پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گزارش تبلیغات در مایکت: ظرفیت‌ تبلیغات ویدئویی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
30 آبان 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش تبلیغات در مایکت: ظرفیت‌ تبلیغات ویدئویی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکت که یکی از اپ‌ استورهای ایرانی در سیستم عامل اندروید است، گزارشی از تبلیغات در این پلتفرم را منتشر کرده است. این گزارش که مختص به ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ است، با ارائه آمارهایی نشان می‌دهد که این پلتفرم به دلیل وجود گستره مخاطبان‌شان می‌تواند برای کسب‌وکارها، کانالی مناسب برای تبلیغات باشد.

۱۲ سال از شروع به فعالیت مایکت به‌عنوان یک اپ‌ استور اندرویدی می‌گذرد. براساس اعلام مایکت، ۱۵۰ میلیون جستجوی ماهانه در این پلتفرم انجام می‌شود و آمار نصب اپلیکیشن در این پلتفرم به‌صورت ماهیانه به ۲۰۰ میلیون می‌رسد. بر همین اساس و با وجود جامعه مخاطبان مایکت، این اپ استور می‌تواند پلتفرم مناسبی برای تبلیغات مجموعه‌ها باشد. در همین راستا، مایکت گزارشی از تبلیغات در پلتفرمش را منتشر کرده است که می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها قرار بدهد.

براساس گزارش منتشرشده از سوی مایکت، ۱۸۰۰ کمپین تبلیغاتی در مایکت نمایش داده شده است و همچنین نرخ تبدیل نمایش به نصب در تبلیغات نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، دارای رشد ۶۵ درصدی بوده است.

به‌صورت کلی تبلیغات در بستر مایکت به ۳ صورت انجام می‌پذیرد:

۱. تبلیغات در جستجو: نمایش بیش از ۸۴۰ میلیون تبلیغ در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲

تبلیغات در جستجو یکی از روش‌های تبلیغ در مایکت است که بر اساس این گزارش بیش از ۸۴۰ میلیون تبلیغ در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نمایش داده شده است. براساس اعلام مایکت، به‌واسطه‌ی تبلیغات در جستجو، رکورد بیشترین نصب یک برنامه در یک روز بیش از ۲۰ هزار نصب و برای یک بازی در یک روز، بیش از ۶ هزار نصب بوده است.

یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، اعلام بیشترین کلمات جستجوشده است. در بین پرتکرارترین کلمات جستجوشده، تلگرام و واتساپ نیز حضور دارند. جستجوی پرتکرار این کلمات در این اپ استور، حاکی از آن است که پس از حذف اجباری این دو پیام‌رسان از اپ استورهای داخلی، کاربران همچنان به‌دنبال نصب آنها هستند.

پرتکراترین کلمات جستجوشده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در مایکت

پرتکراترین کلمات جستجوشده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در مایکت

طبق نمودار مقایسه‌ای «نصب از جستجو براساس دسته‌بندی‌ها» بیشترین کمپین‌های تبلیغاتی در حوزه‌های «امور مالی»، «شبکه‌های اجتماعی» و «خرید» انجام می‌شوند. همچنین بیشترین نصب‌ از جستجو نیز در حوزه‌های «بازی‌-تفننی»، «ابزارهای کاربردی» و «امور مالی» صورت گرفته است. میانگین قیمت تبلیغات نیز در سه حوزه «امور مالی»، «پزشکی و سلامت» و «ورزشی» بالاتر از سایر دسته‌بندی‌‌ها بوده است.

گزارش تبلیغات در مایکت: ظرفیت‌ تبلیغات ویدئویی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است 1

۲. تبلیغ در گشت‌وگذار کاربران

مایکت اعلام کرده است که به‌صورت میانگین بالغ بر ۲ میلیارد بازدید ماهانه در این پلتفرم صورت می‌گیرد و میانگین نصب ماهانه در این اپ استور بالغ بر ۱ میلیون است.

۳.نمایش تبلیغات ویدیویی: رشد ۳۰۰ درصدی ظرفیت‌ تبلیغات ویدئویی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات در بستر مایکت، تبلیغات ویدیویی است. براساس اعلام مایکت، بخش فیلم و سریال این پلتفرم، بالغ بر ۴.۵ میلیون کاربر ماهانه دارد و همچنین ۸۰۰ میلیون دقیقه تماشای ماهانه توسط این کاربران ثبت شده است. براساس اعلام مایکت، ظرفیت نمایش تبلیغات ویدیویی  این پلتفرم به‌صورت ماهانه، بالغ بر ۲.۵ میلیون است.

گزارش تبلیغات در مایکت: ظرفیت‌ تبلیغات ویدئویی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲، رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است 2

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

اسمارتک