دستمزد مارکترهای زن از همتایان مرد خود ۱۶ درصد کمتر است
دادههای جدید از نظرسنجی شغلی و حقوق و دستمزد هفتگی در بازاریابی سال 2024 نشان میدهد که تفاوت دستمزد بین زنان و مردان برای کارمندان تماموقت کمتر شده اما همچنان وجود دارد. براساس این نظرسنجی، در میان بازاریابان زن که به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند، متوسط دستمزد آنها حدود 16 درصد کمتر از همتایان مردشان است.
در سال 2020، دادهها اختلاف 28 درصدی را نشان داد. این میزان در سال 2021 به 23 درصد و در سال 2022 به 12.6 درصد کاهش یافت و در سال گذشته به 16.5 درصد افزایش یافت، اما متاسفانه هنوز هم این تفاوت قابل توجه است. این تحلیل همچنین نشان میدهد که درآمد ساعتی زنان به نسبت متوسط مردان کمتر است، که یک معیار استاندارد برای تفاوت در دستمزد بین جنسیتها در بسیاری از مشاغل است. اما اطلاعات جمعآوریشده در طول پنج سال گذشته نشان میدهد که شکاف دستمزد جنسیتی در بازاریابی کاهش یافته است.