پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش ۶ ماه نخست سیب‌اپ: بیشترین هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ متعلق به VODهاست

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
13 دی 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش ۶ ماه نخست سیب‌اپ: بیشترین هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ متعلق به VODهاست

سیب‌ اپ، به عنوان یک اپ‌استور iOS ایرانی، گزارشی از وضعیت iOS در ایران منتشر کرده است. همچنین سیب‌اپ در این گزارش، به ارائه آماری در خصوص اپلیکیشن‌ها و تبلیغات بر‌اساس دسته‌‌بندی پرداخته است. در این گزارش، تعداد کل نصب اپلیکیشن از طریق سیب‌اپ در نیم سال اول ۱۴۰۲، بیش از ۱۰ میلیون بار عنوان شده است. همچین بیش از ۹۸ ٪ سرچ‌ها در سیب‌اپ سرچ های branded بوده است. بر اساس گزارشی که سیب‌اپ در اختیار دی‌ام برد قرار داده است، تعداد اپلیکیشن‌های iOS توسعه داده‌شده در نیم‌سال اول ۱۴۰۲، بدون در نظر گرفتن آپدیت‌ها و ریفکتور‌ها، بیش از ۷۰۰ اپ جدید در این استور اعلام شده است.

بیشترین سرچ متعلق به پیام‌رسان‌های ایرانی‌ست

یکی از نکات قابل‌توجه در این گزارش، عنوان شدن VPNها، به‌عنوان بیشترین جستجوهای بدون پاسخ است. براساس این گزارش، بیشترین برنامه‌های جستجوشده در دسته‌بندی‌های گوناگون به‌ترتیب عبارتند از:

  • پیام‌رسان: ایتا، روبیکا و بله
  • امور مالی: صادرات، آپ و ملت
  • خدماتی: دیوار، همراه من و ایرانسل من
  • حمل‌ونقل: اسنپ
  • نقشه و مسیریابی: نشان و بلد
  • سرگرمی: فیلیمو

گزارش ۶ ماه نخست سیب‌اپ: بیشترین هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ متعلق به VODهاست 1

بیشترین جستجوهایی که منجر به نصب شده‌اند، متعلق به دسته‌بندی‌های پیام‌رسان‌ها، همراه بانک‌ها و اپ‌های خدماتی بوده است. همچنین پر‌نصب‌ترین برنامه‌ها در نیم‌سال اول ۱۴۰۲، به‌ترتیب عبارتند از: ایتا، دیوار، آپ، نشان، اسنپ، دیجی‌کالا، همراه بانک ملت، بام ملی، روبیکا، همراه بانک صادرات، ایرانسل من، بلو، همراه من، تپسی و بلد.

بیشترین بازی‌های جستجوشده، بازی‌های کلمه‌ای بوده‌اند

در قسمت دیگر این گزارش، به ارائه پرسرچ‌ترین و پر‌نصب‌ترین بازی‌ها پرداخته‌ شده است. سیب‌اپ، پرنصب‌ترین بازی‌های نیم‌سال اول ۱۴۰۲ را به‌ترتیب زیر اعلام کرده است:

  • دریم لند
  • کوییز آف کینگ
  • آمیرزا
  • شب‌های مافیا
  • کات آف
  • منچرز
  • لیگ مافیا
  • جدولستان
  • جدولانه
  • فندوق
  • شیش و بش
  • باغ نگار
  • پسر خوانده

گزارش ۶ ماه نخست سیب‌اپ: بیشترین هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ متعلق به VODهاست 2

بیشترین جستجوهایی که منجر به نصب شده‌اند، متعلق به دسته‌بندی‌های بازی‌های کلمه‌ای، بازی‌های گروهی (مثل مافیا) و برد گیم‌ها بوده است.

VODها بیشترین سهم از هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ را دارند

سیب‌ اپ دسته‌بندی‌هایی که بیشترین هزینه تبلیغات در آنها صورت گرفته است را به‌ترتیب VOD‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، اپ‌های مالی و کریپتو، اپ‌های موسیقی و اپ‌های خدماتی اعلام کرده است.

گزارش ۶ ماه نخست سیب‌اپ: بیشترین هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ متعلق به VODهاست 3

حدود ۶ میلیون دیوایس فعال iOS‌ای در ایران داریم

متأسفانه تا به امروز آمار دقیقی از طریق سامانه همتا و یا اپراتور‌ها مبنی بر تعداد دیواس‌های اکتیو iOS‌ای در ایران منتشر نشده است. اما با توجه به بررسی های انجام‌شده در سال ۹۷، عدد تخمینی آن، حدود ۷ میلیون دیوایس فعال بوده که با فراز و نشیب‌هایی که در این فضا وجود دارد، این عدد در اوایل سال ۱۴۰۱ به حدود ۴.۵ میلیون عدد دیوایس فعال کاهش پیدا کرد. در نهایت طبق جدیدترین بررسی های انجام شده توسط سیب‌اپ، تعداد دیوایس های iOS‌ای فعال، در اواسط سال ۱۴۰۲، عددی حدود ۶ میلیون دیوایس تخمین زده می‌شود. در نمودار زیر فروانی دیوایس‌های فعال در ایران، براساس مدل آیفون‌ها ترسیم شده است.

گزارش ۶ ماه نخست سیب‌اپ: بیشترین هزینه‌کرد تبلیغات در سیب‌اپ متعلق به VODهاست 4

فراوانی گوشی‌های آیفون براساس مدل در نیم‌سال اول ۱۴۰۲

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی