پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار مصاحبه‌ها

سامان ابطحی CMO سوپرمارکت اسنپ: با ۱ همت فروش ماهانه و ۶۴٪ سهم، رهبر بازار سوپرمارکت آنلاین هستیم

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
24 اسفند 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سامان ابطحی CMO سوپرمارکت اسنپ: با ۱ همت فروش ماهانه و ۶۴٪ سهم، رهبر بازار سوپرمارکت آنلاین هستیم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر ارشد بازاریابی سوپرمارکت اسنپ (اسنپ گروسری) از سهم ۶۴درصدی آن‌ها در بازار سوپرمارکت آنلاین ایران گفته و اعلام داشته که رهبر این بازار هستند. این در حالی‌ست که هفته گذشته مدیر ارشد بازاریابی اکالا در گفتگویی با دی‌ام برد مدعی رهبری این بازار توسط خودشان شده بود.

CMO اسنپ گروسری: با سهم ۶۴ درصدی، رهبر بازار سوپرمارکت آنلاین هستیم

هفته گذشته مدیر ارشد بازاریابی اکالا که اخیراً یک کمپین محیطی و دیجیتال پرفشار اجرا کرده به دی‌ام برد گفته بود که توانسته‌ایم با ارتقاء معنادار رکوردهای صنعت online grocery به جایگاه رهبری در این بازار برسیم. وی همچنین به پیوست گفته بود اکالا در آخرین کمپین تخفیفی که موفق به ثبت  ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ فاکتور، شد و رکورد ۱۰۹ هزار فاکتور رقیب را شکست.

حالا چند روز پس از این ادعا، مدیر ارشد بازاریابی سوپر مارکت اسنپ اعلام کرده که سهم ۶۴ درصدی از بازار فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی با توزیع روزانه نزدیک به ۱ میلیون کالا دارند و رهبر بازار سوپرمارکت آنلاین هستند. وی همچنین گفته: «ما در سوپرمارکت اسنپ فروش ناخالص ماهانه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان را دارا هستیم و پایداری سطح کیفیت خدمات را مهم‌تر از هر رکورد دیگری می‌دانیم.»

وی درباره پایداری خدمات گفته:

«سوپرمارکت اسنپ بیش از آن که بر ثبت رکورد تمرکز کند، کیفیت خدمات ارائه‌شده و نگه‌داشت مشتریان را اولویت خود قرار داده است. به همین دلیل هم سعی کرده‌ایم رشد را متناسب با نیاز واقعی بازار و منابع‌ و زیرساخت‌هایمان تنظیم کنیم و به دنبال رشد حساب‌نشده و بی‌برنامه نبوده‌ایم. برای مثال در حال حاضر حدود ۹۹ درصد سفارش‌هایمان را با موفقیت به مشتریان تحویل می‌دهیم که این آمار با بهترین نمونه های جهانی برابری می‌کند.

علاوه بر این، برای تحویل باکیفیت کالاها به مشتریان معیارهای سخت‌گیرانه داخلی ایجاد کرده‌ایم. یکی از این معیارها که شامل چندین فاکتور مختلف می‌شود، تحویل بی‌نقص کالاهاست.

فاکتورهای سنجش تحویل بی‌نقص کالا شامل مواردی مثل تحویل بدون تاخیر، پایین نگه داشتن نرخ سفارش‌های لغو شده توسط اسنپ گروسری، تحویل کالا بدون نیاز به تماس با پشتیبانی، عدم مغایرت در کالا، برند یا تعداد اقلام سفارش، جلوگیری از توزیع کالاهای تاریخ‌مصرف‌گذشته و رفتار مناسب سفیر می‌شود.»

ارسال به‌موقع ۹۷ درصد کالاها

فارغ از این معیارها، در یک سال گذشته بیش از ۹۷ درصد کالاهای ما به موقع یا حداکثر با نیم‌ساعت تاخیر، تحویل داده شده‌اند. بهترین آمار جهانی در این فاکتور ۹۸ درصد است که ما  با این رکورد فاصله‌ای نداریم. مجموع این معیارها نشان‌دهنده سطح کیفیت خدمات ماست که گاهی از استانداردهای جهانی هم پیشی می‌گیرد. 

حضور بیش از ۱۵ فروشگاه زنجیره‌ای و ۲ هزار فروشگاه محلی

ابطحی درباره فروشندگان اسنپ‌گروسری گفت: «از سوی دیگر، فروشندگان کالاهای سوپرمارکتی شامل سوپرمارکت‌های محلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این پلتفرم به سادگی و آزادانه به فعالیت و رقابت نظارت‌شده و منصفانه می‌پردازند و این موضوع به پوشش مناسب و به‌موقع نیازهای کاربران منجر می‌شود. در حال حاضر ۱۵ فروشگاه زنجیره‌ای از جمله هفت، جانبو، دیلی مارکت، گندم، والمارکت، مینو مارکت و… و بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه محلی در این پلتفرم مشغول فعالیت هستند. بسیاری از این کسب‌وکارها امروز بیش از ۵۰ درصد از سفارش‌های روزانه‌شان در این پلتفرم به ثبت می‌رسد.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک