پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رئیس جمهور آمریکا قرارداد اوارکل با تیک تاک را تاییدکرد

زهرا قنبری زهرا قنبری
30 شهریور 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس جمهور آمریکا قرارداد اوارکل با تیک تاک را تاییدکرد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای خبر از تعویق ممنوعیت تیک‌تاک تا تاریخ 6 مهر داد؛ اما پیش از این ممنوعیت ساعتی پیش دونالد ترامپ‌، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران کاخ سفید، اعلام کرد که پیشنهاد اوراکل با تیک‌تاک را قبول می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از قرارداد این دو شرکت در دسترس نیست اما قرار است این کمپانی با نام  TikTok Global  در آمریکا مستقر شود. از سوی دیگر ترامپ اعلام کرده است که این کمپانی جدید باید در تگزاس مستقر شده و 25 هزار نفر هم برای آن استخدام شوند. او همچنین گفته است که مشارکت این شرکت در بخش آموزش آمریکا به 5 میلیارد دلار می‌رسد.

بخوانید  وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا فیلتر می‌شود

تیک‌تاک نیز در واکنش به این همکاری اعلام کرده است: «امیدواریم که پیشنهاد تیک تاک، اوراکل و والمارت نگرانی‌های امنیتی دولت آمریکا را برطرف کرده باشد. با توجه به اینکه اوراکل تبدیل به یک تامین کننده تکنولوژی قابل اعتماد می‌شود، در مقابل تیک تاک هم مسئولیت همه اطلاعات کاربران آمریکایی و امنیت سیستم‌های آمریکایی را به عهده می‌گیرد. در حال حاضر تیک تاک و والمارت در حال مذاکره تجاری هستند و قرار است هر دو شرکت در یک دوره مالی پیش از عرضه اولیه سهام، تا حداکثر ۲۰ درصد سهم تجمیعی دریافت ‌کنند.» از سوی دیگر سفرا کتز، مدیرعامل اوراکل، گفته که هدف این کمپانی تامین فناوری ابری این شرکت است و سهم کمی در  TikTok Global خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست شکل‌گیری این همکاری چگونه قرار است نگرانی‌های امنیتی دولت آمریکا را برطرف کند.

 

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک