پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ترندهای برتر بازاریابی سال ۲۰۲۴ را بشناسید: پیشنهادات ارزشمند، وفادارسازی و توجه به هوش مصنوعی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
24 اسفند 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترندهای برتر بازاریابی سال ۲۰۲۴ را بشناسید: پیشنهادات ارزشمند، وفادارسازی و توجه به هوش مصنوعی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با رشد فناوری‌های جدید، رویدادهای مهم و انتخابات در ۲۰۲۴، مارکترها با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی در سال پیش‌رو مواجه هستند و براساس توصیه‌های متخصصان ارائه ارزش به مصرف‌کننده، توسعه برندهای پرچالش، استفاده از ترندهای هوشمندانه، و سرمایه‌گذاری در آموزش هوش مصنوعی از موضوعات کلیدی این سال خواهند بود.

به نقل از رسانه The Drum، همه موضوعات دست به دست هم داده تا امسال سالی مهم و پرچالش برای مارکترها باشد و علاوه بر فناوری‌هایی که هر روز بیشتر و بیشتر سروصدا کرده و شغل افراد بیشتری را تهدید می‌کنند، رویدادهای تبلیغاتی مهمی مانند المپیک، یوروویژن، سوپربال و دو انتخابات بزرگ در بریتانیا و آمریکا، ۲۰۲۴  را برای مارکترها به یک سال پرچالش‌ تبدیل می‌کنند. به همین دلیل، در ادامه تلاش کرده‌ایم تا چالش‌ها و فرصت‌های سال پیش رو را از زبان متخصصان و فعالان این حوزه بیشتر بررسی کنیم.

برندها باید یک تفکر ارزشمند داشته باشند

سم ریچاردسون مشاور CX در Twilio: «در شرایط سخت اقتصادی مصرف‌کنندگان باید ارزشمندی کالا یا خدماتی را که دریافت می‌کنند بسجند. در سال پیش رو نیز این موضوع برای مشتریان به یک مسئله بسیار مهم تبدیل خواهد شد و هرچند که پیش‌از این هم برای خریداران مهم بوده است اما اکنون مهم‌ترین عامل در بسیاری از تصمیمات خرید محسوب می‌شود.

از سوی دیگر در سال پیش‌رو و با اضافه شدن فناوری‌های جدید برندها نباید تصویر بزرگ‌تر و هدف اصلی خود را فراموش کنند و باید بیشتر از همیشه به این نکته توجه کنند که مشتریان چه کسانی هستند و چگونه می‌توان به آنها ارزش بیشتری ارائه کرد؛  این ارزش می‌تواند هرچیزی باشد؛ از یک پاداش غیر منتظره گرفته تا درگیر کردن مشتری در یک باشگاه مشتریان.

برنامه‌های وفادارسازی مشتریان

استورات راسل، مدیر ارشد استراتژی Plinc: «در سال پیش رو از مارکترهای زیادی مجبورند که روندهای نادرست پیشین را اصلاح کنند تا در صورت وقوع یک بحران، برند از آن جان سالم به در ببرد. درک سریع و واکنش به تعامل مشتریان با برند و پیش بینی رفتار مشتریان در این سال به اولویت اصلی تبدیل می‌شود.

به همین دلیل است که استراتژی‌هایی که برپایه وفادارسازی مشتریان هستند، نه تنها در حفظ و نگهداری مشتریان کمک خواهند کرد بلکه در توسعه یک پایگاه داده مشتریان که در طولانی مدت به کسب‌وکار برای مشتری محور شدن کمک خواهد کرد، تاثیر‌گذار خواهند بود.»

برندهای پرچالش شکست خواهند خورد

گونگا بوبانی، از مدیران Kanter: «در صنعت FMCG و CPG برندهای پرچالش رشد نادرستی کرده‌اند؛ زیرا آنها همواره به دنبال به چالش کشیدن مفاهیم، ایده‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان هستند. در حالی‌که برندهای جهانی باید روی چابکی، افزایش سرعت و تمرکز روی مصرف‌کننده و تصمیم گیری براساس داده‌ها بیشتر کار کنند.

آنتی ترند، ترند می‌شود

دیوید ترنچر، مدیر ارشد اجرایی فروش در Reddit: «یکی از موضوعاتی که ما در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، زیر سوال رفتن اینفلوئنسر مارکتینگ به واسطه رشد جنبش‌های ضد مصرف‌گرایی بوده است.

ذهنیتی که تا حدودی ناشی از بحران مدیریت هزینه‌های زندگی، افزایش تورم و تاثیر منفی مصرف بیش از حد روی محیط زیست بوده است.  این به این معنا نیست که مردم خرید نمی‌کنند. بلکه به این معناست که در سال پیش رو یکی از ترندهای مهم حوزه بازاریابی، تشویق به خرید هوشمندانه و صحیح است؛ ترندی که بدون شک تا پایان ۲۰۲۴ رشد زیادی پیدا خواهد کرد.

با این کار مهم است که برندها بدانند چطور و چه وقت باید خود را در معرض دید قرار داده و رویکردی متفکرانه‌تر از خود نشان دهند. در حقیقت تبلیغ کنندگان در سال ۲۰۲۴ باید رویکرد هوشمندانه‌تری برای تاثیر‌گذاری داشته باشند، به مشتریان خود گوش دهند و پیام‌های خود را مطابق با نتیجه شنود خود تنظیم کنند.»

سرمایه‌گذاری در رابطه با آموزش هوش مصنوعی شدت بیشتری می‌گیرد

شانون دافی، مدیر بازاریابی آسانا: «برندها از آموزش در حوزه هوش مصنوعی قطعا نتایج بهتری خواهند گرفت. در سال پیش رو، هوش مصنوعی بدون شک نقشی کلیدی در تمام ابعاد نحوه کار مارکترها ایفا خواهد کرد. با این‌حال تنها ۶ درصد از مارکترها براین باورند که در سازمانی که در آن مشغول به کار هستند، هوش مصنوعی جدی گرفته می‌شود؛ برای رفع این نگرانی‌ها، مدیران بازاریابی باید در آموزش هوش مصنوعی به کارکنان خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند تا به بازاریابان کمک کنند تا بیشتر با این فناوری آشنا شوند.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک