پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

وزارت ارشاد: اینفلوئنسرهایی که بالای ۵ هزار دنبال‌کننده‌ دارند، باید ثبت رسمی شوند

الهه صالحی الهه صالحی
3 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت ارشاد: اینفلوئنسرهایی که بالای ۵ هزار دنبال‌کننده‌ دارند، باید ثبت رسمی شوند
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده است که اینفلوئنسرهایی که بالای ۵ هزار دنبال‌کننده دارند باید به صورت رسمی ثبت شوند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در رابطه با  ثبت رسمی پلتفرم‌ها و انسان‌رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار نفر، گفت: «این قانون مصوب ۱۳۹۵ است که کانال‌ها و انسان‌رسانه‌های بالای ۵ هزار نفر دنبال‌کننده، ثبت شوند. این امر چند امتیاز دارد، نخست این‌که فضای رسانه‌ای را منضبط می‌کند انسان رسانه‌ها و کانال‌های بالای ۵ هزار نفر دنبال‌کننده مجوز دریافت می‌کنند که فرایند طولانی ندارد و به صورت فوری و آنی مشخصات ثبت می‌شود.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «به طور مثال اگر من یک صفحه در یک شبکه پیام‌رسان دارم و مطلبی علیه کسی می‌نویسم، آن فرد باید امکان پیگیری این محتوا را داشته باشد و  این سازوکار باید در وزارت‌خانه متبوع وجود داشته باشد که پاسخی به این پیگیری‌ها بدهد.»او گفت: «از گذشته هم قوانینی بوده است اگر فردی در فضای مجازی علیه کسی نوشت پیگیری قانونی صورت گیرد؛ مابه دنبال این هستیم که خدمات عمومی که برای خبرنگاران رسانه‌های عادی می‌دهیم را به انسان‌رسانه و صاحبان کانال‌های دارای ۵ هزار دنبال‌کننده تسری دهیم. من گفته‌ام همه افرادی که ثبت‌نام می‌کنند اگر بیمه نیستند، بیمه شوند. تسهیلات نگرفته‌اند، تسهیلات بگیرند. با این ثبت همه امتیازاتی که به همکاران رسانه‌ای داده می‌شود به انسان‌رسانه‌ای‌ها نیز داده می‌شود.»

اسماعیلی ادامه داد: «انسان رسانه‌ها هم از تسهیلاتی مانند بیمه می‌شوند، مسکن و سایر تسهیلات رسانه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

او درباره این‌که آیا در این طرح پیام رسان‌های خارجی و داخلی باهم تفاوت دارند، گفت: پیام رسان‌های خارجی و داخلی هیچ فرقی باهم ندارد، ممکن است فرد در سکوی خارجی هم باشد، هر شهروند ایرانی که سکو داشته باشد اگر ثبت کند ما آن امتیازات را به وی می‌دهیم

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک