پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

یکتانت از «یکتاونچرز» بازوی سرمایه‌گذاری خود رونمایی کرد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
4 دی 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکتانت از «یکتاونچرز» بازوی سرمایه‌گذاری خود رونمایی کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکتانت، پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران امروز از «یکتاونچرز» بازوی سرمایه‌گذاری خود رونمایی کرد. یکتاونچرز درواقع یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی است که از این پس قرار است تمامی امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ یکتانت را برعهده داشته باشد.

به گزارش دی‌ام برد، تا پیش از این، پرتفولیوی هلدینگ یکتانت شامل ۱۵ کسب‌وکار بود و به نظر می‌رسد که حالا قرار است که مدیریت این پرتفولیو توسط یکتاونچرز و به شیوه متفاوت‌تری انجام شود. بنابر اعلام یکتانت به نظر می‌رسد که قرار است یکتاونچرز برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها وارد حوزه‌هایی شود که در زنجیره ارزش هلدینگ یکتانت قرار می‌گیرند. سمت‌وسوی اصلی این حوزه‌ها شامل تبلیغات و بازاریابی، کسب‌وکارهای B2B و رسانه و تولید محتوا خواهد بود.

این مجموعه اعلام کرده است که ورود یکتاونچرز به هرکدام از این کسب‌وکارها در قالب سرمایه‌گذار نیز می‌تواند به اشکال مختلف و با مقدار سهام متفاوت بنابر توافقاتی که با هرکدام از کسب‌وکارها انجام می‌شود صورت بگیرد و یکتانت محدودیت خاصی برای گرفتن سهم قائل نیست. هلدینگ یکتانت همچنین اشاره کرده است که ارزش‌های غیرمالی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یکتاونچرز به کسب‌وکارهایی که در آنها سرمایه‌گذاری کرده، اعطا می‌کند.

در بازار فرصت‌های خوبی وجود دارد

مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت در نشست خبری که امروز با همین موضوع برگزار شد با بیان اینکه ۶۵ درصد بودجه‌های تبلیغاتی در جهان در حوزه دیجیتال مارکتینگ صرف می‌شود، گفت: «این در حالی است که این عدد در ایران بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است و دلیل اصلی این فاصله، کسب‌وکارها هستند که باید فعالیت‌‌‌ خود را براساس نیاز مخاطب افزایش بدهند؛ چرا که این ارقام نشان می‌دهد که در بازار فرصت‌های خوبی وجود دارد.»

او در ادامه با اشاره به این نکته که در یکتانت فعالیت‌ها براساس نیاز کاربران ارائه می‌شود، افزود: «هلدینگ یکتانت در اواخر سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت تا این واحد سرمایه‌گذاری را ایجاد کند تا اموری مانند بررسی، ارزیابی و شناسایی فرصت‌های موجود در بازار، بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاری و هم‌افزایی بین کسب‌وکارها ساختارمندتر انجام شود.»

طراحی سیستمی برای مدیریت زیرمجموعه‌ها

محمدرضا علمی‌فرد، مدیرعامل یکتاونچرز نیز در بخشی دیگر از این نشست خبری گفت: «در سال ۱۴۰۱ ما برای ادامه‌دارکردن سرمایه‌گذاری‌ها به یک بستر و زیرساخت در شرکت نیاز داشتیم. به همین دلیل داخل مجموعه تیمی تشکیل داده و به مدیریت پرتفوی بیشتر توجه کردیم؛ چرا که تعداد کسب‌وکارها چه کسب‌وکارهایی که ایجاد کرده بودیم و چه کسب‌وکارهایی که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بودیم، زیاد شده بود و باید باید سیستمی طراحی می‌کردیم که در مدیریت زیر مجموعه‌ها به ما کمک کند.»

علمی‌فرد در رابطه با مدل سرمایه‌گذاری یکتاونچرز با اشاره به اینکه در این مجموعه مشارکت و سرمایه‌گذاری به سه شیوه انجام می‌شود، گفت: «مدل اول بحث سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و کسب‌وکارهایی که در حوزه زنجیره ارزش ما قرار می‌گیرند، مانند کسب‌وکارهای حوزه بازاریابی، کسب‌وکارهای B2B و کسب‌وکارهای فعال در حوزه رسانه و تولید محتوا، برای ما در اولویت هستند.»

او ادامه داد: «مدل دوم سرمایه‌گذاری ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید با مشارکت کارآفرینان و مدل سوم ادغام و تملیک است. برای ما جذاب است کسب‌وکارهایی را که بالغ‌تر هستند و سازوکارهای مشخصی دارند، بررسی کنیم و درصورتی که مایل به فروش و تملیک هستند، وارد مذاکره شویم؛ در این بین این نکته برای ما حائز اهمیت است که می‌توانیم در آن شرکت به‌اندازه کافی توسعه ایجاد کنیم یا خیر.»

 

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک