پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رایچت اعلام کرد که تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
13 بهمن 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رایچت اعلام کرد که تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز گذشته (12 بهمن) یک هکر کلاه سفید و محقق امنیتی به نام باب دیاچنکو در توییتر خود خبر از افشا شدن دیتابیس رایچت منتشر کرد. ساعتی پس از آن رایچت در یک بیانیه این خبر را تایید کرد و اعلام کرد که یک مشکل فنی باعث دسترسی غیر مجاز به داده‌ها شده است. در این بیانیه تاکید شده که هیچ گونه دیتای به بیرون درز پیدا نکرده است و همه دیتاها در رایچت به شکل رمز‌گذاری نگه‌داری می‌شود، با این حال از کاربران خواستند تا رمز عبور خود را تغییر دهند.

رایچت در بیانیه دوم خود ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرد که پس از بررسی‌ها تاکنون هیچ نشت اطلاعاتی تاکنون رخ نداده است و همچنین رایچت با هکر کلاه سفید که این خبر را منتشر کرده بود، وارد تعامل شده است تا نقض فنی را رفع کنند.

در ادامه بیانیه کامل را می‌خوانید:

دیروز 12 بهمن گزارش‌هایی در خصوص بروز مشکل امنیتی رایچت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. تیم فنی ما در رایچت همچون هشدارهای مشابه امنیتی در گذشته به بررسی همه جانبه موضوع پرداخت.

طبق بررسی‌های تیم فنی ما در رایچت، نفوذ به پایگاه داده رایچت در روز گذشته (دوازده بهمن) تایید می‌شود. کاربران و مشتریان رایچت توجه داشته باشید که اطلاعات و داده‌ها در رایچت به شکل رمزنگاری نگهداری می‌شوند و به صورت خام ذخیره نمی‌شوند.

مجتبی محمود‌زاده مدیرعامل رایچت: «بابت نگرانی پیش آمده معذرت می‌خواهیم

مدیرعامل رایچت مجتبی محمود‌زاده در خصوص مسئله پیش آمده می‌گوید:

ما از همه کاربران و مشتریان بابت نگرانی پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم. پایگاه داده رایچت به جهت ارتقا امنیت از دسترس خارج شده و همه اقدام‌های امنیتی برای حفظ اطلاعات مشتریان در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم عذرخواهی ما را بابت نگرانی پیش آمده پذیرا باشید. اطمینان می‌دهیم که تیم رایچت تمام تلاش خود را برای رفع نقص‌های امنیتی به کار بگیرد.

بخوانید  Marketing Dive: هزینه‌کرد‌ تبلیغات برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ نزولی شد

تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد

تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد. براساس قواعد و عرف بین المللی افشای مسئولانه، با هکری که تاکنون رفتاری همچون «هکر کلاه سفید» داشته تعامل آغاز شده و مکاتباتی با وی داشته‌ایم تا نقص فنی را رفع کنیم. با برطرف شدن نقص فنی، خدمات رایچت مجددا در دسترس قرار خواهد گرفت.

شفاف و مسئولانه پاسخگوی کاربران و مشتریان خواهیم بود

ضمن عذرخواهی مجدد از همه مشتریان و کاربران رایچت متعهد می‌شویم که مسئولانه و شفاف هرگونه اطلاعات در مورد امنیت دیتای کاربران و مشتریان را همانند گذشته با شما به اشتراک بگذاریم.

ما رایچت را براساس شفافیت، صداقت و در ارتباط مستمر با مشتریان و کاربران ساخته‌ایم  و با حمایت و همراهی همیشگی  شما  با تمام جان و دل از آن مراقبت خواهیم نمود.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات