SEMrush گزارشی از وضعیت بازاریابی محتوایی در جهان منتشر کرد!
فهرست مطلب
همانطور که اثر انگشت هر فردی در جهان منحصر بهفرد یک شخص است، هر کسبوکاری در جهان نیز استراتژی محتوایی منحصر بهفرد خود را نیاز دارد که ترکیبی از فرهنگ، پتانسیلها یا ظرفیتها و استراتژيهای آن سازمان یا کسبوکار است. پس نمیتوان یک استراتژي همگانی تعریف کرد که منطبق با نیاز تمام بیزینسها باشد!
اینکه چطور برنامه محتوایی خود را میچینید و اجرا میکنید به عوامل متعددی بستگی دارد، مانند تاکتیکهایی که در اختیار دارید، مارکتپلیسهایی که در نظر دارید و مورد هدف شما هستند، ابزارهایی که استفاده میکنید و مواردی از این قبیل.
در این گزارش سعی شده است که تخصص و دانش مارکترها با شما به اشتراک گذاشته شود تا بتوانید از آن در جهت رشد و توسعه کسبوکار خود بوسیله محتوا استفاده کنید. همچنین شما اینسایتها و توصیههای کاربردی را میخوانید که بر اساس نظر متخصصان و آنالیز دادههای SEMrush گرداوری شده است. مواردی در این گزارش آورده شده که به شما نگرشی کلی و جامعی میدهد تا بتوانید استراتژي محتوایی خود را برای سال جاری بچینید و از این گزارش بهعنوان یک کتابچه راهنما برای استراتژيهای خود استفاده کنید.
ما در این مطلب، بخشهای برگزیده و مهم را برای شما آماده کردهایم که در ادامه میخوانید. فایل کامل گزارش میتوانید از اینجا بخوانید.
مهمترین بخشهای این گزارش بر اساس نظرسنجی مارکترها
چه تاکتیکهایی بیشتر به موفقیت استراتژی محتوایی شما کمک کرده؟
در سال ۲۰۲۱ بیشترین تاثیر را در موفقیت استراتژي محتوا، کیفیت محتوایی که تولید میشود دارد، پس از آن سئو بیشترین تاثیر را دارد. در پایان کمترین میزان مربوط به همکاری با اینفلوئنسرهای تخصصی حوزه کسبوکارها بوده است که سهمی معادل ۱۴٪ برای آن گزارش شده است.
مجموع درصدها از ۱۰۰ بیشتر است، چون پاسخدهندگان میتوانستند بیش از یک گزینه را انتخاب کنند.
مهمترین اهداف شما برای بازاریابی محتوایی در سال 2022 چیست؟
حوزههای اصلی سرمایهگذاری شما در بازاریابی محتوایی در سال 2022 چه خواهد بود؟
بیشترین میزان سرمایهگذاری که در این گزارش دیده شده مربوط به رسانههای اجتماعی است و کمترین میزان مربوط به طراحی محتوا و تجربه کاربری (UX) با ۱۴٪ و سرمایهگذاری روی محتوا صوتی که ۱۱٪ گزارش شده است.
چند درصد از بودجه مارکتینگ شما در سال 2021 صرف بازاریابی محتوایی شد؟
در این نمودار میتوانیم نگاهی داشته باشیم روی میزان بودجه صرف شده در بازاریابی محتوایی و تغییری که در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت. در نمودار پایین میتوانید تغییراتی که در بودجه محتوایی در سال ۲۰۲۲ انتظار میرود را ببینید.
اصلیترین چالشهای شما در بازاریابی محتوایی چیست؟
از کدام کانالها برای پروموت محتوای خود استفاده کردید؟
در این نمودار، گزینههای اینفلوئنسر مارکتینگ با ۲۱٪ و تبلیعات نیتیو و محتوای اسپانسری با ۱۳٪ در سطرهای پایین این کانالهای پروموت گزارش شدهاند.
مهمترین متریکهایی که برای سنجش موفقیت محتوا استفاده کردید؟
میزان عملکرد اثربخشی و موفقیت محتوا با سنجههای مختلفی اندازهگیری میشود که مهمترین این متریکها و میزان استفاده از آنها را در این نمودار میبینید. کمنرین میزان استفاده از سنجهها در این گزارش مربوط به نرخ پرش ۲۲٪، منشنها ۱۸٪ و ROI با ۱۵٪ است.
در صورت تمایل فایل کامل گزارش SEM rush را میتوانید از این لینک مطالعه کنید.