پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد

مرجان عبدی مرجان عبدی
23 شهریور 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

موتور جست‌وجوی ترب از جدیدترین و شاید مهم‌ترین به‌روزرسانی‌اش در سال‌های اخیر رونمایی کرد. از این پس در کنار نام فروشگاه‌ها، امتیاز فروشگاه و وضعیت پیگیری سفارش کاربران از طریق ترب قابل مشاهده خواهد بود.

برای اکثر کاربران ترب، قابلیت اعتماد به فروشگاه‌های نه چندان نام آشنا مساله مهمی است. چرا که می‌خواهند مطمئن باشند وقتی از طریق ترب وارد یک فروشگاه با قیمت کمتر می‌شوند و محصول مدنظرشان را می‌خرند، همان محصول، با کیفیت مناسب و در زمان مناسب به دست‌شان می‌رسد و اگر هر مشکلی در این مسیر پیش بیاید، پشتیبانی فروشگاه پاسخ‌گو و پیگیر رفع آن خواهد بود.
در پاسخ به همین دغدغه و نیاز کاربر، ترب از دو سال پیش بخش پیگیری سفارش‌ کاربران از طریق ترب را راه‌اندازی کرد. البته معمولا کاربران ترب مستقیماً و از طریق سیستم پشتیبانی خود فروشگاه‌های سفارشاتشان را پیگیری می‌کنند اما در صورت بروز مشکل در پیگیری از طریق فروشگاه‌ها، این امکان برای کاربران فراهم است که از طریق ترب با فروشگاه ها ارتباط برقرار کرده و موارد یا مشکلاتشان را در خصوص سفارشاتشان مطرح کنند. نتایج این پیگیری‌ها تاکنون به صورت عمومی منتشر نمی‌شد و در اختیار سایر کاربران قرار نمی‌گرفت، اما در به‌روزرسانی جدید، براساس این اطلاعات، امتیازی به هر فروشگاه اختصاص داده می‌شود تا کاربران بتوانند برای یک خرید بهتر و مطمئن‌تر از این اطلاعات استفاده کنند.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 1

این بروزرسانی دقیقا چیست؟

امتیاز‌بندی فروشگاه‌های ترب

این امتیار براساس نحوه پاسخ‌گویی و پشتیبانی فروشگاه به پیگیری سفارشاتی است که کاربران در ترب ثبت کرده اند و عددی بین ۱ تا ۵ را شامل می‌شود. این عدد در کنار نام فروشگاه در ترب نشان داده می‌شود تا تمامی کاربران بتوانند آن را مشاهده کرده و تصمیم‌شان را برای خرید نهایی کنند. امتیاز یک فروشگاه در حالتی که نارضایتی از سمت کاربرهای ترب از تجربه خریدشان مطرح نشده باشد ۵ از ۵ است، البته برای فروشگاهای جدیدی که هنوز ۲ تا ۳ هفته از فعالیتشان نگذشته باشد، هیچ امتیازی محاسبه نمی‌شود.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 2

همچنین علاوه بر درج امتیاز در کنار نام فروشگاه، جزئیات پیگیری سفارش‌های مربوط به هر فروشگاه هم برای کاربر قابل مشاهده است. این امتیاز براساس پیگیری سفارشات کاربران از فروشگاه ها از طریق سیستم پیگیری سفارش ترب به صورت روزانه محاسبه می‌شود و شامل عملکرد فروشگاه‌ها در دو ماه گذشته است. نهایتاً برحسب پاسخ فروشگاه‌ به پیگیری سفارش مطرح شده در برخی وضعیت‌ها ممکن است امتیاز فروشگاه کسر شود.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 3وضعیت پیگیری سفارش‌های یک فروشگاه را با کلیک روی امتیاز و همچنین داخل صفحه پروفایل فروشگاه می‌توانید ببینید که این قسمت نشان دهنده وضعیت و کیفیت کاری فروشگاه است.

در کنار مزایایی که این قابلیت برای کاربران دارد، فروشندگان با بهبود خدمات و پشتیبانی می‌توانند از سایر فروشگاه‌ها متمایز شده، امتیاز بالاتر و پیگیری سفارش ثبت شده کمتری در ترب داشته باشند. در واقع از این به بعد رقابت بین فروشگاه‌ها در ترب صرفا براساس قیمت نیست و خدمات و پشتیبانی بهتر و مناسب‌تر هم در انتخاب کاربران موثر خواهد بود.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 4

عواملی که موجب کاهش امتیاز عملکرد فروشگاه شما در ترب می‌شود

علاوه بر امتیاز بالاتر، تعداد کم‌تر پیگیری سفارش در عین سابقه‌ طولانی هم می‌تواند نشان‌دهنده عملکرد بهتر و پشتیبانی مناسب‌تر فروشگاه باشد، چرا که کاربران کم‌تری نیاز پیدا کرده‌اند که سفارش‌شان را از طریق ترب پیگیری کنند و خود فروشگاه از عهده رفع و رجوع سفارش‌ها و پیگیری آنها به خوبی برآمده است.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 5

در شرایط زیر، امتیازی از فروشگاه کسر نخواهد شد اما دانستن معانی این قسمت نیز مفید است.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 6 کدام فروشگاه‌ها بهترین هستند؟!

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 7

فروشگاه‌هایی که مدت طولانی است که در ترب فعالیت میکنند و سابقه اینماد آن‌ها نیز طولانی است. همچنین هرچقدر تعداد پیگیری سفارش ثبت شده از فروشگاه ها کمتر باشد و یا فروشگاه توانسته باشد رضایت کاربر را در پیگیری سفارش جلب کند بهترین فروشگاه محسوب میشود

وضعیت فروشگاه‌های جدید

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 8

فروشگاه‌هایی که از زمان پیوستن آنها به ترب و از اولین خریدشان از طریق ترب کمتر از دو هفته می‌گذرد. این نشان دهنده این است که ترب نمی‌تواند اظهار نظری داشته یاشد که خرید از این فروشگاه‌ها رضایت بخش بوده است یا خیر.

 سیستم پیگیری سفارش ترب

معمولا کاربرهای ترب از طریق پشتیبانی خود فروشگاه با فروشنده ارتباط برقرار می‌کنند و مشکل خود را برطرف می‌کنند اما اگر به این طریق مشکل آنها حل نشد و یا فروشگاه پاسخگو نبود، از طریق سیستم پیگیری سفارش ترب، مشکلشان را مطرح می‌کنند.

نحوه پیگیری سفارش از طریق ترب

در وبسایت از طریق سرچ اسم فروشگاه از لیست فروشگاه‌ها و کلیک روی پیگیری سفارش داخل پروفایل هر فروشگاه که مدنظر دارید و در اپلیکیشن در بخش ترب من و می‌توانید پیگیری سفارش خود را ثبت کنید. بعد از تایید می‌توانید  وضعیت را ملاحظه کرده و با فروشگاه گفتگو کنید. البته گفته می‌شود که از طریق سیستم و شماره‌های پشتیبانی مخصوص هر فروشگاه، سعی در رفع مشکل خود داشته باشید.

ترب از سیستم امتیازدهی فروشگاه‌ها رونمایی کرد 9

از آنجایی که ترب به طور مستقیم به سفارش کاربران از فروشگاه‌ها دسترسی ندارد نمایش عملکرد قطعی فروشگاه‌ها برحسب تعداد سفارش موفق ممکن نیست اما  طبیعتاً پیگیری سفارشات نیز نشان‌دهنده‌ی عملکرد نسبی فروشگاه‌ها می‌باشد و مقایسه کیفیت عملکرد فروشگاه‌ها را امکان‌پذیر میسازد. همچنین ترب قصد دارد در به‌روزرسانی‌های بعدی، مکانیزم محاسبه امتیاز فروشگاه‌ها را دقیق‌تر کند تا به مرور کاربرها بتوانند با اعتماد بیشتری خرید خود را انجام دهند و فروشگاه‌های بهتر و مطمئن‌تری در ترب شناسایی شده و در معرض دید کاربران قرار گیرند.

برای مشاهده امتیاز فروشگاه‌ها کافی هست اپلیکیشن ترب را درکافه بازار یا پلی استور گوگل به روزرسانی کنید.

بخوانید  حذف اپ‌های ایرانی از گوگل پلی، یکی پس از دیگری

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات