واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت برای برندها و کسبوکارها
فهرست مطلب
با قابلیت واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت آشنا هستید؟ همانطور که میدانید قابلیت استوری در اینستاگرام از محبوبیت زیادی برخوردار است، درواقع این قابلیت برای زمانهایی ساخته شده که شما میخواهید تجربیات روزمره و اتفاقهای لحظهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، هر چند که از جنبه تبلیغاتی آن هم نمیتوان چشمپوشی کرد و بسیاری از برندها و شرکتها بخشی از تبلیغات خود را در این قسمت انجام میدهند.
حال یکی از کاربران در توییتر اعلام کرده است که در بخشهای مختلف اینستاگرام مانند پرسش و پاسخ، استوریهای افراد دیگر و … میتوانید به صورت مستقیم واکنش نشان داده و دیگر برای فرستادن ایموجی یا پاسخ به سوال به دایرکت هدایت نمیشوید.
چگونه به استوریها واکنش نشان دهید؟
بهطور کلی طبق آخرین بهروزرسانیهای اینستاگرام، دو روش برای واکنشدادن به استوریها وجود دارد. اول از وارد پروفایل شخص میشوید و استوریاش را میبینید. وقتی استوری را دیدید، هم خودتان میتوانید پیام بفرستید و هم از استیکرهای مشخص اینستاگرام استفاده کنید. اینستاگرام هشت استیکر به شما نشان میدهد که از بین آنها انتخاب کنید. با توجه به اینکه موضوع استوری چیست و چه واکنشی میخواهید نشان دهید، یکی از این هشت استیکر را انتخاب میکنید.
در همین قسمت میتوانید عکس یا گیف هم بفرستید. اگر حالت پیام را انتخاب کنید. گزینهای برای ارسال گیف یا استیکر دلخواه وجود دارد.
واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت چگونه است؟
اینستاگرام اعلام میکند که در حال حاضر زمانی که دیگران به استوریها واکنش نشان میدهند، فرد مقابل آن را به صورت نوتیفیکشن پیام دایرکت دریافت میکند، این ممکن است برای برخی از مردم آزاردهنده باشد. از این رو تصمیم گرفتهاند تا این دو بخش را از هم جدا کنند.
اما اینستاگرام چطور میتوانند این کار را انجام دهند؟ در واقع هنوز به صورت شفاف مشخص نشده است که اینستاگرام برای جدا کردن این دو بخش از هم قصد دارد چه کاری انجام دهد. احتمال میرود اینستاگرام از انیمیشنهای جدید برای این کار استفاده کند. البته اینستاگرام این کار را با جدا کردن استیکرها و پیام متنی انجام داده. به این صورت که اگر شما از واکنش سریع به استوری استفاده کنید (استیکرهای خود اینستاگرام برای پاسخ به استوری)، استیکر در بخش دایرکت نشان داده نمیشود. اما اگر پیام بفرستید، پیام شما به قسمت دایرکت میرود. بعد کاربر یا کسی که استوری گذاشته است، میتواند پیام شما را لایک کند.
باید منتظر رونمایی این قابلیت جدید واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت از اینستاگرام بمانیم. درمورد این قابلیت جدید، نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی از کاربران میگویند که واکنش به استوری بدون ارسال پیام کار مثبتی است. در حالی که گروهی هم معتقدند که این کار مفید نیست و باعث کمشدن ارتباط بین برند و فالوئرها میشود.
گفتنی است که استوری اینستاگرام به طور کلی کمکهای بسیاری به برندسازی کسب و کارها میکند. در واقع استوری اینستاگرام نسبت به پستها، حالت صمیمیتری داشته و بازاریابان اعتقاد دارند که با استفاده از این قابلیت میتوانیم خودمان را بیشتر به مخاطب نزدیک کنیم و بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کنیم تا کاملا حس کند که ما نیز از جنس خودش هستیم. استوری انقدر بین شبکههای اجتماعی محبوب است که اخیرا لینکدین قابلیت استوری لینکدین را راهاندازی کرده است.
چگونه از واکنشهای استوری برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنیم؟
واکنش به استوریهای اینستاگرام یکی از روشهای ساده اما مؤثر برای تقویت آگاهی از برند است. این ویژگی به برندها اجازه میدهد بدون ارسال پیام به دایرکت، با مخاطبان تعامل داشته باشند و ارتباط غیرمستقیمی اما جذاب ایجاد کنند.
با انتخاب واکنشهایی مانند ایموجیهای مثبت، مخاطبان حس میکنند برند شما به محتوای آنها اهمیت میدهد. این واکنشها نهتنها باعث ایجاد حس تعامل و نزدیکی میشوند، بلکه برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار میکنند. بهویژه اگر مخاطب، مشتری بالقوه یا فعلی باشد، این روش میتواند احساس ارزشمند بودن را در او تقویت کند. علاوه بر این، برندها میتوانند از واکنش به استوریها برای افزایش دیده شدن خود نیز استفاده کنند. اگر به استوریهایی که به محصولات یا خدمات شما مرتبط است واکنش نشان دهید، مخاطبان بیشتری شما را به یاد خواهند آورد و حتی ممکن است محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. بنابراین، واکنش به استوریها یک ابزار مؤثر برای ایجاد آگاهی از برند است که با صرف زمان کم، میتواند تأثیر زیادی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد.
خیلی از کسبوکارها و متخصصین بازاریابی میگویند که استوری اینستاگرام میتواند شروع یک مکالمه بین برند و مشتری/کاربر باشد. از همین رو دیجیتال مارکترها برای این قابلیت اینستاگرام اهمیت زیادی قائل هستند و سعی میکنند به درستی از آن استفاده کنند.