براساس آمارهای لایفوب: در یک سال گذشته 4500 کاربر توییتر رضایت خود را از علیبابا اعلام کردند
آمارهای سامانه تحلیل دادههای لایفوب نشان میدهد که در یک سال گذشته بیشتر از ۴۵۰۰ کاربر در توییتر رضایت خود را از خدمات پلتفرم علیبابا اعلام کردهاند که این ۴۵۰۰ کاربر تنها ۷ درصد از کاربرانی را شامل میشوند که درباره علیبابا توییت زدهاند؛ ۹۳ درصد باقی مانده از توییتهایی که درباره این پلتفرم منتشر شده است، موضوعات دیگری داشته است.
به گزارش دیام برد، سامانه تحلیل دادههای لایفوب در همکاری با رسانه دیام برد به بررسی سهم از صدای پلتفرمهای گردشگری و فروش آنلاین بلیط از فروردین ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در توییتر پرداخت که براساس این آمارها به نظر میرسد که در سال ۱۴۰۱ علیبابا گوی سبقت انتشار توییت را از رقبا ربوده و بیشتر از ۷۸ درصد از توییتهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی متعلق به علیبابا بوده است.
رتبه دوم انتشار توییت با ۱۶ درصد در اختیار فلایتودی است و سایر بازیگران بازار سهمی کمتر از ۲ درصد در این فضا دارند و مستربلیط با سهمی ۰.۵ درصدی کمترین تعداد توییت در این فضا را در یک سال گذشته داشته است.
لایفوب در ادامه میزان ابراز رضایت کاربران از این پلتفرمها با توجه به حجم توییتهای منتشر شده را مورد بررسی قرار داده است و براین اساس ۴۵۰۰ کاربر درباره رضایت خود از خدمات علیبابا گفتهاند اما این ۴۵۰۰ کاربر تنها ۷ درصد از کاربرانی است که درباره علیبابا توییت زدهاند.
مقایسه میزان جستوجوی نام پلتفرمها در گوگلدر بخش تحلیل میزان جستوجوی نام پلتفرمها در گوگل نیز، علیبابا فاصلهای معنیدار با رقبای خود دارد. هرچند که آمارهای لایفوب نشان میدهد که جستوجوی نام علیبابا در تعطیلات پایان تابستان کاهش چشمگیر یافته اما نکته جالب اینجاست که حتی با وجود این کاهش چشمگیر، میزان جستوجوی نام علیبابا همچنان از سایر رقبا بیشتر بوده است.