پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

«صفحه اختصاصی برند» سرویس جدید ترب برای برندها

زهرا محبی زهرا محبی
9 مرداد 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
«صفحه اختصاصی برند» سرویس جدید ترب برای برندها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از جدیدترین سرویس‌های تبلیغاتی ترب برای برندها «صفحه اختصاصی برند» یا «صفحه SIS» است. این صفحه همچون پروفایل و ویترینی برای برند است که می‌توان محصولات برند یا جدیدترین محصولات آن، کمپین‌های در جریان و هرگونه اطلاع‌رسانی کالامحور از برند را در آن به نمایش گذاشت. قابل توجه است که این صفحه، اختصاصا برای برندهای تولیدکننده یا نمایندگی برندهای مطرح تولیدکنندگان بین‌المللی طراحی شده است و برای فروشگاه‌های اینترنتی نیست.

تبلیغات ترب

محسن خاتمی مدیر تیم فروش و پشتیبانی ترب در این خصوص به دی‌ام برد گفت: «ما تا قبل از سال 1401 امکان تبلیغات برای برندها را در ترب نداشتیم و عمده ظرفیت‌های تبلیغاتی ما برای فروشگاه‌ها استفاده می‌شد. از فروردین امسال راه را برای اینکه برندها مستقیما بتوانند به پروموت خود در ترب بپردازند باز کردیم و صفحه SIS یا صفحه اختصاصی برند، یکی از این راه‌هاست که در مراحل اولیه خود به سر می‌برد.»

این سرویس به این صورت است که ترب، یک لندینگ‌پیج اختصاصی را به برند اختصاص می‌دهد تا در آن برند، ویترینی از محصولات دلخواه خود را در ترب بسازد. 

سرویس‌های اختصاصی برندها در ترب: مکملی برای برنامه‌های بازاریابی 

محسن خاتمی ترب

خاتمی در این خصوص می‌گوید: «برند می‌تواند تصمیم بگیرد که در این صفحه چه چیزی را بیشتر پروموت کند یا روی چه محصولی بیشتر مانور دهد؛ اما مسئله دیگر این است که صفحه اختصاصی برند می تواند به صورت مجزا پروموت شود تا به دید مخاطب برسد. اینجاست که پکیج کاملی از سرویس‌ها به برند پیشنهاد داده می‌شود. مثلا یکی از سرویس‌های اصلی این است که پس از ساختن صفحه اختصاصی برای برند یا نمایندگی برند، یک بنر نیز در صفحه اصلی (هوم‌پیج اپلیکیشن و نسخه موبایل سایت ترب) که از بازدید بسیار بالایی برخوردار است، به برند اختصاص داده شود. کاربر با کلیک روی این بنر، به صفحه اختصاصی برند هدایت خواهد شد. همچنین برند می‌تواند ردیفی از محصولات خودش را در سطر زیری بنر در صفحه اصلی نمایش دهد.»

بخوانید  گزارش یک‌سالگی علی‌بابا پلاس منتشر شد: «اصفهان با 438 جاذبه در صدر بیشترین جاذبه‌های گردشگری ثبت‌ شده»

خاتمی همچنین اشاره می‌کند که این سرویس‌ها می‌تواند برای زمانی که برند در حال برگزاری کمپین است، کارایی داشته باشد. در حال حاضر، محتوای صفحه اختصاصی برند شامل بنرها و چیدمانی از محصولات است که آن‌ها را خود برند تعیین می‌کند.

خاتمی در کنار صفحه اختصاصی و از سرویس‌های دیگر تبلیغاتی مکمل ترب برای برندها نام می‌برد:

یک: بنرهای صفحه اصلی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، در این حالت برند می‌تواند از جایگاه‌های بنری به صورت ثابت و در مدت‌زمان معین در صفحه جست‌وجو (همان صفحه اول اپلیکیشن و نسخه موبایل سایت) استفاده کند. بنرها قابلیت پشتیبانی از محتوای تصویری و ویدیویی را دارند و با کلیک بر روی آن‌ها به صفحه اختصاصی برند در ترب هدایت می‌شوند.

تبلیغات ترب

همچنین برندها می‌توانند در صفحه اصلی در زیر بنر خود یک ردیف محصول داشته باشند و در آن محصولات دلخواه خود را نمایش دهند.

دو: جایگاه صفحه دسته‌بندی

تبلیغات ترب

با این قابلیت، صفحه اختصاصی برند می‌تواند در صفحه پربازدید دسته‌بندی‌ها قرار بگیرد یا جایگاه بالاتری را در این صفحه از ترب بخواهد.

سه: Similar Ads یا محصولات مشابه

در قسمت پایین هر محصول، ترب محصولات مشابهی را به کاربر نشان می‌دهد تا به او در خصوص کالای مورد نیازش پیشنهادات جایگزینی هم داده باشد. برندها هم می‌توانند از این جایگاه استفاده کنند و بیشتر در دید کاربر قرار بگیرند. این نوع تبلیغ به جهت اینکه کاربر در آن محصولات مشابه کالای جست‌وجوشده توسط خود را مشاهده می‌کند، می‌تواند تاثیرگذاری بالایی در فروش نیز داشته باشد.

تبلیغات ترب

به گفته ترب، محدودیت خاصی برای برندها در استفاده از صفحه اختصاصی وجود ندارد اما محصولات جاافتاده در ترب مثل محصولات دیجیتال، لوازم خانگی بزرگ و کوچک یا محصولات آرایشی از این صفحه جواب بهتری می‌گیرند.

بخوانید  حمایت اسنپ از گونه خرس قهوه‌ای

مهدی موسی خانی

مهدی موسی‌خانی، کارشناس توسعه کسب‌وکار ترب نیز در خصوص این سرویس‌ها به دی‌ام برد گفت: «ما تا ابتدای سال 1401 بستری برای تبلیغات برندها در ترب نداشتیم و با توجه به درخواست تعدادی از تولیدکنندگان، سرویس‌هایی ایجاد کردیم تا برندها بتوانند از آن‌ها، به صورت مکمل برای پیشبرد برنامه‌های بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنند.

به دلیل ترافیک بیشتر و قابل توجه کاربران ترب بر روی موبایل، تعدادی از سرویس‌ها مثل صفحه اختصاصی برند و بنرهای صفحه اصلی، فقط در نسخه موبایل و وب‌اپلیکیشن ترب در دسترس است. برندها می‌توانند از طریق آدرس ایمیل shops@torob.ir در خصوص این سرویس‌ها با ما در ارتباط باشند و اطلاعات کامل‌تری دریافت کنند.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک