پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

وب استوری گوگل و انتخاب AMP بعنوان ابزار تست اعتبارسنجی آن

آزاده یوسفی آزاده یوسفی
14 مرداد 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وب استوری گوگل و انتخاب AMP بعنوان ابزار تست اعتبارسنجی آن
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«وب استوری» چیست؟

«وب استوری» چیست؟

وب استوری نوعی AMP) Accelerated Mobile Pages) است. AMP به نوبه خود باعث می‌شود تا صفحات اینترنتی با سرعت هرچه بیشتر برای کاربران به نمایش گذاشته شوند و دسترسی به محتواهای سایت راحت‌تر و سریع‌تر باشد.
گوگل محتواهای «وب استوری» را محتوای snackable content یا میان وعده محتوایی نامیده است. «وب استوری»‌ها مقادیر محدودی از متن را شامل می‌شوند که می‌توانند شامل فیلم‌های کوتاه و یا دارای تصاویری از محتوای قابل ارائه باشند.
سناریوی استفاده از «وب استوری» برای کسانی طراحی شده است قصد دارند در زمان کم به محتوای اصلی و به روزی دست پیدا کنند. به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که در مترو یا در اتاق انتظار قرار داشته و قصد خواندن و درگیر کردن خود با مطلب یا مقاله‌ای نه چندان طولانی را دارد.
به همین جهت گوگل اینگونه محتواها را محتوای میان وعده‌ای نامیده است؛ چرا که بدون داشتن انتظار از خواننده برای خواندن مطلب طولانی، محتوایی برای ارائه و اطلاع رسانی وجود دارد. در این حالت اگر خواننده علاقه‌مند باشد، می‌تواند روی ادامه مطلب کلیک کرده تا ادامه محتوا را مطالعه کند. این فیچر جدید در حال تست در چند کشور خاص از جمله برزیل می‌باشد.

وب استوری جایگزینی برای محتوای سنتی نیست

«وب استوری» ها یک روش جدید برای درگیر کردن کاربران با محتوای سایت و در عین حال روشی برای کسب درآمدهای تبلیغاتی است. وب استوری ها جایگزین مناسبی برای مقالات سنتی نیستند و بیشتر روشی جدید و کناری برای کسب درآمد از محتوای موجود می‌باشند.

اعتبارسنجی وب استوری از طریق AMP

گوگل ابزار تست AMP خود را بروزرسانی کرد. هم اکنون بروزرسانی جدید قادر است سایت‌های حاوی «وب استوری» را شناسایی و اعتبارسنجی نماید. ابزار تست AMP وب استوری گوگل به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا صحت «وب استوری» های درون سایت خود را بسنجند و در صورت وجود مشکل، آن را عیب‌یابی نمایند.

بخوانید  ازکی‌وام از موتور جست‌وجوی کالای خود رونمایی کرد

ابزار اعتبار سنجی «وب استوری» دقیقا در همان بخش اصلی ابزار تست AMP در دسترس است. این امر باعث شده تا نیازی به ابزار جداگانه برای اعتبار‌سنجی «وب استوری»‌ها وجود نداشته باشد. علت گنجاندن ابزار تست وب‌استوری در دل ابزار AMP به این خاطر است که فیچر وب استوری خود زیرمجموعه‌ای از AMP است؛ به طوری که در ابتدای فعالیت خود، AMP story نامگذاری شده بود.
توضیحات فوق، خود دلیلی منطقی برای چرایی وجود ابزار تست «وب استوری» در همان ابزار تست AMP است.

AMP چیست؟ کابرد استفاده از ابزار تست AMP

صفحات AMP که به اصطلاح «موبایل شتاب» نامیده می‌شوند، استانداردی جهت ایجاد صفحات سریع بارگذاری در دستگاه‌های تلفن همراه است. از آنجا که داشتن یک وبسایت مناسب برای به نمایش درآمدن در تلفن همراه، از اهمیت بالایی برخوردار است، AMP طراحی شد تا بتواند صفحات مختلف سایت را با سرعت هرچه بالاتر به کاربران نشان دهد.
ابزار تست AMP ابزاری جهت تست و اعتبار سنجی صفحات AMPسایت شماست. شما با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود صحت یک صفحه AMPرا بررسی نموده و در صورت بروز مشکل، به رفع آن بپردازید.

افزونه وب وردپرس

در حال حاضر یک افزونه WordPress در نسخه BETA برای ایجاد «وب استوری» وجود دارد. هرچند به خاطر داشته باشید که ممکن است کاستی‌هایی در خود افزونه وجود داشته باشد که بعدها نیاز به اصلاح آن وجود داشته باشد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
آزاده یوسفی
آزاده یوسفی
نظرات

اسمارتک