پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل از API بخش URL Inspection رونمایی کرد

محسن نایه محسن نایه
3 اسفند 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه
گوگل از API بخش URL Inspection رونمایی کرد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با این API از این پس برقراری تعامل با دیتای مرتبط به بخش URL Inspection سرچ کنسول گوگل میسر می‌شود. ابزارهای سئو، پلاگین‌های وردپرسی و متخصصین سئو مخاطبین اصلی این API هستند و با استفاده از آن مشکلات بیشتری را کشف و با سهولت بیشتری رفع خواهند کرد.

گوگل خود نمونه‌های زیر را برای نحوه استفاده از این API اعلام کرده است:

  • بررسی مغایرت تگ کنونیکال اعلام شده توسط متخصص سئو و انتخاب شده توسط گوگل
  • بررسی داده‌های ساختار یافته (structured data) برای صفحات به صورت گروهی
  • اضافه شدن امکان بررسی‌های مداوم جهت تشخیص مشکلات برای صفحات مهم و کلیدی توسط افزونه‌ها و CMSهای مختلف.

طبق اعلام گوگل در حال حاضر امکان تست لایو URL توسط این API وجود ندارد و فقط بررسی وضعیت نسخه ایندکس شده توسط گوگل امکان‌پذیر است. همچنین گوگل محدودیت بررسی ۲۰۰۰ هزار URL در روز و ۶۰۰ درخواست در دقیقه را برای مدیریت منابع توسط این API اعلام کرده است.
از این پس با وجود این API و در آینده نزدیک با آپدیت شدن ابزارها و افزونه‌ها شاهد دسترسی به راهکارهای جدیدی برای شناسایی مشکلات و ارائه راه‌حل‌ها در راستای پیشرفت سئو وب‌سایت‌ها خواهیم بود.

بخوانید  آشنایی با گزارش crawl stats سرچ کنسول

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
محسن نایه
محسن نایه
نظرات

اسمارتک