گزارش تفصیلی سال 1401 تپسل: «اوج ترافیک و ایمپرشن تبلیغات اپلیکیشنی: 21 تا 23 شب است»
فهرست مطلب
شبکه هوشمند تبلیغات آنلاین تپسل گزارشی تفصیلی از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است و در آن به بررسی چالشها در سال سختی که بر کل این صنعت گذشت، تغییرات صنعت دیجیتال و تبلیغات پرداخته است. تپسل در راستای انتشار این گزارش اعلام کرده است سعی داشته به تفصیل و دقیق عملکرد خود را در کانالهای مختلف به تصویر بکشد و بینش خود را از وضعیت بازار با مخاطبان بـه اشتراک بگذارد.
این گزارش تفصیلی سال ۱۴۰۱ در ادامه با ۵ گزارش صنعت همراه خواهد بود که به صورت هفتگی از این پلتفرم منتشر خواهد شد.
دیام برد بخشی از این گزارش سال را در مطلب اردیبهشت ماه منتشر کرده است که میتوانید از این لینک مطالعه کنید و در ادامهی این مطلب به سایر نکات برجسته این گزارش میپردازیم. میتوانید در صورت تمایل نسخه کامل گزارش را از اینجا مطالعه کنید.
منابع انسانی
بررسی دادهها نشان داده با افزایش مهارت محوری افراد و سازمانها از یک سو و افزایش تقاضا برای شغل از سنین کمتر از سوی دیگر، میزان جذب افراد توانمند و با مهارت، فار غ از نوع تحصیلاتی که برخوردار بودهاند بیش از پیش افزیش یافته است.
با تفکیک دادههای سن اعضای تپسل به جنسیت مشخص گردید تعداد خانمهای متقاضی شغل در زمینه دیجیتال مارکتینگ از سنین کمتر، رشد قابل توجهی داشته و توزیع سنی روبرو به دست آمده است.
توزیع بر اساس نحوه حضور افراد
در ابتدای سال ۱۴۰۱ بعد از کرونا، حضور افراد به روال قبل بازگشت و به 79 درصد رسید اما همچنان امکان دورکاری برای اعضا باقی ماند که در صورت لزوم بتوانند از آن استفاده کنند.
بیشترینهای تپسل
مجموع تبلیغدهندگان
تاثیر مناسبتها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات
به طور معمول سالانه، تبلیغدهندگان ماه انتهایی از فصلهای بهار، تابستان و پاییز را برای ماکزیمم کردن فعالیتهای تبلیغی خود انتخاب میکنند
توزیع ترافیک تبلیغاتی در طول شبانه روز
- در اوج ساعات کاری و اداری، بین ساعت 8 تا ۱۲ شاهد بیشترین ترافیک دسکتاپ هستیم. همینطور پیکهای ساعت ۱۵ و ۲۰ در دسکتاپ به نحوی نمایشدهنده ساعات بعد از ناهار و اسـتراحت اولیـه شـبانه اسـت کـه کاربران مجدد پای دسکتاپ بر میگردند.
- وبگردی در موبایل بین سـاعات ۱۹ شـب تـا ۱ بامـداد است، اما در ساعات کاری طی روز که پای دسـکتاپ هسـتند، زمـان کمتری را بـه وبگردی از طریق موبایل اختصاص میدهند.
نکته مشترک دیگری بین ترافیک دسکتاپ و موبایل قابل مشاهده بود افـت ترافیک در ساعات نهار ، بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ است.
نمایش ویدیویی
تبلیغات ویدیویی یکی از محبوبترین انواع تبلیغات دیجیتـال بـه شـمار میرود، چـرا کـه این نـوع از تبلیغات نرخ تعامل بالایی داشـته و در کمپینهای عـادی بـا نـرخ بالایی به اکشن منجر میشود.
محبوبترین دستهبندیهای رسانهای
کاربران در سـال ۱۴۰۱ مجموعا به اندازهی ۱۴۰۰ در اپهایی با موضوعهای ورزشی، خبری، بازیهای تفننی و بازیهای کلمات وقت گذراندهاند. همچنین وبسایتهایی با موضوعهای ورزشـی، خبـری و ویدیویی بیشـترین طرفداران را در میان کاربران ایرانی داشتهاند.
کمپینهای نتیجهمحور در تپسل
تپسل گزارش کرده است بیش از ۸۰ درصد از تبلیغدهندگان حداقل یک کمپین نتیجهمحور دارند و تپسل 6 نوع از کمپینهای نتیجهمحور ارائه میکند:
همچنین در گزارش تپسل امده است که کمپینهای ریتارگتینگ نسبت به سال قبل رشد ۲ برابری داشته است.
توزیع درآمد ناشران در اپلیکیشنهای بازی بر اساس نمایش و تعداد به تفکیک موضوع
معمـولاً در جوامع تورمی، تمایل عموم مردم بـه تفریحات رایگان، خصوصا بازیهایی که هدف به خصوصی را دنبال نمیکند و صرفا تفننی و برای وقتگذرانی هستند افزایش مییابد. تعداد اپهای بازی تفننی و همینطور مجموع درآمدشان از تبلیغات، در بالاترین نقطه قرار دارد.
محبوبترین جایگاههای تبلیغاتی
به گزارش تپسل ناشرانی که این جایگاهها را فعال کردهاند توانستهاند تا ۳ برابر افزایش درآمد تبلیغاتی داشته باشند.
نمودار تغییرات نمایش گوگل ادز به تفکیک ماه
گوگل ادز نیز گزارش شده است که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳ برابری را در تپسل تجربه کرده است.
در صورت تمایل نسخه کامل گزارش را از اینجا مطالعه کنید.