پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

صنعت مارکتینگ دنیا جوان‌تر از حد معمول است؛ ۷۵ درصد مارکترها زیر ۴۵ سال سن دارند

زهرا محبی زهرا محبی
2 اسفند 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
صنعت مارکتینگ دنیا جوان‌تر از حد معمول است؛ ۷۵ درصد مارکترها زیر ۴۵ سال سن دارند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مطالعاتی که اخیرا در خصوص حقوق و وضعیت شغلی حوزه مارکتینگ انجام شده است، نشان می‌دهند که تقریبا 75 درصد از مارکترها زیر 45 سال سن دارند. این آمار به یک مسئله تازه اشاره می‌کنند: آیا حوزه مارکتینگ با مشکل سن نیرو مواجه است و نیاز به راه‌حل دارد یا خیر؟ داده‌های به‌دست‌آمده از نظرسنجی شغلی و حقوق و دستمزد سایت «مارکتینگ‌ویک» ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این حرفه، چقدر در جمعیت سنی خود دچار انحراف و کج‌فهمی است. به تصویر زیر نگاه کنید.

مارکتر

از بیش از 3000 مارکتری که در نظرسنجی امسال شرکت کردند، تقریبا سه چهارم (74.6 درصد) بین 26 تا 45 سال سن داشتند. به طور دقیق‌تر، تقریبا نیمی از این مارکترها (47.3٪) در سنین 26 تا 35 سال هستند، در حالی که بیش از یک چهارم (27.3٪)، بین 36 تا 45 سال سن دارند. جالب توجه است که فقط 14.5 درصد از این جامعه آماری، بین 46 تا 65 سال سن دارند.

برای فهم بهتر این آمار، بهتر است بدانیم که طبق نظرسنجی «نیروی کار» که توسط اداره آمار ملی (ONS) در ژانویه انجام شد، 58 درصد از جمعیت شاغل بریتانیا بین 25 تا 49 سال سن دارند. در حالی که آمار ONS مقایسه مستقیمی در نسبت با حوزه مارکتینگ نیست، تجزیه و تحلیل مارکتینگ‌ویک نشان می‌دهد که صنعت مارکتینگ، ظاهرا جوان‌تر از حد معمول است.

البته مشکل سن و ضرورت جوان بودن در حوزه مارکتینگ چیز جدیدی نیست. قبل‌تر هم افرادی همچون کالین لوئیس، ستون‌نویس مارکتینگ‌ویک، به بررسی سن‌گرایی در مارکتینگ پرداخته بودند و متوجه شدند که سرنوشت مارکترهای زیادی، به استخدام در نقش‌های غیرمرتبط می‌انجامد. لوئیس نهایتا نتیجه گرفت که «در حالی که در صنعت قانون و امور مالی، طول عمر یک نقطه مثبت و دال بر تجربه بیشتر است، در مارکتینگ، طول عمر بیشتر، لزوما تجربه و مهارت بیشتر به حساب نمی‌آید.»

سن گرایی در حرفه مارکتینگ روی مصرف‌کنندگان تاثیر منفی می‌گذارد؛ مخصوصا وقتی با سن‌گرایی جنسیتی‌شده هم همراه باشد. تحقیقات جدیدی که توسط CPB لندن انجام شده است، نشان می‌دهد با افزایش سن زنان در بریتانیا، آن‌ها به طور فزاینده‌ای در برابر تبلیغ‌کنندگان و تبلیغ‌سازان احساس نامرئی بودن می‌کنند؛ به طوری که از هر 10 زن بریتانیایی، 6 زن 55 سال به بالا معتقدند فقدان زنان مسن و سن‌وسال‌دار را در تبلیغات به‌وضوح حس می‎‌کنند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات