پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

دو متریک جدید سرعت به ابزار PageSpeed Insights اضافه شدند

زهرا محبی زهرا محبی
2 خرداد 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دو متریک جدید سرعت به ابزار PageSpeed Insights اضافه شدند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ابزار PageSpeed ​​Insights دو متریک جدید سرعت را به خود اضافه کرد. این متریک‌ها فیدبک‌های سرعت مربوط به سرور را بهبود می‌بخشد و نمایش جامع‌تری از عملکرد صفحه نسبت به نسخه قبلی ابزار ارائه می‌دهد.

ابزار PageSpeed ​​Insights یکی از ابزارهای گوگل است و حالا دو متریک جدید را به PageSpeed ​​Insights API و UI for Lighthouse اضافه کرده است. این دو متریک به عنوان دو متریک «آزمایشگاهی» معرفی شده‌اند و اکنون برای داده‌های میدانی جمع‌آوری می‌شوند.

گوگل لایتهاوس آپدیت شد

Lighthouse اکنون با دو معیار جدید به روز شده است. این معیارها عبارتند از:

  • Interaction to Next Paint یا (INP)
  • Time to First Byte یا (TTFB)

متریک TTFB که تا پیش از آن هم سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است، درواقع سرعت پاسخ سرور به درخواست یک منبع را اندازه‌گیری می‌کند. TTFB یک متریک بسیار مهم برای بررسی برای اهداف تشخیصی محسوب می‌شود. نکته مهم درباره متریک TTFB این است که این متریک، برای اولین بار به عنوان متریکی در بخش نتایج PageSpeed ​​Insights در دسترس است.

متریک INP متریکی کاملا جدید است که مدت‌زمان لازم برای تعامل با کل صفحه را نشان می‌دهد؛ چیزی که اخیرا گوگل آن را «تاخیر کلی تعامل» می‌نامد. معیارهای INP نشان‌دهنده مدت زمانی است که طول می‌کشد تعامل با کل صفحه صورت بگیرد. این مدت‌زمان در تضاد با تاخیر ورودی اول (FID) است که فقط مدت‌زمانی را که طول می‌کشد تا صفحه به اولین تعامل توسط بازدیدکننده سایت پاسخ دهد، اندازه‌گیری می‌کند.

مدیران PageSpeed ​​Insights اظهار کردند که به دلیل اضافه شدن این دو متریک جدید، نیاز به تغییر شکل در طراحی ظاهری این ابزار نیز حس شد. به همین دلیل تغییراتی هم در صفحه نمایش متریک‌ها صورت گرفته است.

PageSpeed ​​Insights

نحوه نمایش جدید متریک‌ها در ابزار PageSpeed ​​Insightsب

قابل توجه است که اکستنشن لایتهاوس نیز برای مشاهده این متریک‌ها قابل استفاده است.

بخوانید  اپلیکیشن نشان با اضافه شدن نقشه سه‌بعدی و شیب خیابان‌ها به‌روزرسانی شد!
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات