پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

خوداظهاری تولیدکنندگان محتوا در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی توسط یوتیوب الزامی شد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
6 فروردین 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوداظهاری تولیدکنندگان محتوا در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی توسط یوتیوب الزامی شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یوتیوب در اقدامی جدید یک قابلیت تازه را به Creator Studio اضافه کرده است که در آن تولیدکنندگان محتوا باید اعلام کنند که محتوایی که در حال بارگزاری کردن آن هستند از طریق ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده است یا خیر. به نظر می‌رسد هدف یوتوب از چنین اقدامی، جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست از طریق تصاویر دستکاری شده یا شبیه‌سازی شده است.

به نقل از رسانه Social Media Today، در حال حاضر تولیدکنندگان محتوای یوتیوب باید هنگام بارگزاری کردن محتوای خود، اعلام کنند که محتوای خود توسط ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده است و وقتی فرد این کادر را علامت می‌‌زند، یک برچسب روی تصویر اضافه می‌شود که به مخاطب آگاهی می‌دهد که فیلمی که در حال تماشای آن است، واقعی نیست و توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. یوتیوب اشاره کرده است که این برچسب را با هدف تقویت شفافیت برای بینندگان و اعتمادسازی بین تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان آنها به ویدیوها اضافه کرده است.

خوداظهاری تولیدکنندگان محتوا در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی توسط یوتیوب الزامی شد 1

البته یوتیوب همچنین اشاره کرده است که هر استفاده‌ای از هوش مصنوعی نیاز به اعلام‌کردن از سوی تولیدکننده محتوا ندارد. در واقع حساسیت یوتیوب بیشتر روی مواردی مانند: تولید ویدیو ساختگی از افراد مشهور، ویدیوهایی که تغییراتی جدی را در رویدادها یا مکان‌های واقعی نشان می‌دهند و ایجاد صحنه‌های واقعی دارد.

خوداظهاری تولیدکنندگان محتوا در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی توسط یوتیوب الزامی شد 2

درواقع می‌توان گفت که هدف اصلی یوتیوب این است که مخاطب گمراه نشده و اطلاعات نادرست نشر داده نشوند و محتواهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی با واقعیت اشتباه گرفته نشوند؛ چرا که استفاده از هوش مصنوعی در محتواهای کاملا غیرواقعی مانند انیمیشن‌ها، نیازمند این خود اظهاری نیست و بدون اعلام از سوی تولیدکننده و اضافه شدن برچسب روی محتوا، قابل پخش خواهد بود.

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک