2 سنجه جدید purchase و churn برای پیش‌بینی رفتار کاربران

⏱زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل اخیرا قابلیت‌هایی برای پیش بینی رفتار کاربران که توسط ماشین لرنینگ توسعه داده شده است را در ابزار آنالیتیکس خود معرفی کرد که دو مورد از آن‌ها یعنی purchase و churn می‌تواند تاثیر بسزایی بر کمپین‌های گوگل ادز بگذارد. این قابلیت‌ها در بخش property در هر دو نسخه وب و اپلیکیشن قرار دارند.

این دو ویژگی توانایی این را دارند تا کسانی که به استفاده از محصول شما علاقه دارند و یا کسانی که دیگر از سرویس کسب و کار شما استفاده نمی‌کنند را شناسایی کند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید این دو ویژگی در بخشی به عنوان heading قابل مشاهده هستند.

در ادامه به معرفی این دو قابلیت خواهیم پرداخت.

احتمال خرید (purchase probability)

با توجه به اطلاعاتی که گوگل در مورد کاربران شما دارد بالاترین احتمال خرید کاربر را محاسبه می‌کند و به نظر قابلیتی بسیار مناسب برای کسب و کارها خواهد بود. با استفاده از این قابلیت به اطلاعات کاربرانی که در هفته اخیر خرید کرده‌اند و کاربرانی که در هفته اخیر برای اولین بار از شما خرید کرده‌اند دسترسی خواهید داشت.

احتمال ریزش مشتری (churn probability)

در این بخش گوگل اطلاعاتی در مورد کاربرانی که در یک هفته از شما خریدی نداشته‌اند ارائه می‌دهد که این مورد هم به 2 بخش تقسیم شده است. کاربرانی که احتمال خریدشان بالا بوده است اما در طول هفته از سایت یا اپلیکیشن شما بازدیدی نداشته‌اند و کاربرانی که در سایت یا اپلیکیشن شما فعال بوده‌اند اما در طول هفته بازدیدی نداشته‌اند.

گوگل اختلال در ایندکس صفحات را تایید کرد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید