گوگل آنالیتیکس 4، متریکهای جدید مرتبط با ایکامرس اضافه کرد
فهرست مطلب
گوگل آنالیتیکس 4 متریکهای جدیدی به این سرویس اضافه کرده است که به طور مشخص، با ایکامرس (تجارت الکترونیک) همراستا و مرتبط هستند. این متریکها را میتوانید در قسمت Explorations و Data API بررسی و مشاهده کنید.
معرفی ابعاد و متریکهای جدید ایکامرس در GA4
گوگل آنالیتیکس ga4 هماکنون نسخهای آیتممحور و ایونتمحور از هر متریک ایکامرس ارائه میدهد. این نسخه کاربران را قادر میسازد که اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را تجزیه و تحلیل کنند و به طور جداگانه، تعاملات مهم ایکامرس خود را بررسی نمایند. به عنوان مثال، اکنون میتوانید بهراحتی اقلام خریداریشده را با نام کالا تجزیه و تحلیل کنید که تعداد دفعات خرید هر کالا را نشان میدهد. همچنین، اکنون میتوانید اقلام خریداریشده و خریدها را بر اساس کشور مشاهده کنید که تعداد اقلام خریداریشده و تعداد خریدهای هر کشور را به شما نشان میدهد.
میتوانید این متریکها را در Explorations و Data API بیابید:
- افیلیشن آیتم (کالا)
- نوع کالا
- اقلام اضافهشده به سبد خرید
- موارد (کالاهای) بررسی شده (انجامشده)
- مواردی که در لیست بر روی آنها کلیک شده است
- مواردی که در تبلیغات بر روی آنها کلیک شده است
- موارد مشاهدهشده
- موارد مشاهدهشده در لیست
- موارد مشاهدهشده در تبلیغات
- مبلغ حملونقل
- ردیف حملونقل
- مقدار مالیات
گوگل آنالیتیکس همچنین متریکهای زیر را تغییر نام میدهد:
- گزینه Add to carts که پیشتر Add-to-carts نام داشت
- Item-list click events که پیشتر Item list clicks نام داشت
- Item-list view events که پیشتر Item list views نام داشت
- Item view events که پیشتر Item views نام داشت
- Items purchased که پیشتر Item purchase quantity نام داشت
- Promotion clicks که پیشتر Item promotion clicks نام داشت
- Promotion views که پیشتر Item promotion views نام داشت
توجه کنید که وقتی از یک بُعد آیتممحور در یک exploration استفاده میکنید -مثلا «آیدی آیتم» یا «کتگوری آیتم»- حتما از متریکهای آیتممحور نیز -مانند «اقلام خریداریشده»- به جای متریکهای ایونتمحور مانند «خرید» استفاده کنید. اولی تعداد موارد را به شما میدهد، در حالی که با استفاده از دومی، تعدادی از رویدادهای خرید در اختیار شما قرار میگیرد.