ درصد است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن به نظر من همین نگاهی است که تبلیغات دیجیتال را به تبلیغات بنری و بازاریابی مبتنی برعملکرد محدود می‌کند.»

قائم مقام در ادامه تاکید می‌کند: «اگر برندها به بازیگران حوزه تبلیغات دیجیتال اعتماد کنند که آنها می‌توانند در حوزه آگاهی از برند نیز خدمات متنوع و خلاقانه‌ای را ارائه کنند، مطمئنا بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی برندهای بزرگ در ایران به سمت تبلیغات دیجیتال سرازیر خواهد شد.» 

اضافه شدن یکتاپی به یکتانت

کامرانیان‌فر در ادامه این گفت‌وگو به سرویس یکتاپی پرداخت و گفت: «یکی از دغدغه‌های مهم ما در گروه یکتانت این است که بتوانیم کل فرایند توسعه، طراحی، اجرای کمپین و پرداخت را برای مشتریان خود تسهیل کنیم. برای ما مهم است که مشتریان ما در اجرای هر کمپین دغدغه پرداخت را نداشته باشند چرا که بسیاری از مشتریان ما مشتریان سازمانی بزرگی هستند که فرایند پرداخت در آنها فرایند ساده‌ای نیست و باید برای انجام آن پروسه‌ای طی شده و تاییدات لازم دریافت شود تا بتوانند پنل خود را شارژ کرده و کمپین‌شان را اجرا کنند. این موضوع باعث می‌شود در بخش‌هایی از این فرایند، کار آنها با کندی یا توقف مواجه شود.»

او ادامه داد: «ما برای حل این مشکل، یک راهکار Post Paid طراحی کردیم تا به مشتریان خود این امکان را بدهیم تا بدون شارژ کردن پنل، کمپین خود را اجرا کنند و در انتهای ماه پرداخت خود را انجام دهند. در همین زمان راهکار پرداخت چهارقسطه را نیز پیاده‌سازی کردیم و این اقدام تبدیل به سنگ‌بنای یکتاپی شد.»

کامرانیان‌فر افزود: «در ادامه با خودمان فکر کردیم که این شاید دغدغه‌ خیلی از فروشندگانی که به صورت B2B فعالیت می‌کنند، باشد و به این سمت رفتیم که این راهکار را تجاری‌سازی کنیم و یکتاپی متولد شد. هدف ما این است که در یکتاپی فروشندگان مختلفی را میزبانی کنیم که وجه اشتراک همه آنها این است که B2B هستند و به سازمان دیگر سرویس می‌دهند. در حال حاضر از گروه یکتانت، تریبون و جریان به مرچنت‌های یکتاپی اضافه شده‌اند و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم همکاری‌هایی راهبردی و برد برد با سایر مرچنت‌ها نیز داشته باشیم. »

راهکارهای جدید یکتانت در حوزه تبلیغات دیجیتال برای افزایش آگاهی از برند

قائم مقام یکتانت در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سرویس بیلبورد دیجیتال یکتانت پرداخت و گفت: «امسال ما در گروه یکتانت تمرکز ویژه‌ای روی سرویس‌های مرتبط با افزایش آگاهی از برند داشته‌ایم و در این زمینه، یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی که امسال معرفی کرده‌ایم، سرویس بیلبورد دیجیتال یکتانت است که خوشبختانه اندکی بعد از معرفی شدن، تبدیل به یک داستان موفقیت شد و مشتریان بزرگی از این سرویس استفاده کرده‌اند.»

بیلبورد دیجیتال یکتانت یک  بیلبورد و بنر تعاملی است که در پایین صفحه مانیتور افراد دیده می‌شود و کاربر می‌تواند به آسانی با آن تعامل داشته باشد.

او ادامه داد: «ما تا به‌حال از این بیلبورد دیجیتال نرخ تعامل (Engagement) بالایی را تجربه‌ کرده‌‌ایم که تا حدود ۷ درصد بوده است که این عدد بسیار بالاتر از نرخ کلیک روی تبلیغات بنری یا همسان است.»

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

پلاتین