پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

از پلتفرم باشگاه مشتریان فیلیا چه می‌دانید؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
21 مرداد 1403
زمان مطالعه: 6 دقیقه
از پلتفرم باشگاه مشتریان فیلیا چه می‌دانید؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اینکه مشتری برای بار چندم برگردد و از سایت شما خرید کند، اتفاقی نیست. این شما هستید که باید به روش‌های مختلف این ذوق خرید مجدد را در مشتری ایجاد و او را برای همیشه حفظ کنید و نسبت‌به برند‌تان وفادار نگه دارید.

طبق تجربه، باشگاه مشتریان یکی از بهترین راهکارهای وفادارسازی و بازگشت مشتری است. البته راه‌اندازی باشگاه مشتریان به یک بستر حرفه‌ای نیاز دارد که میزبانی کسب‌وکار شما را به عهده بگیرد.

پلتفرم باشگاه مشتریان فیلیا، یکی از این بسترهاست که برای اولین بار در ایران، در قالب یک پلتفرم ابری و کاملِ تعامل و وفادارسازی مشتری فعال، همراه کسب‌وکارهاست.

حالا چرا باید فیلیا را برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان انتخاب کنید؟ مگر چه برتری‌ای نسبت‌به سایر نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان دارد؟

جواب‌تان را در ادامه مقاله داده‌ایم.

از بین همه پلتفرم‌های وفادارسازی مشتری، چرا فیلیا؟

دلیل اول این است که فیلیا از کانال‌ها و مکانیزم‌های متنوعی برای بازگشت مشتری بهره می‌برد. از گیمیفیکشن گرفته تا باشگاه وفاداری.

شما ‌می‌توانید با توجه به نوع و نیاز کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید که کدام خدمت فیلیا برایان بهتر جواب می‌دهد؛ از وفادارسازی با گیمیفیکیشن نتیجۀ بهتری می‌گیرید یا اجرای یک کمپین‌ تبلیغاتی؟ فیلیا با تمام امکانات و تجهیزات به کمک رشد کسب‌وکار شما می‌آید.

در ضمن «همه‌»ای وجود ندارد! همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، در حال حاضر فیلیا اولین و تنها پلتفرم ابری تعامل و وفادارسازی در ایران است و تفاوت‌های بسیار زیادی با سایر نرم‌افزارهای CRM یا پنل‌های پیامکی دارد؛ برنامه‌هایی که ممکن است به اسم باشگاه مشتریان تهیه کنید.

فیلیا چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

هدف اصلی پلتفرم باشگاه مشتریان فیلیا، بازگشت ارگانیک و مشتاقانۀ مشتریان به سوی کسب‌وکار شما است.
زمانی که شما یک دوستی و ارتباط هوشمندانه با مشتریان می‌سازید، آن‌ها حاضرند بیشتر برای خرید از برندتان هزینه کنند و کمتر به‌سراغ برندهای دیگر می‌روند.

حالا بیایید امکانات منحصربه‌فرد فیلیا را برای ساختن این ارتباط هوشمندانه مرور کنیم.

شخصی‌سازی تجربۀ مشتریان

با وجود این حجم گسترده تبلیغات و پیشنهادات متنوعی که کاربران روزانه در معرض آن‌ها قرار می‌گیرند، جلب توجه مشتریان کار راحتی نیست!

اما…

تجربه نشان داده که در بین مشتریان، پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده بر اساس رفتار و عادات و سابقه خرید مشتریان، همیشه خواهان بیشتری داشته و توجه بیشتری را هم جلب کرده است.

بنابراین، ارائۀ تجربیات اختصاصی می‌تواند به بازگشت مشتاقانۀ آن‌ها کمک کند. ما در فیلیا برای به‌دست آوردن توجه مشتری از هر روشی استفاده نمی‌کنیم؛ بلکه تجربه‌ای شخصی و اختصاصی براساس رفتار و سابقۀ خرید مشتریان برای آن‌ها می‌سازیم.

با ارائۀ پیشنهادهای درست و دقیق، ارزش طول عمر مشتری افزایش می‌یابد و درآمد حاصل از نرخ بازگشت در کسب‌وکار شما به حداکثر می‌رسد.

بخش‌بندی مشتریان با مدل RFM

از اهمیت ارائۀ پیشنهادهای اختصاصی به مشتریان گفتیم. حالا باید بر چه اساسی این پیشنهادها را طراحی و به مشتریان ارائه کنیم؟ مشتریان باید طبق ویژگی‌ها و رفتارهای مشترکی که دارند، در گروه‌های متمایز تقسیم‌بندی شوند و پیشنهادهای مختص خودشان را دریافت کنند.

ما در فیلیا، تقسیم‌بندی مشتریان را براساس مدل RFM انجام می‌دهیم. RFM یک مدل تحلیل بازاریابی است که برای تحلیل رفتار و دسته‌بندی مشتریان استفاده می‌شود. این مدل می‌تواند رفتار مشتری را براساس زمان آخرین تراکنش، تعداد خریدها و ارزش مالی (مبلغ) خرید ارزیابی کند.

با استفاده از مدل RFM می‌توانید تحلیل دقیق‌تری از رفتار مشتریان داشته باشید و در ادامۀ مسیر، استراتژی‌های هدفمندتر و مؤثرتری را برای تعامل با مشتری دنبال کنید.

گیمیفیکیشن و تعریف مأموریت

هیچ‌چیز به اندازۀ بازی‌سازی یا همان گیمیفیکیشن نمی‌تواند اعضای باشگاه مشتریان را سر ذوق بیاورد! با امکانات گیمیفیکیشن فیلیا می‌توانید از بازی و پاداش در تعامل با مشتریان بهره ببرید و به آن‌ها انگیزۀ خرید و تلاش بیشتر بدهید.

هر چیزی در فیلیا قابلیت تبدیل‌شدن به بازی و مأموریت را دارد! تکمیل‌کردن پروفایل، معرفی به دوستان، شرکت در کمپین‌ها، تعامل با برند در شبکه‌های اجتماعی و… از جمله اقداماتی هستند که می‌توانید در قالب مأموریت تعریفشان کنید و از مشتریان بخواهید در قبال دریافت یک پاداش مشخص، انجامش دهند.

گردونه و ماشین شانس هم از دیگر مکانیزم‌های بازی‌سازی در فیلیا هستند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید حضور کاربران را در باشگاه مشتریان و فعالیت بیشتر در نرم‌افزار تشویق کنید.

امتیازدهی و پاداش‌دهی

زمانی که کاربران در مأموریت‌ها و بازی‌ها شرکت می‌کنند، باید به آن‌ها امتیاز یا سکه بدهید. امتیاز یا EP برای ارتقای رتبۀ کاربر در سیستم سطح‌بندی باشگاه مشتریان استفاده می‌شود و سکه برای دریافت جوایز یا پاداش‌ها لازم است. در واقع، می‌توانیم سکه را ارز رایج در باشگاه مشتریان بدانیم.

پاداش‌هایی که در باشگاه مشتریان تعریف می‌کنید، می‌توانند بسیار متنوع و جذاب باشند. از کد تخفیف و ارسال رایگان گرفته تا هدیۀ تولد و محصولات سایر برندها، دست شما برای تعریف جوایز حسابی باز است. این هم از دیگر مزایای فیلیا است که امکانات منعطفی برای پاداش‌دهی در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد.

از پلتفرم باشگاه مشتریان فیلیا چه می‌دانید؟ 1

نظارت همه‌جانبه بر فعالیت کاربران

حواس فیلیا به تمام فعالیت‌ها و حرکت‌های باشگاه مشتریان شما جمع است! با انواع گزارش‌ها، نمودارها و به‌روزرسانی‌های روزانه، فیلیا به‌طور مستمر شما را در جریان امور باشگاه مشتریان قرار می‌دهد؛ چه از سمت بخش بازاریابی و فروش باشد و چه از جنس فعالیت‌هایی که مشتریان انجام می‌دهند.

وضعیت فروش و رشد کسب‌وکارتان را هم می‌توانید در پنل کاربری پیگیری کنید. سیستم مارکتینگ داده‌محور فیلیا به کمک شما می‌آید تا دید جامعی نسبت به مسیر طی‌شده و پیش رو به دست آورید. با اندازه‌گیری، بهینه‌سازی و دریافت گزارش‌های منظم می‌توانید فرایندهای بازاریابی‌تان را ارزیابی و رصد کنید؛ کار نسبتاً پیچیده‌ای که با فیلیا ساده شده است.

یکپارچه‌شدن با سایر ابزارها

فرض کنید قرار است از یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان استفاده کنید که با سایر ابزارهایتان هماهنگ نیست. این عدم هماهنگی نه تنها باعث اتلاف وقت و انرژی شما می‌شود، بلکه می‌تواند منجر به بروز خطاها، دوباره‌کاری و در نهایت کاهش بهره‌وری کسب‌وکار شما شود. مثل نوازندۀ جدیدی که به یک گروه ارکستر اضافه می‌شود و هماهنگی گروه را به هم می‌زند!

اینجاست که فیلیا با تمامی ابزارهای کسب‌وکار شما از جمله مارکتینگ اتومیشن، CRM و نرم‌افزارهای حسابداری هم‌آوا شود و کاملاً هماهنگ در مسیر رشد برندتان حرکت کند. البته انعطاف‌پذیری فیلیا به این ابزارها محدود نمی‌شود. با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی فیلیا می‌توانید باشگاه مشتریان را به‌راحتی با هویت بصری کسب‌وکارتان نیز هماهنگ کنید.

از پلتفرم باشگاه مشتریان فیلیا چه می‌دانید؟ 2

وفادارسازی مشتری با فیلیا آسان‌تر از همیشه است!

فیلیا با ابزارهای قدرتمند خود، به شما کمک می‌کند تا روابط قوی‌تر و ماندگارتری با مشتریان‌تان برقرار کنید. از شخصی‌سازی تجربه مشتری تا اجرای کمپین‌های جذاب، فیلیا همه چیز را برایتان فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید با نحوۀ کار فیلیا بیشتر آشنا شوید، به سایت فیلیا (Philia.vip) بروید و ضمن بازبینی از بخش‌های مختلف، فرم درخواست دموی فیلیا را تکمیل کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

پلاتین