پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آغاز به کار پلتفرم تبلیغاتی تلگرام: درآمدی برای ناشران

زهرا محبی زهرا محبی
5 آبان 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آغاز به کار پلتفرم تبلیغاتی تلگرام: درآمدی برای ناشران
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه اجتماعی تلگرام ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و حالا تصمیم گرفته است به واسطه ظرفیت تبلیغاتی خود، از این جامعه بزرگ مخاطبین در راه کسب درآمد بیشتر استفاده کند. تلگرام از پلتفرم تبلیغاتی خود رونمایی کرد و آن را به طور آزمایشی در دسترس ناشران قرار داد. طبق خبرها، تبلیغات تلگرام در کانال‌های بزرگی با بیش از ۱۰۰۰ عضو به نمایش درمی‌آیند و می‌توانند در حداکثر ۱۶۰ کاراکتر عرضه شوند.

حریم خصوصی کاربر را نقض نخواهیم کرد

پیام‌های تبلیغاتی طبق موضوع کانال‌ها در تلگرام نمایش داده خواهند شد. در واقع در این پلتفرم تبلغاتی به حریم داده‌های کاربران ورود نمی‌شود و این داده‌ها برای نمایش تبلیغات تحلیل نمی‌شوند؛ بدین شکل تمام کاربران یک کانال یک پیام تبلیغاتی مشابه را می‌بینند و تبلیغات، براساس علاقه و رفتار هر کاربر شخصی‌سازی نمی‌گردند.

سفارش‌دهندگان تبلیغ می‌توانند محتوای تبلیغ خود را با انتخاب زبان و موضوعات کانال‌های موجود و در دسترس مشخص کنند و تبلیغ خود را به جایی بسپرند که خودشان مناسب می‌بینند. تبلیغ‌دهندگان همچنین می‌توانند یک‌سری کانال‌های به‌خصوص را برای محتوای تبلیغاتی خود انتخاب کنند. مدیران تلگرام معتقدند این سیستم تبلیغاتی حریم خصوصی کاربران را حفظ خواهد کرد و در عین حال، تبلیغات موثر و هدفمندی را پوشش خواهد داد.

پیام‌های حمایت‌شده یا Sponsored messages هم‌اکنون در فاز آزمایشی خود هستند. باید دید ادمین‌های کانال‌ها و پیام‌رسان تلگرام چه برنامه درآمدی‌ای را در ادامه دنبال می‌کنند و این پلتفرم تبلیغاتی آزمایشی تا اندازه عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد.

اهمیت این امکان برای دارندگان کانال‌های تلگرامی

با توجه به این امکان، در صورتی که تلگرام راهکاری عملی برای کاربران ایرانی بگذارد، احتمال دارد کسب‌وکارهای ایرانی به جای ارائه تبلیغ به کانال‌های پرمخاطب، این روش را برگزینند. باید دید آیا این امکان برای کسب‌وکارهای ایرانی عملیاتی خواهد بود، یا مانند تبلیغ Sponsored اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی، مشکل پرداخت و تسویه حساب وجود خواهد داشت.

موضوعی که تقریبا می‌توان از آن مطمئن بود این است که مشکل تحریم کاربران ایرانی در این امکان پولی تلگرام مطرح نخواهد بود؛ تحریمی که در اینستاگرام، فیسبوک و توییتر امکان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی توسط کسب‌وکارهای ایرانی را غیرممکن کرده است.

بخوانید  تلگرام آپدیت جدید ۸.۰ را با قابلیت‌های جذابی منتشر کرد!

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات