یوتیوب، مشخص کردن محتواهای تولیدی با استفاده از هوش مصنوعی را برای سازندگان ویدیو اجباری میکند
فهرست مطلب
یوتیوب در جهت مقابله با استفادههای مخرب از هوش مصنوعی برای تولید محتوا، امکان جدیدی را برای مشخص کردن محتواهای تولیدی توسط هوش مصنوعی را معرفی کرد.
در ماههای اخیر، پس از جهشهای که در ابزارهای هوش مصنوعی رخ داده است، موج عظیمی از نگرانیها در خصوص استفادههای مخرب از هوش مصنوعی برای تولید محتواهایی که با واقعیت تناقض دارند، بهراه افتاده است؛ و در مواردی نیز، شاهد آن بودیم که از صدا و یا تصویر چهرههای مشهور در تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی، استفاده شده بود.
حال، یوتیوب برای همگام شدن با این نگرانیها و ابهامات و همچنین پیشی گرفتن از موج عظیمی از محتواهای تولیدی با AI که پیشبینی شده است، تصمیم به ترسیم سیاستهایی جدید برای شفافسازی بیشتر گرفته است. یوتیوب امکان مشخص کردن محتوای تولیدی با هوش مصنوعی را، با استفاده از برچسبهایی تحت عنوان “Altered or synthetic content”، در طی ماههای آینده به پلتفرم خود اضافه میکند. این پلتفرم دراینخصوص اعلام کرد: «در ماههای آینده، بهروزرسانیهایی را معرفی خواهیم کرد که به کاربران اطلاع میدهد محتوایی که مشاهده میکنند مصنوعی است. بهطور خاص، از سازندگان محتوا میخواهیم که اعلام کنند که آیا محتوایشان، تغییریافته (altered) یا ساختگی (synthetic) واقعگرایانه بر اساس هوش مصنوعی است.»
نحوه نمایش برچسبهای Altered or synthetic content در یوتیوب
یوتیوب این امکان را برای محتواهای ساختگی و یا تغییریافته که واقعگرایانه (Realistic) هستند و توسط ابزارهای هوش مصنوعی تولید شدهاند طراحی کرده است. همچنین کاربران امکان ثبت گزارش، هنگام مواجهه با چنین محتواهایی که سازنده از برچسب Altered or synthetic content استفاده نکرده است را خواهند داشت. عدم اعلام و ثبت این برچسب از سوی سازندگان، منجر به مجازاتهایی همانند حذف، تعلیق از کسب درآمد و حتی تعلیق حساب در موارد شدیدتر خواهد شد.
باید دید که کارآمدی این امکان جدید یوتیوب پس از در دسترس قرار گرفتن آن به چه صورت خواهد بود. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این امکان میتوانید بلاگ یوتیوب را بخوانید.