پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ابزار تجمیع لینک یک‌لینک از فروشگاه ساز خود با نام شاپ‌لینک رونمایی کرد

زهرا محبی زهرا محبی
12 خرداد 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابزار تجمیع لینک یک‌لینک از فروشگاه ساز خود با نام شاپ‌لینک رونمایی کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شاپ‌لینک، محصول جدید یک‌لینک با هدف برخوردار کردن فروشگاه‌های اینستاگرامی از سایت اختصاصی و حرفه‌ای رونمایی شد. «یک‌لینک» به‌عنوان ابزار تجمیع لینک در اینستاگرام، در گام نخست با هدف تسهیل ارتباط بین کسب‌وکارهای اینستاگرامی و اینفلوئنسرها با مخاطبان ایجاد شد. این ابزار با نیازسنجی فروشگاه‌های آنلاین اینستاگرامی، یکی از مشکلات موجود در این حوزه را کمبود سایت برای فروش محصولات در بسیاری از این کسب‌وکارها دید.

شاپ‌لینک

فضای یک شاپ‌لینک

بالا بودن هزینه طراحی سایت اختصاصی، نیاز به دانش فنی و دانش تجربه کاربری، اصلاحات پرهزینه سایت و… از جمله دلایلی است که یک‌لینک برای این کمبود برمی‌شمارد. با توجه به این کمبود، یک‌لینک به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت از محصول جدید خود با نام شاپ‌لینک رونمایی کرد. شاپ‌لینک یک پنل‌ فروشگاه‌ساز اشتراکی یا ابری (SaaS) است که کسب‌وکارها در آن می‌توانند تنها با پرداخت شارژ ماهانه، صاحب یک فروشگاه آنلاین شوند و دغدغه‌ای از نظر دامنه، هاست، طراحی سایت، امنیت، گزارش‌ها و … نداشته باشند. تنها کار لازم از سوی کسب‌وکار، تعریف محصولات و موجودی‌ها و قرار دادن لینک فروشگاه در بایو پیج اینستاگرامی خود است.

سرویس‌ها و خدمات ارائه‌شده در شاپ‌لینک

مراحل ساخت «شاپ‌لینک» شامل ثبت‌نام در یک‌لینک، ساخت لینک فروشگاه، تکمیل اطلاعات فروشگاه (لوگو، اسم، توضیحات و زمینه فعالیت)، افزودن محصولات و تکمیل اطلاعات صاحب فروشگاه با هدف فعال‌سازی درگاه پرداخت می‌شود. از جمله امکانات شاپ‌لینک می‌توان به لیست محصولات، مدیریت موجودی، دسته‌بندی‌ها، مدیریت سفارش‌ها، گزارش فروش و شخصی‌سازی اشاره کرد. لیست محصولات این فروشگاه ساز شامل تعریف عنوان، قیمت، توضیحات، زیر محصول (رنگ، سایز و …) و دسته‌بندی در سایت می‌شود.

شاپ‌لینک

راشین درویش، مدیرعامل (Managing Director) یک‌لینک در خصوص مزیت رقابتی این پلتفرم فروشگاه‌ساز نسبت به دیگر موارد گفت: «مهم‌ترین مزیت شاپ‌لینک خواندن پست‌های اینستاگرام است. این قابلیت سابقا در یک‌لینک هم مورد استقبال بسیاری از کاربران واقع شد. شاپ‌لینک در هنگام تعریف محصول، پست‌های اینستاگرامی فروشگاه را می‌خواند و عکس و توضیحات را استخراج می‌کند. به این ترتیب صاحب فروشگاه تنها با انتخاب پست و تعریف موجودی،‌ آن محصول را به فروشگاه اضافه می‌‌کند.

راشین درویش

راشین درویش، مدیرعامل (Managing Director) یک‌لینک

مزیت دیگر شاپ‌لینک، درگاه پرداخت آماده است. از آنجا که فروش آنلاین از طریق سایت و اتوماتیک کردن فرآیندهای فروش همچنان جای فرهنگ‌سازی دارد، ‌ایجاد هرگونه اصطکاک در ابتدای راه، سبب دور شدن صاحبین کسب‌وکار از این مسیر می‌شود. این اصطکاک در حال حاضر فرایند گرفتن اینماد و درگاه پرداخت است. ما برای اینکه بتوانیم به صاحبین فروشگاه اثبات کنیم که داشتن سایت مزیت‌های زیادی به همراه دارد، برای شروع درگاه آماده شاپ‌لینک را در اختیارشان می‌گذاریم. در ادامه صاحبین فروشگاه‌ها را برای گرفتن اینماد و درگاه پرداخت اختصاصی‌ هدایت می‌کنیم. برای فعال شدن این درگاه پرداخت، باید اطلاعات کاربری صاحبین کسب‌وکار اعتبارسنجی و تکمیل شود.

بخوانید  رابط و تجربه کاربری گوگل نیوز به‌روز شد

و در نهایت اینکه استفاده از شاپ‌لینک بسیار ساده است و نیازی به هیچ‌گونه دانش فنی و مارکتینگی ندارد. تمامی افراد به راحتی می‌توانند تنها با داشتن یک گوشی هوشمند فروشگاه خود را بسازند و مدیریت کنند.»

درویش در خصوص تعرفه‌ها در این پلتفرم اذعان کرد: «در حال حاضر ساخت فروشگاه رایگان است. بعد از ساخت، شما تا ۱۴ روز می‌توانید به صورت رایگان از تمامی خدمات شاپ‌لینک استفاده کنید. پس از آن نیز می‌توانید پکیج‌های یک ماهه و شش ماهه خریداری کنید که در حال حاضر هزینه آن‌ها به شرح زیر است: یک‌ماهه ۱۰۰ هزار تومان و شش‌ماهه ۴۲۰ هزار تومان.»

«یک‌لینک» یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت است که از اردیبهشت 1400 فعالیت خود را به عنوان ابزار تجمیع لینک در اینستاگرام آغاز کرد. شاپ‌لینک جدیدترین محصول و قابلیت یک‌لینک محسوب می‌شود.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات