پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

جدیدترین آپدیت تلگرام در سال 2023 با 10 قابلیت تازه منتشر شد

زهرا محبی زهرا محبی
15 بهمن 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جدیدترین آپدیت تلگرام در سال 2023 با 10 قابلیت تازه منتشر شد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اپ پیام‌رسان تلگرام در تازه‌ترین اعلامیه خود خبر از آپدیت جدید این برنامه داد. این اولین آپدیت تلگرام در سال جدید 2023 است و شامل 10 قابلیت تازه می‌شود. ظاهرا تلگرام دست از اثبات برتری خود میان خانواده‌ پیام‌رسان‌ها برنداشته است و تیم توسعه آن همواره در حال ایده‌پردازی برای بهتر و جذاب‌تر کردن قابلیت‌های برنامه هستند.

10 قابلیت تازه؛ از کاربردی تا فان

این 10 قابلیت تازه شامل طیف گسترده‌ای از موارد هستند اما بیشترین تغییرات را در بخش ایموجی‌ها می‌بینیم. در ادامه مروری بر قابلیت‌های جدیدترین آپدیت تلگرام خواهیم داشت.

1) استفاده از ایموجی به عنوان عکس پروفایل

از این پس می‌توانید هر استیکر یا ایموجی‌ای را که می‌خواهید، به عنوان تصویر پروفایل خود انتخاب کنید و دیگران نیز همان ایموجی را به عنوان تصویر شما مشاهده خواهند کرد. همچنین، می‌توانید برای مخاطبان خود نیز ایموجی‌هایی را به عنوان عکس پروفایل انتخاب یا پیشنهاد کنید.

جدیدترین آپدیت تلگرام در سال 2023 با 10 قابلیت تازه منتشر شد 1

2) امکان ترجمه چت‌ها

از این پس می‌توانید چت‌های صفحات یک چت شخصی یا پست‌های متنی کانال‌هایتان را در لحظه ترجمه کنید. این قابلیت فعلا و صرفا برای کاربران نسخه پریمیوم تلگرام در دسترس است. برای استفاده، باید متن مدنظرتان را Select کنید و در گزینه‌ها به دنبال Translate باشید.

آپدیت تلگرام

3) دسته‌بندی استیکرها

در پنل جدید ایموجی‌ها و استیکرها، این موارد به صورت دسته‌بندی‌شده و طبق مفهوم استیکرها به کاربر نمایش داده می‌شوند. مثلا ایموجی‌های دسته 👍🏻، همگی ایموجی‌هایی برای اعلام رضایت و خوشنودی هستند. تلگرام این کار را برای صرفه‌جویی در زمان و دسترسی راحت کاربران به ایموجی‌ها انجام داده است.

آپدیت تلگرام

4) مدیریت مصرف اینترنت

تلگرام با نمودارهای دایره‌ای و دقیق، میزان استفاده کاربر از وای‌فای و داده‌ تلفن همراه را به او نشان می‌دهد. در این قسمت، می‌توانید دانلود خودکار را مطابق اینترنت مصرفی خود تنظیم کنید.

آپدیت تلگرام

5) ذخیره خودکار موارد دریافتی

در این آپدیت تازه، کاربران می‌توانند زمان ذخیره خودکار فایل‌های رسانه‌ای را در گالری خود، بر اساس حجم، نوع و چتی که فایل از آن دریافت شده است، کنترل کنند. این قابلیت با فیلترهایی که دارد، کاربر را قادر می‌سازد که فقط دقیقا همان چیزی را دانلود کند که می‌خواهد.

آپدیت تلگرام

6) جزیی‌تر شدن اجازه ارسال رسانه در گروه‌ها

با این قابلیت، ادمین گروه‌ها می‌توانند انتخاب کنند که کدام اعضای گروه، مجاز به ارسال کدامیک از ۹ نوع رسانه‌ای موجود در تلگرام هستند. این موارد شامل عکس، ویس، پیام ویدیویی و… است. آن‌ها همچنین می‌توانند با غیرفعال کردن پیام‌های متنی، یک گروه صرفا رسانه‌ای (صوتی-تصویری) بسازند.

آپدیت تلگرام

7) 30 درصد تخفیف برای پریمیوم

در نسخه تازه تلگرام، می‌توانید با پیش‌پرداخت حق اشتراک یک سال ورژن پریمیوم، تا 30 درصد در پرداخت این هزینه صرفه‌جویی کنید.

آپدیت تلگرام

8) چت از طریق بات‌ها

توسعه‌دهندگان بات‌های تلگرامی می‌توانند گزينه‌ها و دکمه‌های خاصی را به بات اضافه کنند که به کاربران کمک کند به گروه‌ها، کانال‌ها یا افرادی پیام دهند که فاکتورهای مشخص و از پیش‌تعریف‌شده را دارند. به عنوان مثال، از این قابلیت می‌توان برای افزودن سریع بات به گروهی استفاده کرد که در آن کاربر موردنظر، ادمین است و گزینه موضوعات (Topics) نیز فعال هستند؛ یا اینکه می‌توانید از طریق این بات، یک پیام تبریک تولد به کاربری در یک گروه خاص بدهید.

آپدیت تلگرام

9) امکان لاگین شدن در تلگرام با «اپل» و «گوگل آی‌دی»

کاربرانی که از تلگرام خارج شده‌اند، می‌توانند به‌سرعت با استفاده از اپل یا گوگل خود و بدون وارد کردن کد اس‌ام‌اس وارد سیستم شوند. البته اگر گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده‌اید، کماکان باید این پسورد را هنگام ورود، وارد کنید.

10) اضافه شدن ایموجی‌های تازه

در نسخه تازه تلگرام، 10 پک تازه ایموجی و چندصد آیکونِ مخصوص عکس‎‌های پروفایل گروهی و شخصی اضافه شده است. می‌توانید هرکدام از این پک‌ها را مستقیما از بخش پرطرفدار جدید در بالای پنل ایموجی خود مشاهده و اضافه کنید. مثلا یکی از این پک‌ها «ایموجی‌های طلسم‌شده» نام دارد که شامل ایموجی‌های عجیب‌وغریب است. «ایموجی‌های تعاملی» جدیدی هم به این بخش اضافه شده‌اند که نسخه انیماتوری و پیشرفته‌تر ایموجی‌های ساده پیشین هستند و با ضربه زدن روی آن‌ها، به حرکت درمی‌آیند.

آپدیت تلگرام

با به‌روزرسانی تلگرام خود به آخرین نسخه، از این قابلیت‌ها استفاده کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک