متریکس همزمان با تغییر لوگو، از طراحی جدید پنل خود نیز رونمایی کرد
فهرست مطلب
متریکس در پاییز امسال همزمان با تولد ۵ سالگیاش از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.
مدیر مارکتینگ متریکس دلیل این بازطراحی را اینگونه اعلام کرد: «از دلایل این تغییرات میتوان به بلوغ محصول متریکس و تاکید بر المانهای هویتی برندمان یعنی: جادویی بودن، سادگی، نوآوری و قابل اعتماد بودن اشاره کرد که همگی در لوگوی فعلی نمود پیدا کرده است.»
متریکس به عنوان رهبر بازار اتریبیوشن ایران، فعالیت خود را از سال ۹۷ و با ارائه پلتفرمی بومیسازی شده آغاز کرد که هدف آن کمک به کسبوکارهای دارندهی اپلیکیشن برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتیشان بود؛ در ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز متریکس سرویس مارکتینگ اتومیشن خود را توسعه داد که در مقایسه با محصولات مشابه خارجی مانند customer.io، با پشتیبانی قوی و هزینه مناسب، توانسته جزو بهترین گزینهها برای کسبوکارهای ایرانی باشد.
در حال حاضر نیز متریکس تبدیل به یک پلتفرم یکپارچه اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن شده است که به همهی کسبوکارهای فعال در حوزه دیجیتال، هم در مرحله جذب و هم در مرحله نگهداشت کاربر، در قالب یک پنل ساده و یکپارچه خدمترسانی میکند.
مدیر محصول متریکس هم به طراحی جدید پنل اشاره کرده و گفته است: “همزمان با این تغییر لوگو، به دلیل تغییراتی که در استراتژی محصول با هدف ارائه یک پلتفرم یکپارچه ایجاد شده بود، تغییراتی در طراحی پنل متریکس هم اعمال کردیم که تمام این تغییرات در راستای اهداف کلان شرکت و با تاکید بر هویت سادگی و دسترسی به یک پنل یکپارچه صورت گرفته است.”
همگام شدن با ترند روز دنیا در طراحی لوگوی جدید متریکس
طراح گرافیست متریکس دربارهی چرایی این بازطراحی گفت و جزییات تغییرات لوگوی متریکس را اینگونه شرح داد: «لوگوی قبلی از دو بخش symbol و logo type تشکیل شده بود که در لوگوی جدید هم این ساختار حفظ شده است. در لوگوی جدید، بخش logo type را به منظور حفظ هویت اصلی برندمان تقریبا بدون تغییر نگه داشتیم و صرفا با ظاهری سادهتر و اضافه شدن یک سری جزییات که بیانگر جادویی بودن پنل باشد نمایان شده است.»
وی ادامه داد: «با توجه به اینکه اصلیترین ویژگی متریکس، ارایه دادههای دقیق و کاربردی در قالب نمودار است، نشان نمودار را در بخش symbol لوگو حفظ کردیم، ولی برای تاکید بیشتر بر سادگی و همگام شدن با ترند روز دنیا در زمینه طراحی لوگو، آن را از حالت سه بعدی به حالت دو بعدی تغییر دادهایم که این باعث شده تا ظاهر لوگو حالت مینیمالتری به خود بگیرد. از طرف دیگر با تغییر جزیی در ساختار symbol، حرف اول برند یعنی M را با negative space به symbol اضافه کردیم.»
بیشترین تغییری که در بازطراحی لوگوی متریکس به چشم میخورد، تغییر رنگ لوگو از آبی به بنفش است که مدیر مارکتینگ متریکس در خصوص علت این تغییر رنگ توضیح داد که: «رنگ بنفش احساسی از تفکر عمیق را القا میکند و به خاطر ارتباط این رنگ با خلاقیت و افکار نوآورانه، ما لوگوی جدید خود را با این رنگ بازطراحی کردیم.»
وی در ادامه افزود: «کسبوکارهایی که در لبه تکنولوژی قرار دارند، نوآوری و خلاقیت جزء جدایی ناپذیر آنها به منظور همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا است و به کارگیری رنگ بنفش میتواند با القای این حس، شناخت بهتری از برند ما و زمینه فعالیت آن ارائه کند.»
متریکس اعلام کرده است که همگام با تغییراتی که داشته است، به زودی از وبسایت خود با طراحی جدید رونمایی خواهد کرد.