پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اسکار و فروش هر ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای تبلیغاتی به قیمت ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
23 اسفند 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسکار و فروش هر ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای تبلیغاتی به قیمت ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش از نودوششمین مراسم اسکار، واحد تبلیغات دیزنی موجودی تبلیغات این رویداد را در ۱۷ دسته فروخت. بنابر اطلاعات اعلام‌شده به رسانه‌ها، این مجموعه برای نمایش هر ۳۰ ثانیه تبلیغ، عددی بین ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار از تبلیغ‌دهندگان دریافت کرده است.

به گزارش دی‌ام برد، جوایز آکادمی اسکار مدت‌ها است که برای برندهای مطرح بین‌المللی تبدیل به یک ویترین مهم برای نمایش خود شده است؛ با چنین رویکردی عجیب نیست که دیزنی تمام ظرفیت تبلیغاتی نودوششمین مراسم اسکار را با بهایی گزاف‌تر از هرسال فروخته باشد. درواقع اطلاعات حاکی از آن است که دیزنی برای هر ۳۰ ثانیه نمایش تبلیغ عددی بین ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار را به تبلیغ‌دهندگان اعلام کرده و نهایت ظرفیت تبلیغاتی این مراسم در ۱۷ دسته توسط برندهای مختلف خریداری شده است.

برندهای TikTok، Universal و Lionsgate از حامیان مالی اصلی اسکار نودوششم بودند و برندهای  Airbnb، Allstate، Booking.com، DoorDash، Dunkin، NerdWallet، Mountain Dew Baja Blast، Procter & Gamble، Unilever، Starbucks، Walmart و چندین شرکت دیگر از جمله چند شرکت داروسازی در این رویداد تبلیغات رزرو کردند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، این است که تبلیغ کنندگان سرمایه‌گذاری خود در اسکار را در سال گذشته کاهش داده بودند؛ در واقع اسپانسرها ۱۱۷.۴ میلیون دلار برای تبلیغات اسکار ۲۰۲۳ خرج کرده بودند که این عدد کاهشی ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل را تجربه کرده بود.

اما در بین همه تبلیغاتی که در نودوششمین مراسم اسکار اکران شد، چند تبلیغ متفاوت توجه‌ها را به خود جلب کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تبلیغی برای خجالت دادن سلبریتی‌ها

شرکت داروسازی Eli Lilly یکی از تبلیغ‌کنندگان در این رویداد بود و در تبلیغات خود دست روی نکته‌ای اساسی گذاشت؛ سواستفاده از داروی اوزمپیک توسط سلبریتی‌ها برای لاغری! این دارو در واقع یک داروی ضروری برای مبتلایان به دیابت نوع دو است اما سلبریتی‌ها تا حدی برای مقاصد لاغری خود از آن سواستفاده کرده‌اند که منجر به کمیاب شدن این دارو در بازار شد.

این شرکت داروسازی نیز با حضور در جمع آنها تلاش کرده تا به این موضوع طعنه بزند.

کیم کارداشیان، بازهم در مرکز توجه!

یکی دیگر از تبلیغاتی که در مراسم اسکار مورد توجه قرار گرفت، برند لباس کیم کارداشیان بود. این برند که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است اخیرا ارزشی ۴ میلیارد دلاری پیدا کرده و در حال حاضر علاوه بر پوشاک زنانه، پوشاک مردانه نیز تولید می‌کند.

 تبلیغات ضدیهودستیزی این بار در اسکار

پس از پخش اولین تبلیغ Super Bowl خود در ماه گذشته، بنیاد مبارزه با یهودستیزی در مراسم اسکار نیز ویدیوی تبلیغاتی خود را بر اساس رویدادهای واقعی که سال گذشته در منطقه بوستون رخ داد، اکران کرد.

 

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک