پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

واحد راهکارهای خلاق صباویژن چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
23 مرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
واحد راهکارهای خلاق صباویژن چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با توجه به دیجیتالی شدن تمام ابعاد زندگی‌ انسان معاصر، تبلیغات و مدل‌های تبلیغاتی نیز تغییرات بسیاری کرده‌اند. با توسعه تبلیغات دیجیتال و رشد شبکه‌های اجتماعی، حضور برندها در پلتفرم‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند باعث دیده‌شدن و افزایش آگاهی از آن برند شود. با این که حضور در پلتفرم‌های آنلاین اهمیت زیادی دارد، اما نباید از یاد برد که یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هر برند یا کسب‌و‌کار کوچک و بزرگ برای شروع تبلیغات خود باید به آن توجه کند، استراتژی درست برای حضور در پلتفرم‌های متفاوت است. 

بخش راهکارهای خلاق آژانس تبلیغاتی صباویژن، برای کمک به کسب‌وکارهایی که می‌خواهند پیام خود را از طریق تبلیغات آنلاین به مخاطبان هدف خود برسانند، راه‌اندازی شده است. این واحد در آژانس تبلیغاتی صباویژن، به دنبال انتخاب استراتژی‌های مناسب تولیدمحتوا در پلتفرم‌های آپارات و فیلیمو است.

روند کار واحد راهکارهای خلاق صباویژن به چه صورت است؟

از زمانی که یک پروژه تبلیغاتی به آژانس صبا‌ویژن واگذار می‌شود، واحد راهکارهای خلاق کار خود را آغاز می‌کند. این واحد قصد دارد با ارائه راهکاری مناسب، کسب‌و‌کارها را به اهداف خود نزدیک کند. در ادامه، به معرفی بخش‌های مختلف این واحد می‌پردازیم تا ببینید که واحد راهکار خلاق صباویژن، چگونه به تهیه و تولید کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی می‌پردازد.

بخش اول: تحقیقات بازار

بعد از آنکه یک کسب‌و‌کار برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی وارد آژانس صباویژن می‌شود، واحد راهکارهای خلاق بر اساس بریف دریافتی از مشتری، تحقیقات بازار آنلاین را برای برند مورد نظر  آغاز می‌کند. تحقیقات بازار از بخش‌های کلی‌تری مانند گوگل ترندز شروع می‌شود و سپس به رفتارشناسی مخاطبان برند مورد نظر می‌رسد.

بخش دوم: استراتژی تبلیغاتی

پس از تحلیل بازار آنلاین، چهارچوب‌های تبلیغاتی توسط تیم استراتژی انتخاب می‌شود. سپس، تیم استراتژی راهکارهای خلاق، بریف یا همان RFP را بار دیگر بررسی می‌کنند و برای تیم خلاقیت می‌فرستند. استراتژیست‌ها با در نظر گرفتن نتایج تحقیقات و بریف، چهارچوب و مسیر استراتژی کمپین‌ها را تدوین می‌کنند. آن‌ها در طول پروژه در کنار تیم خلاقیت حضور دارند تا اید‌ه‌های خلاق در راستای اهداف از پیش تعیین شده آماده شوند.

بخش سوم: تیم خلاقیت 

تیم خلاقیت، ایده‌های کمپین‌های تبلیغاتی را در اتاق فکر بررسی می‌کنند؛ این ایده‌ها باید هم‌راستا با اهداف برند و پلتفرم انتخابی کسب‌وکارها باشد. ایده‌های انتخاب شده با توجه به نیاز کسب‌و‌کار، برای دو پلتفرم آپارات و فیلیمو به‌صورت جداگانه تهیه می‌شوند. 

از نکات قابل توجه در زمان ایده‌پردازی، توجه به ۶ ثانیه ابتدایی ویدیوهای پلتفرم آپارات است، چرا که امکان رد کردن ویدیوهای تبلیغاتی پس از پخش ۶ ثانیه اول فراهم می‌شود. پس تیم خلاقیت، تمام تمرکز خود را بر روی ایجاد یک شروع دقیق و حساب شده می‌گذارد تا مخاطب هدف برند، با دریافت پیام ویدئو، بخش مهمی از آن را مشاهده کرده یا اَکت مورد نظر را انجام دهد. 

بخش چهارم: طراحی و تولید

پس از تایید ایده‌ها توسط مشتری (کسب‌و‌کار)، تیم راهکارهای خلاق صباویژن، سعی می‌کند با بودجه‌ای منطقی و کیفیت قابل قبول، سناریوی انتخابی برند را تولید کند. در واقع می‌توان گفت، هدف این بخش در کنار تولید ایده‌های خلاق، تولید ویدئوهای تبلیغاتی با فرم و اجراهای به‌روز و دیجیتالی‌ست، چرا که این تیم معتقد است، برای حضور در دنیای دیجیتال، باید همگام با سلیقه و انتظارات کاربران آن فعالیت کرد. البته طراحی و تولید در تیم راهکارهای خلاق صباویژن به تولید ویدیو خلاصه نمی‌شود. تیم راهکارهای خلاق صباویژن علاوه بر تهیه ویدیوهای تبلیغاتی، کارهای دیگری چون طراحی لندینگ‌پیج‌، انواع موشن‌گرافیک‌های دو و سه بعدی، آرت‌ورک‌ها و بنرهای ثابت/متحرک را نیز انجام می‌دهد.

بخش پنجم: بهینه‌سازی

بعد از تولید و انتشار محتواهای تبلیغاتی، تیم پرفورمنس یا بهینه‌سازی صباویژن، نتایج کمپین را مورد بررسی قرار می‌دهد. تیم بهینه‌سازی با توجه به شاخص‌های کلیدی کمپین، نسبت به بهینه‌سازی، هدف‌گذاری رسانه‌ها و همچنین آماده‌سازی چک لیست تغییرات محتوا اقدام می‌کند.

 نمونه‌ای از پروژه‌های اجرا شده در تیم راهکارهای خلاق صباویژن

به گفته تیم راهکارهای خلاق صبا ویژن، در این سال‌ها،کمپین‌های متعددی توسط این تیم، طراحی و اجرا شده است که یکی از این کمپین‌ها، «کمپین ماه به ماه، صد و پنجاه» برای برند تولیدکننده لبنیات صباح است. این برند با هدف افزایش فروش و همچنین بالابردن آگاهی از برند، سفارش طراحی و اجرای کمپین آنلاین را به تیم راهکارهای خلاق صباویژن سپرد.

تیم راهکارهای خلاق صباویژن نیز با تولید محتوای تبلیغاتی سعی کرد پیام کمپین را به مخاطبان هدف برساند. در کمپین ماه به ماه، صد و پنجاه، بیش از ده تیزر ویدیویی تولید شد. یکی دیگر از تولیدات این کمپین به قرعه‌کشی‌های زنده اختصاص یافت و تیم راهکارهای خلاق صباویژن با استفاده از بازیگران و سلبریتی‌ها، توانست بیش از ۶۰ هزار بازدیدکننده را به تماشای اجرای زنده قرعه‌کشی‌ها بنشاند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات