پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

واتس‌اپ خبر از چندین آپدیت جدید و کاربردی داد!

زهرا محبی زهرا محبی
13 آبان 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واتس‌اپ خبر از چندین آپدیت جدید و کاربردی داد!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که اخیرا شاهد سیل عظیم آپدیت‌ها از سوی شبکه‌های اجتماعی مختلف من‌جمله اینستاگرام، تلگرام و کلاب‌هاوس بوده‌ایم، واتس‌اپ هم به جرگه این شبکه‌های اجتماعی پیوست و از آپدیت‌های جدیدی خبر داد.

پلتفرم پیام‌رسانی واتس‌اپ تا پیش از این از زیرمجموعه‌های فیسبوک بود و پس از ری‌برندینگ غافلگیرکننده فیسبوک، حالا از برنامه‌های متاست. این برنامه از 1 نوامبر امسال معادل 10 آبان 1400 دسترسی کاربرانی با سیستم عامل‌های «اندروید 4 و کمتر» و «آی‌او‌اس 9 و کمتر» را به برنامه به طور کامل قطع کرد.

 در ادامه به آپدیت‌هایی می‌پردازیم که واتس‌اپ خبر اضافه شدن‌شان را منتشر کرده است.

امکان حذف پیام فرستاده‌شده در هر زمانی که شما بخواهید

واتس‌اپ

طبق گفته‌های واتس‌اپ، به زودی گزینه حذف پیام برای دیگران محدودیت زمانی خود را نخواهد داشت و می‌توانید از زمانی که پیام را می‌فرستید تا هر زمانی، آن را برای گیرنده پیام حذف کنید. این گزینه در ابتدا در برنامه وجود نداشت و بعد از فعال شدن آن، فرستنده پیام تنها 7 دقیقه مهلت داشت پیام را برای گیرنده پاک کند. بعدتر این 7 دقیقه به 1 ساعت تبدیل شد. حالا واتس‌اپ می‌خواهد این محدودیت 1 ساعته را هم بردارد.

پیش‌نمایش بهبودیافته در لینک‌ها

واتس‌اپ

واتس‌اپ در حساب توییتر خود اعلام کرد که از این پس، پیش از کلیک کردن روی لینک، یک پیش‌نمایش از محتوای آن مشاهده خواهید کرد که به لحاظ کاربری بهبود یافته است. با این امکان، پیش از ورود به سایت، می‌دانید قرار است با چه چیزی مواجه شوید و در صفحه‌ چتی که لینک در آن فرستاده شده است، خلاصه‌ای از آن را می‌بینید. این قابلیت هم‌اکنون در ورژن موبایل فعال است.

امکان «حدس استیکر» به هنگام چت کردن

واتس‌اپ

در ادامه توییت‌های واتس‌اپ، خبری درباره اضافه شدن امکان «حدس استیکر» هم دیده شد. به گفته واتس‌اپ این قابلیت شبیه به ایموجی‌های پیشنهادی است. مثلا اگر شما آوای خنده را در قسمت چت بنویسید، چندین استیکر با مضمون خنده برایتان لود خواهد شد. این امکان برای ورژن موبایل فعال شده است.

امکان ادیت تصاویر در نسخه دسکتاپ واتس‌اپ

واتس اپ

امکان ادیت تصاویر تا پیش از این تنها در نسخه موبایل واتس‌اپ وجود داشت. هم‌اکنون می‌توانید تصویری را در اکانت دسکتاپ برنامه آپلود کنید و روی آن ادیت‌هایی همچون اضافه کردن تکست، اضافه کردن استیکر، برش دادن یا چرخاندن را اعمال کنید.

باید دید این فیچرهای جدید تا چه اندازه در کسب رضایت کاربران این برنامه موفق خواهند بود.

بخوانید  چطور کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک