پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

به کار‌گیری هوش مصنوعی، این بار در ری‌برند؛ Trivago از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد

الهه صالحی الهه صالحی
24 دی 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به کار‌گیری هوش مصنوعی، این بار در ری‌برند؛ Trivago از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برند Trivago که در حوزه گردشگری و مقایسه قیمت اقامت‌گاه‌ها فعالیت دارد، از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. این برند در این فرایند با استفاده از هوش مصنوعی محتوای تبلیغاتی ری‌برند خود را به ۱۰ زبان دنیا منتشر کرده است.

به گزارش Marketing Dive، برند Trivago که یک کسب‌وکار فعال در حوزه جست‌وجو و مقایسه قیمت هتل‌ها است، با هدف برند پوزیشن خود پس از پایان همه‌گیری کرونا، ری‌برند کرده و یک کمپین تبلیغاتی اجرا کرد. تریواگو به این منظور از آژانس «دیزاین استودیو» کمک گرفت تا در این کمپین‌ ویژگی‌هایی مانند هیجان‌انگیز و پرانرژی بودن خود را با طراحی جدید لوگو و شعار تبلیغاتی برجسته‌تر کند.

به کار‌گیری هوش مصنوعی، این بار در ری‌برند؛ Trivago از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد 1

لوگوی قدیمی

به کار‌گیری هوش مصنوعی، این بار در ری‌برند؛ Trivago از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد 2

لوگوی جدید

این برند در تبلیغات تلوزیونی ری‌برند خود از مسکات جدید برند رونمایی کرد و از هوش مصنوعی کمک گرفت تا محتوای کمپین خود را به ۱۰ زبان مختلف ترجمه کند و برای هر منطقه، تبلیغاتی به زبان رسمی آن کشور تولید کند. البته مدیران این برند اعلام کردند که حتی بعد از این کمپین هم همچنان از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد تا خلاق بمانند.

به کار‌گیری هوش مصنوعی، این بار در ری‌برند؛ Trivago از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد 3

تریویگو در کمپین ری‌برند خود، تمام تلاشش را کرده است تا با ویژگی‌های بصری لوگوی جدید مانند پر‌انرژی و سرزنده بودن، تاثیر قدرتمندی روی این حوزه بگذارد. در طراحی این لوگوی این دو المان وجود دارد، یک تیک چک در بالای لوگو و یک نیم دایره در قسمت پایین لوگو که قرار است یاداور لبخند باشد و با تگ‌لاین برند یعنی «احساس فوق‌العاده» هماهنگی داشته باشد. این دو المان در کنار یک‌دیگر یک t را تشکیل می‌دهند که حرف اول نام برند است.

یوهانس توماس، مدیرعامل تریویگو در گفت‌وگو با رسانه‌ها در رابطه با این ری‌برند اعلام کرده که این ری‌برند تنها یک تغییر برای زیباتر به نظر رسیدن نبوده است؛ بلکه تریویگو تلاش کرده تا با این ری‌برند خود را در بازار رقابتی حوزه گردشگری برجسته و متمایزتر کند.

در سایر بخش‌های هویت بصری این برند، یک کارکتر وجود دارد که به شکل کارت‌های درب‌آویز هتل طراحی شده است؛ این کاراکتر ظاهرا راهنمای کاربران در تمام بخش‌های پلتفرم خواهد بود. مسکات این برند نیز که Trivago Guy نام دارد بازطراحی شده است که هرچند صدای آن پیش‌تر توسط تیم ویلیامز دوبله می‌شد، از این پس توسط هوش مصنوعی دوبله خواهد شد تا بتواند به ۱۰ زبان مختلف صحبت کند؛ این تصمیم نه تنها توانسته به هدف قرار دادن گروه بسیار بیشتری از مشتریان کمک کند، بلکه هزینه‌های این برند را کاهش داده است.

به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌های حوزه گردشگری پس از اتمام همه‌گیری کرونا و ثبات شرایط بازار گردشگری در تلاش‌اند تا هویت خود را به روز کرده و به سلیقه مخاطبان پس از پاندمی نزدیک‌تر شوند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک