در جریان نشست تخصصی دیام برد، مدیر بازاریابی دیجیتال بانک تجارت با اشاره به تجربه ۱۲ روزه جنگ، بر لزوم آمادگی سازمانها برای شرایط بحرانی تأکید کرد و نبود برنامههای مشخص مانند BCP را یکی از نقاط ضعف جدی دانست. او همچنین پیشنهاد داد که در زمان بحران، تصمیمگیریهای بازاریابی بهصورت متمرکز در تهران انجام نشود تا امکان اتخاذ تصمیمهای بهتر برای سایر مناطق کشور فراهم شود.
اخبار
محمد احمدی آذر، مدیر بازاریابی دیجیتال و تحلیل داده بانک تجارت در نشست تخصصی دیام برد:
بیشتر تصمیمگیریهای ما براساس وضعیت تهران انجام میشود؛ درحالیکه ایران فقط تهران نیست
گاهی لازم است تصمیمگیریهای فوری را به صورت غیرمتمرکز اتخاد کرد

مرداد ۱۴, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش دیام برد، رویداد تخصصی دیام برد با محوریت «سازگاری مدیران بازاریابی با شرایط فعلی کسبوکارها در ایران» با حضور ۱۵۰ مدیر ارشد بازاریابی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد. محمد احمدی آذر، مدیر بازاریابی دیجیتال و تحلیل داده بانک تجارت در این نشست عنوان کرد: « در طول ۱۲ روز جنگ، حدود ۱۰۰ هزار افتتاح حساب جدید داشتیم. متأسفانه باید اذعان داشت که این ۱۲ روز برای نمایان شدن برخی مشکلات در برخی سازمانها، زمان کمی بود. در بسیاری از سازمانها، سند BCP (برنامه تداوم کسبوکار) وجود ندارد؛ در نتیجه، تصمیمگیری و اقدام در شرایط بحران با مشکل مواجه میشود. در این دوره، بسیاری از کسبوکارهایی که بر پایه IT فعالیت میکنند، به دلیل نبود پروتکل و راهنمای مشخص، آسیب دیدند. اکنون که در شرایط بحران نیستیم، باید برای آن روزها برنامهریزی کنیم و ساختار سازمانی خود را بهگونهای طراحی کنیم که آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران داشته باشد.»
او ادامه داد: «بیشتر تصمیمگیریهای ما در حوزه مارکتینگ در تهران انجام میشود و این تصمیمگیریها بسیار متمرکز هستند. این در حالی است که در دوران جنگ، کل کشور درگیر بحران نبود، بلکه تهران نسبت به سایر مناطق شرایط بحرانیتری داشت. بنابراین، بهتر است در برخی موارد امکان تصمیمگیریهای فوری را به صورت غیرمتمرکز فراهم کنیم تا اگر بحرانی فقط در بخشی از کشور رخ داد، بتوان برای سایر مناطق تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. این نخستین باری بود که وقوع یک بحران در تهران توانست بر کل کشور و فروش در کل کشور تأثیر بگذارد.»

نظرات
مطالب پیشنهادی

بهترین ابزارها و روش های تحلیل فروش سازمان
تحریریه دیامبرد

نقش گوگل پلی در رشد اپلیکیشنهای ایرانی؛ چالشها، فرصتها و راهکارها
تحریریه دیامبرد

نستله از بستهبندی جدید محصولات نسکافه رونمایی کرد
ترانه رسولیان