پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

چگونه تویوتا ده‌ها میلیون دلار بر درآمدش اضافه کرد

رعنا نکاحی رعنا نکاحی
6 خرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه تویوتا ده‌ها میلیون دلار بر درآمدش اضافه کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تویوتا برای جبران افت سال‌‌های اخیر، و برگرداندن دوباره رانندگان پشت فرمان ماشین‌هایش به فکر ایجاد و ارائه خدمات و سرویس‌های جدید افتاد.


طبق گزارشات حجم خودروهایی که توسط این کمپانی در حال سرویس دهی بود از سال 2017 کاهش یافت و برای یک دهه است که این وضع کاملا یکنواخت ماند. در حالی که مصرف کنندگان اهمیت زیادی برای سرویس‌های تخصصی تویوتا قائل هستند، اما هزینه‌ زیاد این سرویس‌‌ها آنهارا به فکر پیدا کردن جایگزین‌های ارزان‌تر انداخت.


برای برگزداندن و به دست آوردن اعتماد دوباره رانندگان، تویوتا یک پیشنهاد جدید به مشتریانی که خودروهایی با 10 سال سن دارند داد، 12 ماه گارانتی اضافی بدون دریافت هزینه اضافی.
تحقیقات نشان داد که مصرف کنندگان، هزینه گارانتی 12 ماهه تویوتا را تقریباً دو برابر قیمت خدمات تویوتا می‌دانند، به این معنا که این پیشنهاد ترکیبی برای مشتریان تویوتا از ارزش بالایی برخوردار بوده است.


در پاسخ به مشتریانی که کمی نگرانی برای غیر واقعی بودن این سرویس داشتند، این برند شعار «گارانتی برای همه» را سر داد، کمپینی که طیف عظیمی از مالکان تویوتا را جمع می‌کند تا به آنها ثابت کند پیشنهاد “گارانتی برای همه” به همه‌ی مشتریان تویوتا تعلق می‌گیرد.
این کانسپت تویوتا با نام ” تویوتا ریلکس” از طریق CRM به مشتریان معرفی شد، در حالی که اکثر مشتریان از طریق رسانه‌های اجتماعی، نمایشگرها و رادیو مورد هدف قرار گرفتند.



آگاهی مخاطبین از “تویوتا ریلکس” به 39 درصد رسید، در حالی که نرخ کلیک ایمیل‌های یادآور خدمات تا 48 درصد افزایش یافت.
تویوتا با افزایش کلی 10.3 درصدی تعداد خودروهای مشاهده شده برای دریافت یکی از سرویس‌هایش، افزایش ثبت سفارش برای دریافت سرویس بیش از 48000 خودرو را تجربه کرد. علاوه بر این، این برند با بیش از 13.5 درصد عملکرد بهتری نسبت به این دسته از مشتریان داشته است و در رزرو خدمات آنلاین شاهد افزایش 51.7 درصدی سالانه به طور متوسط ​​ماهانه بوده است.


نکته مهم این است که کانسپت “تویوتا ریلکس” ده‌ها میلیون درآمد افزایشی در خدمات و قطعات ایجاد کرد و به این برند کمک کرد تا جایزه هفته بازاریابی 2022 را از آن خود کند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
رعنا نکاحی
رعنا نکاحی
نظرات

اسمارتک