گوگل 2 متریک جدید به گزارشهای GA4 اضافه میکند
گوگل اعلام کرده است که در حال اضافه کردن ۲ متریک و شاخص ارزیابی به بخش گزارشهای GA4 است که مارکترها میتوانند هنگام آمادهسازی گزارشهای خود از آن استفاده کنند. این بخش جدید اطلاعات و اینسایتهایی در مورد تعداد صفحاتی که هر بازدیدکننده در سایت مشاهده میکند و مدت زمان بازدید هر کاربر میدهد.
در حال حاضر گزینههای Views per session و average session duration در بخش Explorations و Reporting Customization در GA4 اضافه شده که کاربران میتوانند از آنها بهره ببرند. Views per session تعداد صفحاتی که هر کاربر با هربار مراجعه به سایت بازدید میکند و average session duration مدت زمانی که این کاربر در سایت صرف میکند را اعلام میکند.
کارلی بادی مدیر محصول گوگل آنالتیکس در بیانیهای در توییتر عنوان کرده است که چطور این ۲ متریک را هنگام آمادهسازی گزارشات استفاده کنیم:
اگر شما per session و average session duration را در Universal Analytics رصد کرده باشید، اکنون متوجه خواهید شد که تعدادی تفاوت کلیدی در مورد GA4 وجود دارد که میتواند بر اساس عوامل زیر از کسبوکاری به کسب و کار دیگر متفاوت باشد:
- Geography
- UTM Tagging
- فیلترها
- تخمین دقیقتر sessionها
در صورت تمایل به مطالعه بیشتر میتوانید به این لینک مراجعه کنید