برندهای حاضر در کمپین «رایگان میرسونمش» اُکالا، رشد فروش ۲.۵ برابری را تجربه کردند
فهرست مطلب
کمپین «رایگان میرسونمش» اُکالا در پاییز امسال برگزار شد. این کمپین ۳۶۰ درجه بوده و طبق اعلام این مجموعه، توانسته رشد ۱۵۵ درصدی را برای پنج برند برتر کمپین بهدست آورد. بر اساس اعلام اُکالا، این مجموعه توانسته در ۳ آبان ۱۴۰۳ با ثبت ۱۵۷ هزار سفارش، رکورد فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی را برای بار دوم جابهجا کند.
به گزارش دیام برد، کمپین «رایگان میرسونمش» اُکالا در پاییز امسال برگزار شد و دهها برند در سه بخش اُتایم، ادسرویس و کوبرندینگ با این مجموعه همکاری کردند. این کمپین ۳۶۰ درجه به مدت ۳ ماه اجرا شد و محتوای این کمپین در رسانههای آفلاین و آنلاین مانند سازههای محیطی، تبلیغات دیجیتال، شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، بازاریابی محتوا و فضای تبلیغاتی درون پلتفرم اُکالا (اسلایدر – کروسل – پوشنوتیفیکیشن و سمپلینگ) اجرا شد. طبق اعلام اُکالا، این مجموعه توانسته در روز ۳ آبان ۱۴۰۳ با ثبت ۱۵۷ هزار سفارش، رکورد فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی را برای بار دوم جابهجا کند.
فریال توصلی، مدیر ارشد بازرگانی اُکالا، در مورد تمرکز بر تقویت همکاری با برندها و تأمینکنندگان گفت: «در کمپین «رایگان میرسونمش» علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیتها، شاخصهای کیفی و کمی، همکاریهای استراتژیکمان را توسعه دادیم که منجر به رشد بسیار قابلتوجهی برای اُکالا و برندهای مشارکتکننده شد.»
رشد ۱۶۷ درصدی فروش پنج برند برتر در ماه آذر
بنا بر گفته اُکالا، در کمپین «رایگان میرسونمش» نزدیک به ۴۰ برند مشارکت داشتند که ۵ برند برتر این کمپین در ماههای آبان و آذر به طور میانگین رشد فروش ۱۴۴% و ۱۶۷% را در مقایسه با بازه مشابه پیش از کمپین در پلتفرم اُکالا تجربه کردند. در ماه آبان، بیشترین رشد فروش متعلق به برند تاژ با ۲۰۳% افزایش فروش بوده و در ماه آذر نیز، برند ماتادور با ۲۱۳% افزایش فروش، بیشترین رشد این ماه را تجربه کرده است.
استفاده از تمام ظرفیتها در این کمپین
فریال توصلی با ارائه جدول رشد فروش برندها، تأثیر کمپین اخیر را بر فروش برندها اینگونه توضیح داد: «در این کمپین، اکثر برندها همسو با اُکالا رشد قابلتوجهی در فروش را تجربه کردند، اما این رشد برای برندها و محصولاتی که همکاری تجاری گستردهتری با اُکالا داشتند، به شکل قابلتوجهی بیشتر بوده است. ما از تمام جایگاهها و ظرفیتهای گوناگون پلتفرم مانند بنر و اسلایدر، جایگاه تخفیفهای دوساعته: اُتایم، جایگاه نمایش ویژه کالاها: کروسل، برندهای محبوب، آیکون گروه محصولات و سمپلینگ بهره گرفتیم تا این رشد را رقم بزنیم.»
همراهی استراتژیک برندهای FMCG با تیم بازرگانی اُکالا
اُکلا عنوان کرد که مقایسه رشد فروش برندهای مشارکتکننده در کمپین به سایر برندهای گروه محصولات، تأثیر برنامههای پارتنرشیپ را بر رشد فروش بیشتر نشان میدهد. نمودار زیر درصد رشد نسبی پنج برند تاژ، ایکس فست، افس، بهروز ومایلیدی در بازه کمپین را در مقایسه با سایر برندهای این گروه محصولات ترسیم کرده است.