سنجاب
اخبار

در سال ۲۰۲۴ هزینه‌ها، عرصه را بر بازاریابان تنگ کرده‌اند

۶۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گزارش جایگزینی مارتک، در سال ۲۰۲۴ حداقل یک ابزار مارکتینگ خود را جایگزین کرده‌اند
کیمیا منصوری کیمیا منصوری
30 آذر 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در سال ۲۰۲۴ هزینه‌ها، عرصه را بر بازاریابان تنگ کرده‌اند

در سال ۲۰۲۴، بیش از ۶۰ درصد بازاریابان  افزایش هزینه‌ها را به‌عنوان عامل اصلی در جایگزینی ابزارهای مارتک دانسته‌اند که نشان‌دهنده‌ تمرکز شدید بر روی بازگشت سرمایه و مدیریت بهینه بودجه‌ها است. پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی برای پنجمین سال متوالی بیشترین میزان جایگزینی را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که امنیت و رعایت مقررات به‌طور نسبی کم‌اهمیت تلقی شده، ۷۱ درصد از بازاریابان ترجیح دادند به جای استخدام نیروی جدید، کارکنان فعلی خود را آموزش دهند.

به گزارش دی‌ام برد و براساس گزارش جایزگزینی ۲۰۲۴ MarTech، سال ۲۰۲۴ سالی است که بازاریابان تحت فشار شدید از بابت هزینه‌ها قرار دارند. نتایج نظرسنجی که توسط این مجموعه انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از مارکترها هزینه را به‌عنوان عامل اصلی در انتخاب ابزارهای جدید خود معرفی کرده‌اند. این تغییر اولویت‌ها نشان‌دهنده‌ تأثیرات عمیق اقتصادی بر تصمیم‌گیری‌های مارکترها و تلاش آن‌ها برای حداکثرسازی بازگشت سرمایه است.

هزینه‌ها، عامل اصلی در جایگزینی ابزارهای مارتک در سال ۲۰۲۴

بیش از دو سوم (۶۵ درصد) از ۴۹۶ پاسخ‌دهنده به این نظرسنجی اعلام کردند که در سال گذشته یک ابزار مارتک را جایگزین کرده‌اند. این جایگزینی‌ها عمدتاً تحت تأثیر دغدغه‌های مالی و تلاش برای افزایش بهره‌وری انجام شده است. برپایه این گزارش، پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی، برای پنجمین سال متوالی، با بیشترین میزان جایگزینی مواجه بوده‌اند که نشان می‌دهد که گزینه‌های موجود در بازار مزیت‌های رقابتی محسوسی از یکدیگر ندارند. [نشان‌دهنده‌ کمبود تفاوت‌های محسوس میان گزینه‌های موجود در بازار است.]

در سال ۲۰۲۴ هزینه‌ها، عرصه را بر بازاریابان تنگ کرده‌اند 1

جدول شماره یک: این جدول اهمیت معیارهای مختلف در انتخاب یک ابزار بازاریابی جدید در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۴، بیش از نیمی از شرکت‌ها (۵۰%) بهبود تجربه مشتری را مهم‌ترین عامل می‌دانستند.

با اینکه فشار مالی و صرفه‌جویی به‌عنوان اولویت اصلی مطرح شده، نکته جالب این است که ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که به‌جای استخدام نیروی جدید، کارکنان فعلی خود را برای کار با ابزارهای جدید آموزش داده‌اند. این تصمیم نه‌تنها به‌دلیل فشارهای مالی بلکه به خاطر شناخت عمیق کارکنان از نیازها و فرآیندهای داخلی سازمان‌ها اتخاذ شده است.

قاببلیت‌های داده‌‌ای و تجربه کاربری بهتر، ملاک انتخاب مارکترها

در مورد دلایل جایگزینی ابزارهای مارتک، ویژگی‌های (فیچر) بهبود یافته نظیر قابلیت‌های داده‌ای و تجربه کاربری بهتر، در صدر فهرست معیارهای انتخاب مارکترها قرار دارند. ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان که ابزارهای داخلی خود را جایگزین کرده‌اند، به‌دلیل ویژگی‌های بهتر نرم‌افزارهای SaaS اقدام به این کار کرده‌اند. همچنین ۲۳ درصد از کسانی که ابزارهای تجاری را جایگزین کرده‌اند، به‌دنبال کاهش هزینه‌ها بوده‌اند. این داده‌ها نشان می‌دهد که مارکترها نه‌تنها به دنبال بهینه‌سازی هزینه‌ها هستند، بلکه به دنبال ارتقاء کیفیت و کارایی ابزارهای خود نیز هستند.

در سال ۲۰۲۴ هزینه‌ها، عرصه را بر بازاریابان تنگ کرده‌اند 2

این جدول نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴، کدام نرم‌افزارهای بازاریابی بیشترین میزان جایگزینی را داشته‌اند. برای مثال، نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی در سال ۲۰۲۰ بیشترین جایگزینی را تجربه کرده‌اند.

در عین حال، امنیت و رعایت مقررات تنها نظر ۲۶ درصد از پاسخ‌دهندگان را به خود جلب کرده است. این امر ممکن است نشانه‌ای از افزایش اعتماد به تأمین‌کنندگان تکنولوژی باشد که به خوبی مسئولیت امنیت و انطباق ابزارهای خود را مدیریت می‌کنند. با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد داده‌های مشتری و قوانین حفاظت از داده‌ها، این یافته‌ها جالب توجه است.

در نهایت این گزارش به‌خوبی نشان می‌دهد که بازاریابان تلاش می‌کنند تا در شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز کنونی، با مدیریت بهینه هزینه‌ها و بهبود مستمر ابزارهای خود، به رشد و توسعه بیشتری دست یابند. نتایج این بررسی نه‌تنها به‌عنوان یک آینه از وضعیت کنونی مارکتینگ عمل می‌کند، بلکه چراغ راهی برای تصمیم‌گیرندگان است تا به دقت به بررسی و انتخاب ابزارهای جدید بپردازند و از مزایای آن‌ها به نحو احسن بهره‌برداری کنند.

برای دریافت و مطالعه متن کامل گزارش MarTech اینجا کلیک کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...