پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت برای برندها و کسب‌وکارها

زهرا قنبری زهرا قنبری
17 آبان 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت برای برندها و کسب‌وکارها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با قابلیت واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت آشنا هستید؟ همان‌طور که می‌دانید قابلیت استوری در اینستاگرام از محبوبیت زیادی برخوردار است، درواقع این قابلیت برای زمان‌هایی ساخته شده که شما می‌خواهید تجربیات روزمره و اتفاق‌های لحظه‌ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، هر چند که از جنبه تبلیغاتی آن هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و بسیاری از برندها و شرکت‌ها بخشی از تبلیغات خود را در این قسمت انجام می‌دهند. حال یکی از کاربران در توییتر اعلام کرده است که در بخش‌های مختلف اینستاگرام مانند پرسش و پاسخ، استوری‌های افراد دیگر و … می‌توانید به صورت مستقیم واکنش نشان داده و دیگر برای فرستادن ایموجی یا پاسخ به سوال به دایرکت هدایت نمی‌شوید.

چگونه به استوری‌ها واکنش نشان دهید؟

به‌طور کلی طبق آخرین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام، دو روش برای واکنش‌دادن به استوری‌ها وجود دارد. اول از وارد پروفایل شخص می‌شوید و استوری‌اش را می‌بینید. وقتی استوری را دیدید، هم خودتان می‌توانید پیام بفرستید و هم از استیکرهای مشخص اینستاگرام استفاده کنید. اینستاگرام هشت استیکر به شما نشان می‌دهد که از بین آنها انتخاب کنید. با توجه به اینکه موضوع استوری چیست و چه واکنشی می‌خواهید نشان دهید، یکی از این هشت استیکر را انتخاب می‌کنید.

واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت

در همین قسمت می‌توانید عکس یا گیف هم بفرستید. اگر حالت پیام را انتخاب کنید. گزینه‌ای برای ارسال گیف یا استیکر دلخواه وجود دارد.

واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت چگونه است؟

اینستاگرام اعلام می‌کند که در حال حاضر زمانی که دیگران به استوری‌ها واکنش نشان می‌دهند، فرد مقابل آن را به صورت نوتیفیکشن پیام دایرکت دریافت می‌کند،‌ این ممکن است برای برخی از مردم آزاردهنده باشد. از این رو تصمیم گرفته‌اند تا این دو بخش را از هم جدا کنند.

بخوانید  اینستاگرام چگونه محتوای پیشنهادی فید شما را انتخاب می‌کند؟ + یک آپدیت تازه!

واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت برای برندها و کسب‌وکارها 1

اما اینستاگرام چطور می‌توانند این کار را انجام دهند؟ در واقع هنوز به صورت شفاف مشخص نشده است که اینستاگرام برای جدا کردن این دو بخش از هم قصد دارد چه کاری انجام دهد. احتمال می‌رود اینستاگرام از انیمیشن‌های جدید برای این کار استفاده کند. البته اینستاگرام این کار را با جدا کردن استیکرها و پیام متنی انجام داده. به این صورت که اگر شما از واکنش سریع به استوری استفاده کنید (استیکرهای خود اینستاگرام برای پاسخ به استوری)، استیکر در بخش دایرکت نشان داده نمی‌شود. اما اگر پیام بفرستید، پیام شما به قسمت دایرکت می‌رود. بعد کاربر یا کسی که استوری گذاشته است، می‌تواند پیام شما را لایک کند.

باید منتظر رونمایی این قابلیت جدید واکنش به استوری بدون ارسال پیام به دایرکت از اینستاگرام بمانیم. درمورد این قابلیت جدید، نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی از کاربران می‌گویند که واکنش به استوری بدون ارسال پیام کار مثبتی است. در حالی که گروهی هم معتقدند که این کار مفید نیست و باعث کم‌شدن ارتباط بین برند و فالوئرها می‌شود.

گفتنی است که استوری اینستاگرام به طور کلی کمک‌های بسیاری به برندسازی کسب و کارها می‌کند. در واقع استوری اینستاگرام نسبت به پست‌ها، حالت صمیمی‌تری داشته و بازاریابان اعتقاد دارند که با استفاده از این قابلیت می‌توانیم خودمان را بیشتر به مخاطب نزدیک کنیم و بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کنیم تا کاملا حس کند که ما نیز از جنس خودش هستیم. استوری انقدر بین شبکه‌های اجتماعی محبوب است که اخیرا لینکدین قابلیت استوری لینکدین را راه‌اندازی کرده است.

خیلی از کسب‌وکارها و متخصصین بازاریابی می‌گویند که استوری اینستاگرام می‌تواند شروع یک مکالمه بین برند و مشتری/کاربر باشد. از همین رو دیجیتال مارکترها برای این قابلیت اینستاگرام اهمیت زیادی قائل هستند و سعی می‌کنند به درستی از آن استفاده کنند.

مطلب مرتبط:نحوه تغییر فونت فارسی اینستاگرام در بیو و استوری

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک