پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
17 اسفند 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

نوبیتکس یک صرافی رمزارز است که از سال ۱۳۹۶ کار خود را در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات برای مبادله ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. این صرافی در روز گذشته گزارشی جامع از وضعیت رمزارزها در سال ۲۰۲۱، عملکرد و فعالیت‌های نوبیتکس و آمار و ارقام جذاب این حوزه منتشر کرده است.

در این گزارش سالانه، صرافی نوبیتکس با بیشتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر، به عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی ایران شناخته شده است. این گزارش همچنین یک شمای نزدیک از وضعیت رمزارزها در ایران به ما می‌دهد و به علاوه بررسی فعالیت‌ نوبیتکس در سال ۲۰۲۱، به رفتارشناسی کاربران خود نیز می‌پردازد. این اولین گزارش سالانه نوبیتکس است و ما در گزارش دی‌ام برد سعی می‌کنیم قسمت‌های مهمی از این گزارش را پوشش دهیم.

نوبیتکس در یک نگاه

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 1

رشد تعداد کاربران نوبیتکس در سال ۲۰۲۱

نوبیتکس

درصد کاربران دارنده هر رمزارز

درست است که دوج‌کوین بیشترین سهم سبد دارایی رمزارزی کاربران نوبیتکس را به خود اختصاص داده، اما تعداد کاربران بیشتری طرفدار کاردانو هستند. بعد از تتر به عنوان یک استیبل‌کوین، کاردانو در سبد ۳۴ درصد از سرمایه‌گذاران به چشم میخورد. دوج‌کوین، شیبا و ترون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بخوانید  گزارش Unsupervised: مارکترها بیشتر در کدام مهارت‌ها ضعف دارند؟

نوبیتکس

نکته: تنهـــا ۲۶/۶ درصـــد کاربـــران نوبیتکـس، بیت‌کویـن در کیـــف پـــول صرافـــی نگـــه میدارنـد و ایـن یعنـی حـدود ۷۳/۴درصـد از سـرمایه‌گذاران، علاقـه‌ای بـه نگهـداری بیت‌کویـن در کیـف پـول صرافـی ندارنـد.

مردان دوج‌کوینی، زنان اتریومی

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 2

سبد دارایی رمزارزی خانم‌ها و آقایان با یکدیگر تفاوت دارد. به نظر می‌رسد آقایان ریسک‌پذیرتر هستند و بخش بزرگی از سبد رمزارز خود را به دوج‌کوین اختصاص داده‌اند. بیت‌کویـن و اتریوم در اولویت‌های بعدی آقایان قرار گرفته‌اند. درحالیکه خانم‌ها بیشترین سهم دارایی رمزارزی خود را به اتریوم اختصاص داده‌اند و بعد از آن بیت‌کوین را بهترین سرمایه‌گذاری می‌دانند.

گروه سنی کاربران نوبیتکـــس

نوبیتکس

میانگین سنی کاربران نوبیتکــــس

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 3

خانم‌های نوبیتکسی میانگین سنی بالاتری نسبت به کل کاربران دارند. آنها در سرمایه‌گذاری محتاط‌تر عمل می‌کنند و کمتر سراغ رمزارزهای پرریسک می‌روند.

دهه شصتی‌ها؛ بزرگان رمزارز ایران!

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 4

۴۵/۳ درصد از کل دارایی‌های موجود در کیف پول صرافی مربوط به گروه سنی ۳۱ تا ۴۰سال است و گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال با سهم ۲۶/۶ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

تعداد کاربران نوبیتکس در هر استان

نوبیتکس

۲۶ درصد کل کاربران نوبیتکس در استان تهران هستند. اســـــــتان خراسان رضوی با ۹/۶ درصــــد در رتبه دوم قرار دارد. آذربایجان شرقی و اصفهان هردو با سهم هفت درصدی، در رتبه سوم بیشترین کاربر در بین استان‌ها ایستاده‌اند. استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد با کمترین تعداد کاربر، در انتهای فهرست استان‌ها قرار دارند.

محبوبترین رمزارز در هر استان

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 5

سرمایه‌گذاران در هر استان سلیقه متفاوتـــــــی دارند، اما اغلب آنها دوج‌کوین را بهترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری می دانند. در ۲۱ استان کشـــور، دوج‌کوین بیشترین سهم را از سبد دارایی کاربران دارد. در هشت استان، بیت‌کـوین اول است و در دو استان، اتریوم بخش عمده سبد را به خود اختصاص داده است. در این بین تنها کاربران یک استان، شیبا را به عنوان دارایی اصلی سبد رمزارزی خود قرار داده‌اند.

بخوانید  گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال 1400 منتشر شد

معاملات نوبیتکس در سال ۲۰۲۱

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 6

در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین روزانه ۳۹۲هزار معامله موفق در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس انجام شده است.

سهم خانم‌ها و آقایان از معاملات انجام شده

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 7

از بین معاملات انجام شده در نوبیتکس، ۸۱ درصد توسط آقایان بوده و سهم خانم‌ها از خرید و فروش رمزارز معادل ۱۹ درصد است. با توجه به اینکه خانم‌ها ۱۶ درصد کل کاربران را تشکیل داده‌اند، میتوان گفت خانم‌ها بیشتر اهل خرید و فروش رمزارز هستند. از نظر میزان تمایل به معامله در بازارهای تتری، تفاوت چندانی بین خانم‌ها و آقایان وجود ندارد.

میزان بازدید سایت و تغییرات قیمت بیت‌کوین

تغییرات میزان بازدید سایت و اپلیکیشن نوبیتکس تا حدودی مشابه تغییرات قیمت بیت‌کویـن در سال ۲۰۲۱ است. روند قیمت بیت‌کوین با میزان بازدید سایت همخوانی دارد یعنی در روند صعودی، ترافیک سایت بیشتر و در روند نزولی کمتر می‌شود.

نوبیتکس

ترافیک سایت نوبیتکس و قیمت بیت‌کویـن همیشه روند یکسانی ندارند. در برخی روزهای خاص که بازار دچار سقوط ناگهانی می‌شود، شاهد افزایش ترافیک سایت نوبیتکس هستیم، هرچند این اتفاق تنها درکوتاه مدت میافتد و از فردای روز سقوط بازار، شاهد پیروی ترافیک سایت از قیمت بیت کوین هستیم.

میزان بازدید سایت نوبیتکس در هفت روز هفته

همچنین در روزهای هفته، سه‌شنبه و پنجشنبه بازدید سایت نوبیتکس افزایش پیدا می‌کند و روزهای چهارشنبه و جمعه، کاربران کمتر سراغ بازار رمزارزها می‌آیند.

نوبیتکس

مقایسه آمار استفاده از سایت و اپلیکیشن

حدود دو سوم سرمایه‌گذاران رمزارز در ایران ترجیح می‌دهند تا با اپلیکیشن نوبیتکس دست به معامله بزنند. به طوری که میزان بازدید صفحات اپلیکیشن نوبیتکس تقریبا دو برابر میزان بازدید صفحات نسخه وب آن است.

بخوانید  تعداد کاربران صرافی پول نو به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسید

مقایسه آمار بازدید اپلیکیشن و سایت نوبیتکس

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 8

مقایسه آمار بازدید سایت و اپلیکیشن نوبیتکس در زمان‌های مختلف نشان می دهد در روزهایی که بازار رمزارزها با نوسانات شدید مواجه شده، تمایل کاربران به استفاده از سایت نوبیتکس بیشتر از اپلیکیشن نوبیتکس بوده است.

سیستم عامل کاربران سایت

گزارش سالانه صرافی رمزارز «نوبیتکس» منتشر شد 9

از  جمعیت ۳۶درصدی کاربران نوبیتکس که از نسخه وب نوبیتکس استفاده می‌کنند، ۳۷درصد سیستم عامل iOS دارند. سیستم عامل Android باسهم ۳۵درصدی و سیستم عامل ویندوز با سهم ۲۵درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در قسمت آخر این گزارش، محمد آقامیر هم‌بنیان‌گذار نوبیتکس سال ۲۰۲۱ را سال پرکار نوبیتکس اعلام می‌کند. هسته مرکزی تیم نوبیتکس را در ابتدا یک تیم ۵ نفره از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف تشکیل می‌داد و هم‌اکنون با ۲۵۰ نفر پرسنل، دارای ۷۰ درصد از سهم بازار خریدوفروش رمزارز است.

گزارش کامل نوبیتکس را می‌توانید از اینجا بخوانید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک