پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها
گزارش وردپرس در ایران از ژاکت:‌

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران

الهه صالحی الهه صالحی
27 شهریور 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پلتفرم ژاکت گزارش جامع وردپرس در ایران را ارائه کرد. آمارهای این گزارش نشان می دهد که توسعه‌دهندگانی که محصولات خود را از طریق ‌ژاکت می‌فروشند در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و درآمد آن‌ها به طور متوسط سالانه ۲۰ درصد رشد داشته است. ژاکت در این گزارش اشاره کرده است که رایگان بودن، پشتیبانی از زبان فارسی و سادگی استفاده از مهم‌ترین دلایل محبوبیت وردپرس در ایران است.

به گزارش دی‌ام برد، مجموعه ژاکِت، امروز در رویدادی با حضور اصحاب رسانه، گزارش جامع وردپرس در ایران را ارائه کرد. این گزارش در دهمین سالگرد فعالیت ژاکِت و با هدف به اشتراک‌گذاری نتایج و داده‌های این گزارش و کمک به رشد و توسعه کسب و کارهای دیجیتال و فعالان وردپرس در ایران برگزار شد.

دانلود گزارش ژاکت از وردپرس در ایران

وحید بهرامیان، مدیرعامل ژاکت با اشاره به اینکه این گزارش به تحلیل وضعیت وردپرس در ایران و جهان پرداخته است، گفت: «بیش از ۴۷۸ میلیون سایت در دنیا با استفاده از وردپرس ساخته شده است و بیشتر از سی هزار قالب وردپرس و بیشتر از ۷۰ هزار افزونه وردپرسی در دسترس است.»

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران 1

بهرامیان توضیح داد: «وردپرس به‌عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز، امکان توسعه و سفارشی‌سازی بی‌نهایت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این ویژگی به همراه سادگی استفاده و انعطاف‌پذیری بالا، وردپرس را به انتخاب اول توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها در سراسر جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این، وجود جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان که به‌طور مداوم در حال بهبود و توسعه پلاگین‌ها و قالب‌های جدید هستند، یکی از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس در سراسر جهان است.»

افزایش درآمد ۲۵ درصدی برای توسعه‌دهندگان

محمدحسین طاهری، مدیر محصول ژاکت در بخش دیگری از این رویداد عواملی مانند رایگان بودن، پشتیبانی از زبان فارسی و سادگی استفاده را از دلایل محبوبیت وردپرس در ایران دانست. او براین باور بود که رشد روزافزون این پلتفرم در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران 2

او مشاوره رایگان پیش از خرید، شش ماه پشتیبانی کاملاً رایگان، تضمین اصالت و کیفیت محصولات، شش ماه ضمانت بازگشت وجه، بروزرسانی تمامی محصولات با یک کلیک از پیشخوان وردپرس، دسترسی به منابع جهانی وردپرس از طریق هاب هوشمند ژاکت، امکان تکرار خرید با ۴۰ درصد تخفیف، نصب قالب‌ها با سرویس رایگان ژاکت اینستالر و دریافت خدمات امن از توسعه‌دهندگان محصولات از طریق بستر تیکت را از مهم‌ترین مزایای ژاکت برای مشتریان خود دانست.

سهم  ۴۰ درصدی وردپرس از وب فارسی

۴۰ درصد ضریب نفود وردپرس در وب فارسی است که نسبت نفوذ سیستم مدیریت محتوای وردپرس در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین تر است.

طبق گزارش جامع وردپرس، از میان ۱۶۱,۰۸۸ طراح سایت فعال به صورت فریلنسری، ۴۴ درصد یعنی ۷۱,۳۲۴ نفر توسعه‌دهنده وردپرس هستند که برخی از آن‌ها در پروژه‌های خاص خود تا ۱۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.

علاوه بر این، براساس این گزارش تعداد توسعه‌دهندگانی که محصولات خود را از طریق ژاکت می‌فروشند، در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و درآمد آن‌ها به طور متوسط سالانه ۲۰ درصد رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد که بازار وردپرس فارسی، به‌ویژه از طریق پلتفرم‌هایی مانند ژاکت، همچنان در حال گسترش است و فرصت‌های تازه‌ای برای توسعه‌دهندگان و طراحان وب‌سایت به همراه دارد.

سهم ژاکت از وردپرس ایران

سجاد اثباتی، مدیر بازاریابی ژاکت نیز در بخش دیگری از این رویداد به سهم بازار ژاکت در بازار وردپرس ایران پرداخت و گفت: «بر اساس آمارها، از مجموع ۱,۴۶۲,۳۸۲ محصول قالب و افزونه‌ای که در بازار وردپرس فارسی به فروش رسیده است، ژاکت با فروش بیش از ۸۸۷,۴۲۹ محصول، سهم حداکثری و  ۶۰ درصد از سهم بازار وردپرس ایران را در اختیار دارد.»

اثباتی در ادامه به درآمد توسعه‌دهندگان ژاکت و محصولات پرفروش این پلتفرم اشاره و ادعا کرد:‌ «طبق آمارها، ژاکت در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان درآمد برای توسعه‌دهندگان محصولات وردپرسی خود به ارمغان آورده است. از جمله پرفروش‌ترین محصولات ژاکت می‌توان به قالب‌های فروشگاهی، قالب‌های چند منظوره، و افزونه‌های کاربردی و مرتبط با سئو اشاره کرد که به وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند از نظر ظاهر، تجربه کاربری، و استراتژی‌های بازاریابی در بالاترین سطح قرار گیرند.»

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران 3

 

۳۸ درصد قالب‌های وردپرسی در ایران فروشگاهی‌ست

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران 4

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران

افزونه‌های سئویی دومین افزونه وردپرسی پرفروش در ایران 5

 

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین