پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

سقوط ۶۰۰ میلیونی Impression پست‌های ایکس؛ تبلیغ‌دهنده‌ها در حال کوچ هستند

رویا عزیزی رویا عزیزی
29 مهر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سقوط ۶۰۰ میلیونی Impression پست‌های ایکس؛ تبلیغ‌دهنده‌ها در حال کوچ هستند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایکس (توییتر سابق) که پیش از این پنجمین سایت پربازدید جهان بود، ماه گذشته سقوط عجیب و نگران‌کننده‌ای در ترافیک خود، تجربه کرد.

وب‌سایت similar web که در حوزه ردیابی بازدید وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد، داده‌های عجیبی از شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است. این وب‌سایت از ریزش شدید در مجموع بازدید‌های پست‌های شبکه اجتماعی ایکس خبر داد و اعلام کرد که توییتر سابق در ماه سپتامبر، بیش از ۶۰۰ میلیون بازدید از دست داده‌است.

سقوط ۶۰۰ میلیونی Impression پست‌های ایکس؛ تبلیغ‌دهنده‌ها در حال کوچ هستند 1

انگشت‌ اتهام، به سمت آقای ماسک

پس از خریداری توییتر توسط ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی، تغییرات عدیده‌ای را تجربه کرد؛ از جمله اسم این شبکه اجتماعی که تغییر کرد و با عنوان ایکس به کار خود ادامه داد. سیاست‌هایی که ایلان ماسک در این مدت در پیش گرفته، انتقادهای زیادی به‌همراه داشته است؛ این انتقادها محدود به کاربران این شبکه اجتماعی نبود؛ در برخی موارد مشکلات قانونی ایجاد شد و تضاد و تقابلاتی هم با دولت‌ها داشت. ریزش ۶۰۰ میلیونی بازدیدهای ایکس، انگشت اتهام را مستقیما به سمت ایلان ماسک می‌برد که یکی از پرحاشیه‌ترین و خبرسازترین فعالان حوزه تکنولوژی است.

کوچ بزرگ تبلیغ‌دهنده‌ها از ایکس

در حال حاضر جمعیت زیادی از کارمندان ایکس از این شرکت خارج شده‌اند؛ اغلب این افراد درباره بهره‌کشی و برخورد نادرست شرکت با کارمندان متفق القول هستند و لیست بلندبالای شکایت‌ها را به تغییرات عجیب در سیاست‌های این پلتفرم، خصوصا در حوزه مدیریت اطلاعات نادرست مربوط می‌دانند. در پی کوچ کابران از این شبکه اجتماعی بخصوص پس از لانچ تردز توسط متا، بسیاری از تبلیغ‌دهنده‌ها از ایکس خارج شده و تبلیغ‌های خود را به بسترهای دیگر برده‌اند. آخرین خبری که مربوط به پولی شدن امکانات اساسی مانند پست گذاشتن در این شبکه است، مشخص می‌کند انگیزه این انصراف‌ها چه بود.

به گزارش Android Headlines، از ۱۷۶ کشوری که در ماه سپتامبر به توییتر دسترسی داشتند، تقریباً ۸۳٪ از آنها با کاهش ترافیک مواجه بودند. این وب‌سایت اعلام کرده که جستجوی کلمه «توییتر» از زمان آغاز کار ایلان ماسک حدود ۲۰٪ کاهش داشته است (از ۱۴ میلیون جستجوی ماهیانه به حدود ۱۱ میلیون در سال بعد رسید). علاوه بر تغییر نام این شبکه اجتماعی، خروج عمده کاربران هم در این ریزش تاثیر داشته است. آیا زمستان توییتر از راه رسیده است؟ گرچه برای اظهار نظر قطعی، زود است اما یک چیز معلوم است: رهبران ایکس چالش‌های زیادی پیش رو دارند..

ریزش مخاطبان ایکس

ریزش مخاطبان توییتر

«توییتر» از دست رفت؟

تغییرات عمده‌ای که کاربران اپلیکیشن ایکس، از زمان شروع کار ایلان ماسک تجربه‌ کرده‌اند، نارضایتی‌های زیادی را برانگیخته است؛ برای مثال از همان ابتدای تغییر نام این شبکه اجتماعی بسیاری از کاربران موافق نبودند. یکی از جدی‌ترین انتقاداتی که به ایلان ماسک می‌شود در ازای سیاست پولی کردن سرویس‌های این برنامه است.

در این بازه پلتفرم‌های رقیب مانند blue sky به عنوان جایگزین معرفی شده‌اند؛ ظاهرا هنوز خطر جدی ایکس را تهدید نمی‌کند اما هیچکس از آینده خبر ندارد. شاید این هشداری برای رهبران این پلتفرم دوست‌داشتنی باشد که انتقادها را جدی بگیرند؛ این احتمال هم وجود دارد که همانطور که جای پرنده آبی را یک ضربدر زمخت گرفت، با ایده توییتر هم برای همیشه خداحافظی کنیم.

مطلب مرتبط: تکنیک‌های افزایش فالوور توییتر

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
رویا عزیزی
رویا عزیزی
خبرنگارم و کلمه‌ها راه را نشانم می‌دهند.
نظرات

اسمارتک